VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu shrnutí a zopakování učiva.
Starověký EGYPT.
EGYPT.
Název školy: Základní škola Planá nad Lužnicí, okres Tábor Autor: Mgr
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
egypt V údolí Nilu,postupné vysychání Sahary
EGYPTSKÁ KULTURA A VZDĚLANOST
EGYPT KLÁRA KOŘÍNKOVÁ 2010.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
III/2 XV A
Starověký Egypt.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Starověký Egypt.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Kultura starého Egypta
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Starověký Egypt Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Egypt – historický vývoj
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Kultura Egypta Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Egypt – organizace státu a společnosti
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Starověký EGYPT.
IVZ- starověk Mgr. Jana Doleželová.
Egyptská říše Dějiny Egypta.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Dějepis Starověký Egypt 1.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Vzdělanost, písmo a literatura Písmo  vznik ve 4.tis.př.n.l.  obrázkové – 1 znak = 1 obrázek  hieroglyfy  psalo se na papyrus  asi 700 znaků  rozluštil.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Oděv, úprava hlavy a líčení Krátká sukně Dlouhé šaty z jemné látky Šperky a ozdoby.
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
OP VK Využívání ICT Sada č
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
DĚJINY KULTURY - STAROVĚK
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_10
Dějepis 6. ročník Marek Kryška
Visuté zahrady Semiramidiny
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_19_STAROVĚK - EGYPT
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15-13_ Úvod do Starověkého Egypta Číslo projektu:
Život mezi řekami Mezopotámie.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr VY_32_INOVACE_D6.11 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Starověk Téma: Starověký Egypt

STAROVĚKÝ EGYPT

nejstarší stát na světě oblast Nilu (nejúrodnější) vývoj Egypta ovlivňovaly přírodní podmínky: teplo, sucho, v období dešťů záplavy -> jediný zdroj vláhy, úrodné bahno střídání tří ročních období: 1. červenec – říjen -> záplavy 2. listopad – únor -> polní práce a zrání 3. březen – červen -> sklizeň druhá úroda

Původně se Egypt rozkládal na dva územní celky: Dolní Egypt – delta Nilu (sever), bažiny, ptáci, ryby Horní Egypt – horní tok Nilu (jih) úrodné bahno, zlato, měď Kolem r. 3000 př. n. l. ovládl Horní Egypt Dolní Egypt => jednotný stát (sjednocení Egypta)

Starověký Egypt [cit. 2012-01-10]. Autor: Jeff Dahl Dostupný pod licencí Wikimedia Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ancient_Egypt_map-en.svg

Struktura společnosti FARAON – vládce Egypta KNĚŽÍ – chrám, středisko vzdělanosti VOJENŠTÍ VELITELÉ – ochrana a výboje ÚŘEDNÍCI – starají se o daně, zavlažovací zařízení a stavby ZEMĚDĚLCI A ROLNÍCI – směnný obchod OTROCI – zajatci

Zemědělské práce [cit. 2012-01-10]. Autor: Norman de Garis Davies, Nina Davies Dostupný pod licencí Wikimedia Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tomb_of_Nakht_(2).jpg

Řemeslo Vyráběli hliněné nádoby pomocí hrnčířského kruhu a znali vypalovací pece. Vysoká úroveň tkalcovství, kovotepectví, kovolitectví a byli výborní stavitelé.

Pyramidy nejvýznamnější stavební památka nejstarší byly stupňovité až později hladké stěny stavěli otroci v době záplav hrobky faraonů největší jsou v Gíze

Napiš nejznámější faraony a největší pyramidy.

Dějiny Egypta Archaická říše – nejstarší období (1. pol. 3. tisíc. př. n. l.) sjednocen Horní a Dolní Egypt Stará říše (2. pol.) Střední říše (začátek 2. tisíc. př. n. l.) Nová říše (2. pol.) Pozdní Egypt – poslední období (11. – 4. stol. př. n l.)

Egypt osvobodil r. 332. př. n. l. makedonský král Alexandr Veliký, porazil Peršany. Po jeho smrti vládcem Egypta Ptolemaios – vládl do r. 30 př. n. l., Egypt připojen k Římu. Poslední panovnice byla Kleopatra.

Kultura ve starověkém Egyptě NÁBOŽENSTVÍ uznávali velké množství bohů Usírev, Éset, Hór kočky, sokoli byli posvátná zvířata MUMIFIKACE těla mrtvých mumifikovali do hrobů předměty, které budou potřebovat sarkofág = kamenná schránka určená k uložení rakve

Egyptská mumie v muzeu v Louvru [cit. 2012-01-10]. Autor: Zubro Dostupný pod licencí Wikimedia Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mummy_Louvre.jpg

Sarkofág staroegyptského panovníka Menkaurea [cit. 2012-01-10]. Autor: Perrot et chipiez Dostupný pod licencí Wikimedia Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sarcophage-myk%C3%A9rinos.jpg

obrázkové písmo = hieroglyfy tesalo se do kamene, psalo se na papyrus PÍSMO A LITERATURA obrázkové písmo = hieroglyfy tesalo se do kamene, psalo se na papyrus (= usušený rákos, svitky) VĚDA astronomie, matematika, geometrie v M používali desítkovou soustavu (23 již nebylo třiadvacet svislých čárek, ale dva obloučky a tři čárky) lékařství – léčení vnitřních zranění, úrazu, operace

UMĚNÍ výzdoba chrámů šperky sochy

Ověř si své znalosti… 1.   2. 3. 4.  5. 6. 7.

TAJENKA: Balzamování mrtvých v Egyptě se nazývá? Nejznámější faraon se jmenuje? Egypt se rozkládal na dva územní celky – Dolní Egypt a ? Hrobky faraónů jsou? Kdo osvobodil Egypt v r. 332 př. n. l. ? Koho porazil? Kdo se staral v Egyptě o daně, zavlažovací zařízení a stavby?

Metodika výuková prezentace, slouží k výkladu starověkého Egypta výpisky – zapisovat do sešitů časová dotace: minimálně 2 vyučovací hodiny tajenka -> učitel pokládá otázky a žáci chodí zapisovat k tabuli (vhodné si otázky vytisknout, popř. přepsat)

Použité zdroje: RULF, J., VÁLKOVÁ, V.: Dějepis – pravěk a starověk. Praha: SPN, 2004. ISBN 80-7235-274-1. Obrázky jsou dostupné pod licencí Microsoft na Office.com. www.wikipedie.cz