Žákovský projekt - RAVŽ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hmyz s proměnou dokonalou
Advertisements

HMYZ s proměnou nedokonalou
Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
ROHÁČ OBECNÝ.
Hmyz s proměnou nedokonalou
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
Diptera Kristýna Machyánová
Blechy Michala Doskočilová.
Rozmanitost organismů, třídění organismů
Třásněnky říše živočichové kmen členovci třída hmyz podtřída křídlatí
Střechatky (megaloptera)
Hmyz Digitalizace výuky Příjemce
 sají rostlinné šťávy, některé sají tělesné tekutiny živočichů – bodavě savé úú  přední pár křídel je zčásti zpevněn – polokrovky  druhý pár je blanitý.
Chrostíci Andrea Vopálenská.
POŠVATKY (Plecoptera)
Brouci a motýli Petr Fialík.
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
DVOUKŘÍDLÍ.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
BLANOKŘÍDLÍ Anna Poláčková, 2.A.
Dvoukřídlí systémové zařazení: ÚKOL- zařaďte systémově dvoukřídlí:
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
VY_52_INOVACE_PŘ _Dvoukřídlí,motýli,prac
RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM
PLOŠTICE Jana Koucká.
Hmyz s proměnou dokonalou vajíčko – larva –kukla –dospělec zdroj:www
HMYZ.
PAVOUKOVCI; HMYZ V RYBNÍKU
Hmyz Přírodopis VY_32_INOVACE_209, 11. sada, Př 4
Martina Čejková Petr Harmach
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Hmyz s proměnou nedokonalou
Motýli.
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Laboratorní práce č. 3 List
Stavba těla hmyzu Učebnice str. 76/77.
Řád: Dvoukřídlí.
Pří_081_Rozmanitost přírody_Denní motýli Autor: Mgr. Marie Boučková
Hmyz s proměnou nedokonalou
ČLENOVCI - HMYZ Řád: DVOUKŘÍDLÍ.
Richard Gall Vyučující:Mgr.Ludvík Kašpar Obor: Technické lyceum Předmět: Biologie Školní rok: 2012/13 Třída: 1.L.
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR POZOROVÁNÍ PŘÍRODY Zpracovala : Mgr. Jana Richterová Přírodopis 6. třída.
Dvoukřídlí Hmyz Holometabola vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou nedokonalou Pětilístek: vážka
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obratlovci úvod; Kruhoústí
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Portál eVIM Stavba těla hmyzu.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Identifikátor školy: Šablona VY_32_INOVACE_38_Hmyz.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
DVOUKŘÍDLÍ lat. DIPTERA
BROUCI.
VY_32_INOVACE_39_Hmyz s proměnou nedokonalou
Obecná charakteristika třídy
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
DVOUKŘÍDLÍ.
Hmyz s proměnou dokonalou
HMYZ BEZKŘÍDLÍ, JEPICE.
Hmyz s proměnou dokonalou
Hmyz s proměnou dokonalou
Transkript prezentace:

Žákovský projekt - RAVŽ

ZOOBENTOS

Teoretická čast Proběhla v říjnu 2013. V ní jsme se naučily rozpoznávat různé živočichy, které v této prezentaci rozebíráme. Tato přednáška byla velmi pěkně přednesena.

Praktická část

Náš pokus: Používali jsme následující materiály a pomůcky: Bentická síť Ekman – Birge odběrák na bentos, bentické síto kovové kuchyňské sítko kbelík a vzorkovací láhev o objemu 250 – 1000 ml technický líh, PC, mikroskop, stereo lupu digitální kameru, měkké pinzety, kádinka s vodou, psací potřeby a papír

Naše metody Nejprve jsme vhodili bentickou síť do vody, nechali jsme ji klesnout ke dnu a poté jsme vytáhli bahno s bentosem, pak jsme ho přenesli do laboratoře, kde jsme zpracovávali pod mikroskopem a stereo lupou .

A toto jsou fotky,které jsme pořídili:

Postup Živý bentos, který jsme si přenesli do laboratoře a přesypali do větší mísy, jsme hledali živé vzorky organismů pinzetou a dále zpracovávali pod stereolupou. Požili jsme menší sítko na zkoncentrování organismů z nádoby se vzorkem.

Tyto organismy jsme vkládali do připravených lahviček se 70% technickým lihem. Organismy jsme nyní přebírali a rozdělovali na základě podobnosti vnější stavby těla. Pod stereo lupou jsme si prohlédli vytříděné organismy.

V průběhu determinace jsme si zapisovali hlavní znaky, podle kterých byla daná skupina určena. Pomocí digitální kamery jsme pořídili několik obrázků jednotlivých typů ( druhů) organismů. Na závěr cvičení jsme omyli všechny použité pomůcky, vypnuli jsme stereolupu a vyklidili pracovní místo.

Pakomárec Dospělci mají tělo velmi různého tvaru a zbarvení, vždy však mají vytvořen pouze přední pár křídel, zatímco druhý je přeměněn v tzv. kyvadélka ústní ústrojí je buď bodavě savé nebo lízavě savé Proměna je dokonalá Vodní larvy nalezneme u nás ve 27 čeledích Dvoukřídlého hmyzu Jsou tvarově velmi proměnlivé,neexistuje u nich naprosto jasný znak,který by je odlišoval od všech larev ostatního hmyzu Podle úpravy dělíme larvy na tři skupiny: Typ eucefalní – má dobře vyvinutou hlavu Typ hemicefalní – s hlavou silně redukovanou Typ acefalní – s hlavou silně nezřetelnou, úplně potlačenou

Fotky pakomárce a najtky

Závěr Jsme rádi, že jsme se naučili pracovat s mikroskopem, stereo lupou a poznali bentický svět. Byla to velká zábava.

Zdroje : protokoly a pracovní listy Zpracovali : Petra Seberová Helena Eichlerová Stanislav Šesták Klára Šímová Aleš Brtna