Aplikovaná herní studia jaro 2016

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Economic Lyceum Topic: State Economic Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
 Piston pumps are a type of water pumps which cause the liquid to flow using one or more oscillating pistons.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Immigration and multiculturalism Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické službyČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Soukromá střední odborná škola Břeclav, s.r.o.,
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Relative clauses Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření25.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Driving around the USA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
Aplikovaná herní studia jaro 2016
Angličtina: Queen Victoria
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
GE - Vyšší kvalita výuky
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
A healthy life with wine
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Revison of the 2nd semester
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Transkript prezentace:

Aplikovaná herní studia jaro 2016 herní žánry, čtecí týden

Sylabus 01 UVOD 02 ANALYZA HRY (MDA? PROSTOR, HM vs UZITI MEDII - CLOBRDO DEMONSTRACE) 03 SEMIOTIKA, KYBERTEXT 04 HOST: METODOLOGIE, VEDECKA PARADIGMATA – Jakub Macek 05 NARATIV, DISKURZIVNI ANALYZA 06 ČTECÍ TYDEN - VELIKONOCE 07 REFLEXE CETBY + HERNI ZANRY 08 HRACI JAKO PUBLIKUM, VIRTUALNI SVETY JAKO ETNOGRAFICKE POLE 09 PLAYBOUR a VAZBA na HM 10 CROWDRESEARCH + HERNI TELEMETRIE 11 HERNI PRUMYSL (CR) a HERNI ZURNALISTIKA 12 PRIPRAVNY TYDEN - ZAVERECNY PROJEKT 13 ZAPOCTOVY TYDEN PREZENTACE (+ Zhodnoceni predmetu a profilu absolventa)

REFLEXE ČETBY

Četba na čtecí týden Zubeck a spol. MDA 2004 (design) J. Juul Space, Rules 2005 (design) E. Aarseth Cybertext M. Consalvo Paratext, Cheating 2007 (game in context) H. Jenkins Transmedia Storytelling, Participatory Culture 1988 (gamers) Ryan Game Narative El Nasr Game Analytics, Telemetry Susi Serious Games

MDA (Zubek a spol., 2004) Dynamiky Nástroj Přínos textu?

Space, Rules (Juul, 2005) Prostor Pravidla Přínos textu?

Paratext, Cheating (Consalvo; 2007) Hráči Chování Produkce Přínos textu?

Transmedia Storytelling, Participatory Culture (Jenkins, 1998) Vztah autor x recipient Text Kánon Užívání textu Textuální pytláctví Přínos textu?

HERNÍ ŽÁNRY

Co je x žánr? literární filmový hudební vizuální umění

K čemu jsou žánry? klasifikace výzkum teorie interpretace kritika prodej distribuce vývoj žánru

„While some video games can be classified in a manner similar to that of films (we might say that Outlaw (1978) is a Western, Space Invaders (1978) science fiction, and Combat (1977) a war game), classification by iconography ignores the fundamental differences and similarities which are to be found in the player’s experience of the game.“ The Medium of the Video Game (Wolf, 2002)

„In the culture surrounding the video game, certain generic terms such as the Shoot ’Em Up are already established and in use among players, and these terms and distinctions are reflected in the proposed list of terms below. Some of these genres overlap commonly‐used genres of moving imagery (such as Adaptation, Adventure, Chase), while others, such as Escape, Maze, or Shoot ’Em Up, are specific to video games and reflect the interactive nature of the medium.“ (Wolf, 2002)

„In a video game, there is almost always a definite objective that the player strives to complete (or find and complete, as in the case of Myst), and in doing so very specific interactions are used. Thus the intention, of the player‐character at least, is often clear, and can be analyzed as a part of the game. The game’s objective is a motivational force for the player, and this, combined with the various forms of interactivity present in the game, are useful places to start in building a set of video game genres.“ (Wolf, 2002)

