METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005 Sada metodických listů: KABINET MATEMATIKY Název metodického listu: NÁSOBEK, DĚLITEL
Pojmy – „je násobek, je dělitel, je dělitelné“ Dělitelnost - úvod Pojmy – „je násobek, je dělitel, je dělitelné“
Vyber 2 čísla, která mezi ostatní nepatří Vyber 2 čísla, která mezi ostatní nepatří. Do rámečku dole zdůvodni, proč je vyřazuješ. 3
Doplň dělitele čísla uprostřed. 48 4
Číslo v obdélníku je dělitelem čísla v kroužku. Doplň. 15 56 11 5
Doplň číselnou řadu a dopiš větu. Čísla v obláčcích jsou ______________čísla___. 8 16 6
Všechna čísla jsou ________________ čísla ___. Doplň větu v rámečku. 30 95 60 35 25 40 Všechna čísla jsou ________________ čísla ___. 7
Doplň správně do vět slova – násobkem, dělitelem, dělitelné. 8 Doplň správně do vět slova – násobkem, dělitelem, dělitelné. Číslo 5 je _______________________ čísla 150. Číslo 12 je _______________________ čísla 6. Číslo 36 je _______________________ číslem 9. Číslo 64 je _______________________ čísla 8. Číslo 3 je ________________________ čísla 39. Číslo 81 je _______________________ číslem 9.