První písemná práce a její analýza

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

První písemná práce a její analýza MATEMATIKA První písemná práce a její analýza

Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0228 Název školy: Střední odborná škola Litovel, Komenského 677 Číslo materiálu: III-2-03-20_Vyrazy_a_jejich_upravy Autor: Mgr. Jitka Vyhlídalová Tematický okruh: Matematika Ročník: II. Datum tvorby: 08.2013 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Vyhlídalová

A B 1. písemná práce Určete hodnotu číselného výrazu: ZADÁNÍ A B Určete hodnotu číselného výrazu: 5,5:5,5− 3 4 +7:4 − −3 2 2. Napište číslo, které je: - o 5 menší než číslo x - o x větší než číslo y 3. Zjednodušte výraz: 3 𝑚 2 −2 𝑚 2 +4𝑚+12− 𝑚 2 − 𝑚 3 +7−3m Správnost řešení ověřte pro 𝑚=1. 4. Rozložte na součin: 15𝑥 𝑦 2 −24 𝑥 2 𝑦 4 𝑎 2 −4𝑎𝑏+ 𝑏 2 5. Sečtěte a stanovte podmínky: 𝑥−3 𝑥+3 + 2 𝑥 6. Upravte: 𝑐− 9 𝑐 : 3+𝑐 𝑐 2 Určete hodnotu číselného výrazu: −3 ∙ −2 3 − 4,5+3 :2 ∙2 2. Napište číslo, které je - o x menší než číslo 5 - třikrát větší než číslo m 3. Zjednodušte výraz: 7 𝑡 3 −2 𝑡 2 −11 𝑡 3 +3 𝑡 2 −13−2𝑡−2 6−𝑡 Správnost řešení ověřte pro 𝑡=−1. 4. Rozložte na součin: 64 𝑎 2 𝑏+16𝑎 𝑏 3 81 𝑦 2 −4 5. Sečtěte a stanovte podmínky: 1 1+𝑎 + 1 1−𝑎 6. Upravte: 𝑟: 10 𝑟 +3

A B Analýza písemné práce 5,5:5,5− 3 4 +7:4 − −3 2 = ŘEŠENÍ A B 5,5:5,5− 3 4 +7:4 − −3 2 = =1− 3 4 + 7 4 −9=1− 10 4 −9= =−8−2 1 2 =−10 1 2 2. číslo o 5 menší než číslo x: 𝑥−5 číslo o x větší než číslo y: 𝑦+𝑥 3. 3 𝑚 2 −2 𝑚 2 +4𝑚+12− 𝑚 2 − 𝑚 3 +7−3m= =− 𝑚 3 +𝑚+19 −3 ∙ −2 3 − 4,5+3 :2 ∙2= =−3∙ −8 − 9 2 + 3 2 ∙2= =24−6∙2=24−12=12 2. číslo o x menší než číslo 5: 5−𝑥 číslo třikrát větší než číslo m: 3∙𝑚 3. 7 𝑡 3 −2 𝑡 2 −11 𝑡 3 +3 𝑡 2 −13−2𝑡−2 6−𝑡 = =−4 𝑡 3 + 𝑡 2 −13−2𝑡−12+2𝑡= =−4 𝑡 3 + 𝑡 2 −25 Zkouška pro 𝑚=1: Zkouška pro 𝑡=−1: 3∙ 1 2 −2∙ 1 2 +4∙1+12− 1 2 − 1 3 +7−3∙1= 7 −1 3 −2 −1 2 −11 −1 3 +3 −1 2 − −13−2 −1 −2 6+1 =−7−2+11+ +3−13+2−14=−36+16=−20 =3−2+4+12−1−1+7−3=26−7=19 − 1 3 +1+19=19 −4 −1 3 + −1 2 −25=4+1−25=−20

A B Analýza písemné práce 4. 15𝑥 𝑦 2 −24 𝑥 2 𝑦=3𝑥𝑦 5𝑦−8𝑥 ŘEŠENÍ A B 4. 15𝑥 𝑦 2 −24 𝑥 2 𝑦=3𝑥𝑦 5𝑦−8𝑥 4 𝑎 2 −4𝑎𝑏+ 𝑏 2 = 2𝑎−𝑏 2 64 a 2 b+16a b 3 =16ab 4a+ b 2 81 y 2 −4= 9𝑦−2 9𝑦+2 5. 𝑥−3 𝑥+3 + 2 𝑥 = 𝑥 2 +2 𝑥+3 𝑥 𝑥+3 = 5. 1 1+𝑎 + 1 1−𝑎 = 1−𝑎+1+𝑎 1+𝑎 1−𝑎 = = 𝑥 2 +2𝑥+6 𝑥 𝑥+3 ; = 2 1+𝑎 1−𝑎 𝑥≠0;−3 𝑎≠±1 6. 𝑟: 10 𝑟 +3 =𝑟: 10+3𝑟 𝑟 = 6. 𝑐− 9 𝑐 : 3+𝑐 𝑐 2 = 𝑐 2 −9 𝑐 ∙ 𝑐 2 𝑐+3 = = 𝑟 1 ∙ 𝑟 10+3𝑟 = 𝑟 2 10+3𝑟 = 𝑐+3 𝑐−3 1 ∙ 𝑐 𝑐+3 = 𝑐−3 1 ∙ 𝑐 1 = 𝑟≠0;− 10 3 =𝑐 𝑐−3 𝑐≠0;−3

RNDr. Milada Hudcová, Libuše Kubičíková: Sbírka úloh z matematiky pro SOU a SOŠ, 1. vydání 1994, Prometheus, ISBN 80-85849-40-2 Anotace: Tato prezentace slouží k ověření výsledků vzdělávání z oblasti úprav algebraických výrazů formou písemné práce. Druhá část prezentace nabízí možnost kontroly řešení úloh. Použité zdroje: PaedDr. František Běloun a kol.: Sbírka úloh z matematiky pro základní školu, 7. vydání 1995, Prometheus, ISBN 80-85849-63-1 RNDr. Milada Hudcová, Libuše Kubičíková: Sbírka úloh z matematiky pro SOU a SOŠ, 1. vydání 1994, Prometheus, ISBN 80-85849-40-2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Vyhlídalová