„More recently, Mark J.P. Wolf has come up with 42 different genres of games according to the kind of interactivity they offer. However, if we see genre‐based categorizations as a means of making sense out of a larger whole, 42 genres ceases to be useful. Or, we have to accept that the diversity of games requires many more genres and subgenres than traditional media products which have benefitted from genre studies. Or, that a game genre equals hybridity, because game genres are complex sums of interaction and rule mechanisms, audiovisual styles, and popular fiction genre conventions.“ —Halo and the Anatomy of the FPS, by Aki Järvinen

Označení žánru action 1 13 arcade 3 adventure 10 strategy 12 RPG indie Ste UP Or GP GMG Des Moby PSN XBLA GOG ND GFS GG # action 1 13 arcade 3 adventure 10 strategy 12 RPG indie 6 MMO 5 casual simulation Race 11 Sport free to play 2 FPS family Logical / puzzle 7 cards / casino educational 4 music classic fighting NABÍDKA 8 9 15 14  

Typologie žánrů (digitální distribuce) 13x Action 13x Simulation 12x Strategy 11x Race 11x Sport 10x RPG 10x Adventure 7x Logical / Puzzle

Škála výběru (digitální distribuce) Steam 11 kat. Green Man Gaming 12 kat. GOG 9 kat. Origin 7 kat. PSN 15 kat. XBLA 14 kat.

Súčasné klasifikácie počítačových hier a ich kritika Buček, 2012 MU

„If we look at the accumulated materials associated with genre study in literary, television, and especially film studies, we can categorize them according to their dominant focus: 1) formal and aesthetic considerations, 2) industrial and discursive context, and 3) social meaning and cultural practice. Formal and aesthetic considerations have the longest history of use.“ What Defines Video Game Genre? Thinking about Genre Study after the Great Divide (Clearwater, 2011)

„Looking at the medium of video games, we see practical and theoretical applications of genre by an array of different people: reviewers and journalists, publishers and marketers, fans and retail workers, designers and critics, producers and industry analysts. Not only do they use genre categorization in different ways (simply because they are interacting with cultural products for different reasons) but they also interact and influence one another, thereby furthering the definition of any single genre. As such, as much as genre is characterized by aesthetics or formal traits, it is defined by the various people who come into contact with it.“(Clearwater, 2011)

Facet Analysis of Video Game Genres Lee, Karlova, Clarke, Thorton, Perti; 2014 University of Washington

Beat 'em up „Brawler“ 1984's Kung-Fu Master, 1986's Renegade (městské prostředí) https://youtu.be/FGWX18ze gpc Populární zejména na arkádových automatech

Bojovky (fighting games) Boj na blízko s živým oponentem Jeden z prvních e-sport žánrů Heavyweight Champ (1976) Karate Champ (1984) https://youtu.be/7A9jNDUM ZEk

Plošinovky (platform games) Rychlost, řešení puzzle, souboje Space Panic 1980 Donkey Kong 1981 https://youtu.be/Pp2aMs38ERY Opět velice populární na arkádových mašinách, i soutěžní hra Mario, Sonic, Prince of Persia – technologicky ovlivněný žánr (s příchodem 3d chvíli mrtvý, nyní oživen)

Střílečky (shooters) Subžánr s mnoha dadlšími subžánry (tactical shooter, 1st person, 3rd person, Shoot em up,…) Catacomb 3D (1990) – texture mapping https://youtu.be/F5MzKdjIaPU Wolfenstein 3D (1992) – považováno za zakladatele žánru Ikonický žánr

RPG Začalo v 70‘ letech inspirováno D&D, původně textovky Žánr populární na západě i na východě (Japonsko) Typicky silně příběhově založené, pro náročnější hráče Akalabeth: World of Doom (vznik Ultimy, 1980) https://youtu.be/nKAlDUu7zko RPGx dungeon crawlery

Strategie (RTS, turn-based) RTS: Hezog Zwei (1989) – napůl arkáda, napůl strategie https://youtu.be/BYfYrhT82RM Duna II (1992) jako známější zakladatel žánru ( Turn-based – kolový systém („deskovky“), HoMaM (1995) 4X – eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate (Master of Orion https://youtu.be/ku8COzjAoBA, Civilizace)

děkuji