Hledání nejvyšších a nejnižších hodnot

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Grafika Co se všechno naučíme???
Advertisements

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Číselné formáty.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 – úvod do programu Co se všechno naučíme???
Tabulkový procesor Formuláře – interaktivní prvky v Excelu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Pokročilá animace Co se všechno naučíme??? „Rozřezání“ obrázku v programu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc – posílání příloh Jak poslat em celý soubor?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Vkládání hypertextových odkazů Co se všechno naučíme??? Co je to hypertextový.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc POČÍTAČOVÉ VIRY Co jsou počítačové viry a jak se proti nim bránit?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Tabulátory (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS WORD Kliparty Co se všechno naučíme??? Vkládání klipartů.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Prezentace - snímky Co se všechno.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky Co se všechno naučíme???
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Export tabulky z MS Excel 2010 do jiných formátů Co se všechno naučíme???
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_07 Informatika - MS Excel – Vkládání vzorců Autor:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF II – výsečový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření výsečového.
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 5– POWERPOINT - ODRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ Název školy:
Počet čísel Počet hodnot
Počet čísel Počet hodnot
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Excel – tabulkový procesor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tabulkový procesor Open Office FORMÁT BUŇKY, efekty a zarovnání
Číslo v digitálním archivu školy
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí
Inf Tabulkový procesor - formátování
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Tvorba tabulek ve Wordu II.
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Co se všechno naučíme??? Sčítání buněk SČÍTÁNÍ BUNĚK Funkce SUMA
Grafické seznamy a diagramy
Vytváření grafů, úpravy
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Co se všechno naučíme??? MS WORD Obrazce Obdélníky Šipky Hvězdy
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Co se všechno naučíme??? Počítání průměru Funkce PRŮMĚR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Informatika – Průměr a min-max
Informatika – Základní operace s buňkami
Transkript prezentace:

Hledání nejvyšších a nejnižších hodnot Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Funkce MAXIMUM (MAX) Funkce MINIMUM (MIN) Co se všechno naučíme??? Hledání nejvyšších a nejnižších hodnot Autor: Bc. Pavel Šiktanc

Co už umíme? Syntaxe (způsob zápisu) funkcí: Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Co už umíme? Syntaxe (způsob zápisu) funkcí: matematickým znaménkem = (rovná se) začíná každá funkce Následuje vlastní funkce (SUMA) Za funkcí SUMA je závorka – v ním je napsáno jaké buňky se mají spočítat , odděluje se dvojtečkou Podobné je to i u jiných funkcí (MAX, MIN) Hledání nejvyšších hodnot mezi buňkami B4 až B 9 (blok buněk)

Nové pojmy Funkce MAX a MIN Hledání nejvyšších a nejnižších hodnot Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Nové pojmy Funkce MAX a MIN Hledání nejvyšších a nejnižších hodnot

Postu práce – funkce MAX: Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Postu práce – funkce MAX: Vytvoříme tabulku se smyšleným prodejem tabletů Pomocí funkce MAX spočítáme nejvyšší měsíční prodej Klikneme kurzorem myši do buňky B11 (nejvyšší měsíční prodej iPadů) V záložce Domů rozklikneme šipku u volby Automatické shrnutí a vybereme funkci Maximum Chceme zjistit nejvyšší prodej pro iPady V případě, že se označil jiný výběr buněk, něž sloupec s prodejem iPadů, označíme blok buněk od B4 do B9 Potvrdíme klávesou ENTER Funkce MAX nám zobrazí nejvyšší hodnotu z označeného bloku Podobně spočítejte nejvyšší měsíční prodej pro ostatní tablety

Postu práce – funkce MIN: Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Postu práce – funkce MIN: Pomocí funkce MIN spočítáme nejnižší měsíční prodej Klikneme kurzorem myši do buňky B12 (nejvyšší měsíční prodej iPadů) V záložce Domů rozklikneme šipku u volby Automatické shrnutí a vybereme funkci Minimum Chceme zjistit nejnižší prodej pro iPady V případě, že se označil jiný výběr buněk, něž sloupec s prodejem iPadů, označíme blok buněk od B4 do B9 Potvrdíme klávesou ENTER Funkce MIN nám zobrazí nejnižší hodnotu z označeného bloku Podobně spočítejte nejnižší měsíční prodej pro ostatní tablety

Postup práce – něco navíc: Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Postup práce – něco navíc: Spočítáme celkový prodej jednotlivých tabletů: Podle vzoru doplníme řádek s označením CELKEM Kurzor přesuneme do buňky B13 (celkový prodej iPadů) V záložce Domů stiskneme ikonu Automatické shrnutí – Součet Označíme hodnoty, které chceme sčítat – myší označíme buňky B4 až B9 Potvrdíme klávesou ENTER Podobně spočítejte celkový prodej ostatních tabletů

Blok buněk Table nejvyšší Function nejnižší Address cells sčítání Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Blok buněk Table nejvyšší Function nejnižší Address cells sčítání summation

Vytvořte tabulku , která bude obsahovat: Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor SAMOSTATNÝ ÚKOL Vytvořte tabulku , která bude obsahovat: Počet obyvatel v jednotlivých okresech ústeckého kraje První sloupec – název okresu Druhý sloupec – počet obyvatel Pomocí funkce MIN a MAX zjistěte: Nejvyšší počet obyvatel Nejnižší počet obyvatel Tip: Veškeré údaje naleznete na internetovém portále wikipedie.cz

Elektronické učební materiály - II Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Použité zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ustecky_kraj_(okresy).svg http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe