Problémy a specifika pedagogiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

FORMY EDUKACE Beharková Natália. Forma studia: bakalářské kombinované 4. semestr.
Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka Modernizace a inovace vzdělávacího programu diplomovaná dentální hygienistka.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Ondřej Hýsek, Gymnázium INTEGRA BRNO Učíme o Moravě.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM Vzdělávání v ČR a EU.
Individuálně, ale společně a jinak
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Pedagogická psychologie
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Mezinárodní hotelnictví
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Didaktické zásady Literatura:
Název projektu: Moderní škola
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Pedagogická psychologie
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
Andragogika Vzdělávání.
Pedagogika školního sportu
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Předcházející pedagogická praxe a nadějná současnost
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Život bez střeva , Praha.
Struktura pedagogiky.
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Problémy a specifika pedagogiky Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky

Předškolní výchova a vzdělávání dva modely mateřských škol rodinný model (řazení nezávisle na věku) školský model (řazení dle věku dětí) Primární a sekundární nižší výchova a vzděl. primární vzdělávání (1. – 5. ročník), sekundární nižší vzdělávání (6. – 9. ročník) kvalita škol – úroveň vesnice x město velikost tříd – větší x menší třídy efektivita učení – dle skupin: stejnorodé x různorodé

Sekundární vyšší výchova a vzdělávání kvalita a kvantita středních škol – možnost uplatnění soukromé střední školy Terciární výchova a vzdělávání první stupeň (Bc., Mgr.), druhý stupeň (Ph.D.) poměr počtu zájemců vůči kapacitám vysokých škol

Výchova a vzdělávání dospělých nízký zájem dospělých většinou zájem o jazyky a rekvalifikaci Uplatnění na trhu žádanost oborů není rovnoměrná populární obory společenské, menší popularita oborů technických

Problémy pedagogiky Terminologie nepřesná, nejednotná v zahraničí pojímána různě Autorita moc uplatňovaná v souladu s hodnotami nutná nebo nadbytečná pro učitele

Emoce citová vazba mezi učitelem a žákem klíčová Pozornost schopnost učitele udržet si pozornost žáka Funkční gramotnost vybavenost pro realizaci různých aktivit problém rozvojových zemí, u nás max. 3% příčinou faktory pedagogické x socioekonomické a sociokulturní

Spolupráce rodiny a školy nutná komunikace a kooperace, protože obě vzdělávají a vychovávají realita – odmítání spolupráce a komunikace Alternativní a inovativní školy pedagogická specifičnost na rozdíl od běžné školy (Waldorf, Montessori, Dalton) podstatné systémové změny v cílech, metodách a organizaci vyučování problém – financování a jeho efektivita

Multikulturní výchova vzdělávací program zabezpečující žákům z etnických, rasových, náboženských minorit učební prostředí a vzdělávací obsahy přizpůsobené specifickým jazykovým, kulturním potřebám žáků zda vytvářet speciální a specifické programy pro tyto žáky klást důraz na potlačování rasistických a xenofóbních projevů vůči žákům jiných ras a etnik

Evropská dimenze ve vzdělávání zavádět do školního kurikulula témata umožňující žákům a studentům osvojovat si vědomosti o jiných evropských národech a etnicích výměna studentů (ERASMUS, TEMPUS ad.) předsudky při přijímání studentů z jiných zemí (rasismus, xenofobie, snižování možností našich studentů na přijetí na VŠ)

Kázeňské problémy častý jev na ZŠ a SŠ nejčastěji se vyskytující kázeňské problémy lehčího charakteru (vyrušování, absence domácích úkolů, pozdní příchody do školy) nutnost odhalení a řešení Environmentální výchova vedení k co nejšetrnějšímu chování k přírodě a jednání ve smyslu nutnosti nepoškozovat přírodu nevhodná medializace ekologické a environmentální problematiky

Literatura CANGELOSI, J. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. HORKÁ, H. Výchova k 21. století. Brno: Paido, 2000. JŮVA, V. sen. a jun. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1999. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. POSPÍŠIL, R. Úvod do pedagogiky. ELPORTÁL, Brno : MU Brno, 2009. http://is.muni.cz/do/1499/el/estud/pedf/ps09/uvod_ped/web/index.html PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. SVOBODOVÁ, J., ŠMAHELOVÁ, B. Kapitoly z obecné pedagogiky. Brno: MSD, 2007.