Anglický jazyk – Definite Article: The - 9.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Použito z webu TICK.CZ Determinanty (členy a/the/-) dávají se k podstatným jménům doplňují, “určují” jeho význam a/an, the, (-) Členy my, your, his, her,...
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Adverbs of frequency 7.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Existuje člen určitý (definite article), člen neurčitý (indefinite article) a člen nulový (zero article). Neurčitý a) Má tvar „a“ před vyslovovanou souhláskou.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Articles VY_22_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
ČLENY PODSTATNÝCH JMEN člen neurčitý člen určitý Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radek Dlouhý Základní škola Kolín III.,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Emergency services – 8 ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Articles /členy/ Articles /členy/ 1. The definite article /určitý/ : The sun The sun 2. The indefinite article /neurčitý/ : A car An apple A car An apple.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Stupňování přídavných jmen cvičení(7.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Členy u jmen a názvů – 8.ročník
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Převody jednotek hmotnosti - 2
Převody jednotek obsahu
The Czech Republic 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Přítomné časy – 7.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Předpřítomný čas - 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Přítomný čas – prostý (6.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Násobení desetinných čísel
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítání a odčítání desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_23  Téma: členy   8.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ARTICLES aneb členy Vypracovala Mgr. Jana Dvořáková.
Mocnina součinu, podílu a mocniny
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
ČLENY /ARTICLES/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Určitý a neurčitý člen - a/ an, the
Slovní druhy Český jazyk – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Anglický jazyk – No Article - 9.ročník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Transkript prezentace:

Anglický jazyk – Definite Article: The - 9.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám Anglický jazyk – Definite Article: The - 9.ročník

Název. Definite Article: The - 9. ročník Anotace: Název Definite Article: The - 9. ročník Anotace: Používání určitého členu „the“ s názvy, ve spojeních i v celých větách. Vypracovala: Bc. Hedvika Valová Vzdělávací oblast: Člen určitý: The , Anglický jazyk Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace, lze využít i k opakování Využití k samostatné i skupinové práci Druh učebního materiálu: Prezentace PowerPoint – pracovní list, test Ročník: 9. ročník Datum vytvoření: 10. ledna 2012

Použití podstatnými jmény v množném čísle Člen určitý THE použijeme před počitatelnými i nepočitatelnými: podstatnými jmény v jednotném čísle podstatnými jmény v množném čísle

TEN, TA, TO Význam Význam členu určitého „THE“ v českém jazyce: Člen určitý se do češtiny většinou nepřekládá. TEN, TA, TO

Procvičování ten dům the house ta auta the cars to kolo the bike Přelož do ČJ: the house the cars the bike

Použití určitého členu Pokud mluvíme o osobě či věci již dříve zmíněné. I have got a car. The car is red.

Názvy řek, moří, oceánů, kanálů a průplavů the Danube the Pacific Ocean the English Channel Názvy pohoří, pouští, souostroví the Alps the Sahara the Canaries

Názvy hotelů, divadel, kin, muzeí The Hilton the National Theatre The Cinema City the British Museum Názvy některých významných staveb the Houses of Parlament the Empire State Building the Bank of Scotland

Procvičování Doplň člen určitý „the“, kde je to nutné. 1. My friend has got a shop. ___________ shop is quite big. 2. Last year we were in ___________ Egypt, we rode motorbikes across ___________ Sahara. 3. Would you like to go with me to __________ Cinema City or do you prefer to stay at __________ home? The - the the -

Názvech zemí, jejichž součástí je republic, state, kingdom a zemí, která jsou tvořena množným číslem the Czech Republic the United Kingdom the USA the Netherlands Názvy světových stran the north the south the east the west

Národnosti the Italians the Czechs Před zpodstatnělými podstatnými jmény the rich the young Jména rodin the Blacks

Jedinečné věci a osoby the sky the sun the president the king the government Zástupci druhu zvířat The panda is a bear. Názvy novin the Times the Daily Mail

Procvičování Doplň člen určitý „the“, kde je to nutné. 1. You can find ________ Italy in ________ south of ________ Europe. 2. _________ queen in ________ UK belongs to _______ rich who usually read _________Times. 3. You can see stars in ________ sky _________ night. 4. _________ lion is a mammal. the - - the The the the the - The

Před řadovými číslovkami the twenty-first of June on the second floor Před 3. stupněm přídavných jmen the best the youngest the most beautiful

Spojení (časová – na otázku „kdy“) in the morning in the afternoon in the evening at the end at the same time at the beginning

Fráze play the piano go to the cinema listen to the radio at the sea in the country in the kitchen in the garden

Procvičování the the - the - the Doplň člen určitý „the“, kde je to nutné. 1. They live on _________ third floor. 2. She was born on __________ eleventh of July in ________ 1990. 3. Who is __________ oldest in your class? 4. I usually have _________ breakfast at _________ seven o´clock in __________ morning. the the - the - the

Téma: Definite Article: The , 9. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office PowerPoint 2007 Autorka: Bc. Hedvika Valová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz) Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.