CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
Advertisements

Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
(Základy psychologie)
Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
Psychické stavy.
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Mezi lidské vztahy a komunikace
Osobnost Občanská výchova.
TYPOLOGIE OSOBNOSTI.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Psychohygiena seniora
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
Temperament.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
City Pavel Šuranský.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
OSOBNOST.
Osobnost a temperament
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Temperament Pavel Šuranský.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
obecně, prožívání a chování
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Úvod do estetiky estetika.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_06_FOBIE.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Dynamické vlastnosti osobnosti
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – DYNAMICKÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mgr.Michal Vičar Emoční inteligence.
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Mimoverbální komunikace
První týmová práce Pavla Kotyzová
OSOBNOST sportovce Seminář.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Temperament, charakter, motivace
Náročné životní situace
OSOBNOST sportovce.
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Kejřová Psychologie.
PODOBNOST A ODLIŠNOST LIDÍ
Transkript prezentace:

CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk

prožívání to, jak se člověk v nějaké situaci projevuje a jak na ni reaguje – reakce člověka je dána TEMPERAMENTEM (vrozená povaha) 4 základní typy temperamentu podle Hippokrata: sangvinik – živý, přizpůsobivý, emočně vyrovnaný, nestálý, lehkovážný, vesele laděný, optimistický flegmatik – lhostejný, emočně vyrovnaný, vykazuje stálost, spokojenost, klid až apatii; hlubší vztahy má jen k vybraným osobám; spíše pasivní, nemá rád změny melancholik – zádumčivý, smutný, pesimistický, usiluje o klid, nesnáší vypjaté situace, jeho city jsou trvalé, žije spíše vnitřně; obtížně navazuje kontakty cholerik – vznětlivý, má sklon k výbuchům hněvu a k agresi, těžko se ovládá, reaguje impulzivně, nerozvážně, je netrpělivý, panovačný a egocentrický CHOVÁNÍ

jednání – úkon (jednorázový) nebo činnost (dlouhodobá) sdělování – řeč výraz – mimika (tvář) nebo pantomima (tělo) KATEGORIE CHOVÁNÍ

CIT/POCIT emoce konkrétní pocitový zážitek náš vnitřní/osobní vztah k tomu, co na nás působí = osobní prožívání určité skutečnosti umožňují rozlišit, co je nám příjemné a co nepříjemné, že se nám něco líbí nebo nelíbí jsou neopakovatelné a nakažlivé ovlivňují chování, jednání a myšlení člověka jejich vznik je spojen s určitými situacemi – připravují člověka k reakci na konkrétní událost každý člověk je prožívá jinak – měli bychom city kontrolovat a ovládat dlouhodobé působení určité emoce může vést ke změnám zdravotního stavu CIT/POCIT

změnou výrazu obličeje změnou srdečního rytmu projevuje se mnoha tělesnými příznaky (činnosti nervové soustavy), např.: změnou výrazu obličeje držením těla zrudnutím pocením změnou dechu změnou srdečního rytmu PROŽÍVÁNÍ CITŮ

2) interpersonální - sociální inteligence = schopnost zvládat své emoce a vcítit se do emocí ostatních 1) intrapersonální znalost vlastních emocí ovládání vlastních emocí schopnost sebemotivace 2) interpersonální - sociální inteligence empatie (schopnost vcítění se do emocí jiných lidí) schopnost přizpůsobit své jednání na základě emocí jiných lidí EMOČNÍ INTELIGENCE

pozoruje vnitřní duševní jevy psychický stav jedince základní vlastnost bdělého života člověka spojuje a řídí duševní činnosti - vnímání, myšlení, cítění, vyjadřování, paměť, pozornost je zdrojem vůle a rozhodování ztrácíme ho ve spánku, v těžké nemoci a při úrazech mozku (je na mozku závislé) reaguje na podněty věnuje pozornost vnímá prožívá myslí uvědomuje si pozoruje vnitřní duševní jevy VĚDOMÍ

ZDROJE http://cs.wikipedia.org/wiki/Temperament http://malinkatej.blog.cz/en/0706/sangvinik http://flog.pravda.sk/alexik.flog?foto=170271 http://ceskyfilm.web2u.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=136 http://www.cas.sk/clanok/96410/mamickini-synacikovia-macovia- drzgrosi.html http://www.novinky.cz/domaci/195250-snemovna-schvalila-zakon-ktery- ochranuje-zahradkare.html http://zivotni-energie.cz/dar-reci.html http://www.rajsmichu.cz/57303 http://wiki.knihovna.cz/index.php?title=Affective_computing http://www.asistentka.cz/node/10494 http://doma.nova.cz/clanek/zdravi/nadmerne-poceni-vase-dotazy-a-nase- odpovedi.html https://cs.wikipedia.org/wiki/Emoce https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%9Bdom%C3%AD ZDROJE