Opakování národních dějin (1)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Advertisements

Úvod do studia dějepisu
Historická období a historické prameny
MĚŘENÍ ČASU PhDr. Jana Žáková.
Úvod do učiva dějepisu.
Opakujeme – české země 1 Dějepis 2. stupeň
Velká Morava Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Dávní Slované Eliška Rybová.
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
VYBER CO SEM NEPATŘÍ Avaři Slované Hunové Křesťan Pohan Muslim
VELKÁ MORAVA 7. ročník.
Velká Morava.
VELKOMORAVSKÁ ŘÍŠE Lenka Venclová 7.ročník.
Velkomoravská říše 7. ročník.
Dějepis Raný středověk 2.
Osídlení Čech v raném středověku
Velká Morava Lubomír Berka.
Oprava testu.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
V HLUBINÁCH DÁVNÝCH ČASŮ
EU do škol PhDr. Jana Žáková
Vnímání historického času
Slované.
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
Velká Morava.
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Úvod do učiva dějepisu Zdroj: Ref Number: Photographer: Ian BrittonIan Britton Tags: southern england stonehenge world heritage.
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
První státní útvary na našem území Sámova říše 1. Pravděpodobný rozsah Sámovy říše – označená červeně Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Středověk – první státní útvary na našem území
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_ Panovníci Velké Moravy
Jak lidé měřili čas? od 2 minuty do 5:15
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.9 Sámova říše
zpracovaný v rámci projektu
Vliv Konstantina a Metoděje na vzdělanost Velké Moravy
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Pravěk a středověk JAK TO BYLO?
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_ Opakování našich dějin
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Druh učebního materiálu
Velká Morava.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Jak pracovat s učebnicí
VY_32_INOVACE_Lul_I_01 Velká Morava
Časová osa, periodizace dějin
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Slované 7. ročník.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_08
Vlastivěda – obrazy ze starších dějin
Úvod do učiva dějepisu.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PRVNÍ STÁTNÍ ÚTVARY NA NAŠEM ÚZEMÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Křesťanství a středověká Evropa
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Transkript prezentace:

Opakování národních dějin (1)

Definuj pojem „historie“. = věda o minulosti Proč se učíme dějepis Definuj pojem „historie“. = věda o minulosti Proč se učíme dějepis? - zábava, poučení

Práce pro skupiny : Historikové rozdělili dějiny do několika období. Vyznač je na časové ose a urči mezníky (začátek – konec) těchto období (časový údaj + událost). 3 000 000 3 000 476 1492 1914 moderní dějiny pravěk starověk středověk novověk objevení Ameriky vznik člověka vznik nejstarších států začátek I. světové války zánik říše západořímské

ve správné časové posloupnosti Znáš tyto pojmy? Můžeš získat pro skupinu body navíc. Své vysvětlení dolož jednoduchým příkladem. Periodizace = Chronologicky = Chronologie = časové rozdělení ve správné časové posloupnosti věda o čase

3 000 = 476 = 1 492 = 30. století 1 914 = 5. století 15. století Práce pro skupiny : Zmíněné letopočty převeď na století. 3 000 = 476 = 1 492 = 1 914 = 30. století 5. století 15. století 20. století

Práce pro skupiny : Vypiš všechny prameny hmotné. Historické prameny dělíme na : ………………….. a ………………….. . Od kdy (historické období) se objevují prameny písemné?

Práce pro skupiny : Doplňte chybějící informace. Slované přicházejí na naše území na přelomu století. Dělí se na 3 větve : Češi patří k Slovanům. Před Slovany obývali naše území kmeny , před nimi - V 7. století se Slované spojili proti společným nepřátelům - a Vznikl tak kmenový svaz, zvaný První stát se ale na našem území objevil až v století. Jmenoval se Vznikl roku 833 tak, že kníže připojil ke knížectví moravskému knížectví Vládl zde rod Od roku 863 zde působili věrozvěstové – bratři Cyril a Metoděj. Vytvořili nový jazyk - a nové písmo - 5./6. západní, východní a jižní Slovany. západním Germánů kmeny Keltů. Avarům Frankům . Sámova říše. 9. Velká Morava. Mojmír nitranské. Mojmírovců. staroslověnštinu hlaholici.