VY_32_INOVACE_02_05_nadmořská výška

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Povrch krajiny VY_III/2_inovace_10_ Povrch krajiny Autor: Mgr. Karin Cahlíková.
Advertisements

Autorem podkladu materiálu je Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
ČESKÁ REPUBLIKA II. Povrch České republiky – reliéfní mapa.
Jihočeský kraj Sídlo Jihočeského kraje je v Českých Budějovicích Počet obyvatel je asi Nejvyšší bod je Plechý 1378 m Tento kraj má 7 okresů Do.
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_10_07_Česká republika – města a oblasti.
Významná pohoří České republiky 1 interaktivní slepá mapa Autor: Mgr. Martin RosochaDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
České a moravské řeky. Pohoří v ČR. VY_32_INOVACE_13 Napiš své jméno:
A to je ta krásná země... Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu
VY_32_INOVACE_Vac_III_02 Povrch ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
VY_32_INOVACE_08_21_spánek a odpočinek.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_09_05_podnebné pásy (polární pás)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marek Odstrčil. Šumava Český les Krušné hory Českomoravská vrchovina České středohoří Lužické.
Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Vlastivěda Tematický okruh: Místo, kde žijeme Téma: Pardubický kraj Jméno autora: Mgr.
VY_32_ INOVACE_ 04_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NADMOŘSKÁ VÝŠKA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor: Mgr. Zuzana Chloubová Název: VY_32_INOVACE_08 _ ČJ_Vlastní jména.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
P OVRCH Č ESKÉ REPUBLIKY Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s povrchem ČR.
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
Rozmanitost reliéfu v ČR
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_01_05_mapa.
Nížiny, pohoří a nejvyšší hory
Povrch České republiky
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Identifikátor materiálu: EU
Vzdělávací materiál: Olomoucký kraj Operační systém:
Pohoří ČR Učivo 8. třídy Název školy
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
6. Českomoravská soustava
ANOTACE : a) PRÁCE JE URČENA pro žáky 9. ročníku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Povrch České republiky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
VY_52_INOVACE_26_02_kraj Vysočina
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_NASE_HORY.
Základní škola, Hradec Králové
Vyjmenuj nejdůležitější krajská pohoří VY_32_INOVACE_11
VY_32_INOVACE_13_05_vodstvo na Zemi
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_POVRCH ČR Mgr. Petra Kukuczková
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Jazyk a jazyková komunikace
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_18_VLASTIVĚDA
Pohoří a nejvyšší hory VY_52_INOVACE_27
VY_32_INOVACE_19_18_odčítání do 100 s přechodem desítky
VY_32_INOVACE_18_05_podnebné pásy (subtropický pás)
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - POVRCH
Informační a komunikační technologie
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál pro 8.ročník
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_16_03_tvrdé a měkké souhlásky.
VY_32_INOVACE_10_05_sopečná činnost
6. Českomoravská soustava
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
VY_52_INOVACE_21_02_Pardubický kraj
VY_32_INOVACE_06_05_zeměpisná šířka a délka
VY_32_INOVACE_11_05_podnebné pásy (polární pás)
VY_32_INOVACE_19_05__podnebné pásy (tropický pás)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_83
ŠABLONA III/2 POHOŘÍ - OPAKOVÁNÍ
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Základní škola Rosice, okres Chrudim
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_12_03_tvrdé a měkké souhlásky.
VY_32_INOVACE_08_01_nadmořská výška
Nížiny, pohoří a nejvyšší hory
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_02_05_nadmořská výška ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_02_05_nadmořská výška

VÝŠKOVÉ STUPNĚ PEVNINY Čím tmavší barva, tím vyšší nadmořská výška. proláklina 0 200 500 1000 2000 3000 5000 m HLOUBKOVÉ STUPNĚ OCEÁNŮ A MOŘÍ Čím tmavší barva, tím větší hloubka. -8000 -6000 -4000 -2000 -200 0 m

258 m n. m. Najdi a napiš nadmořskou výšku města Česká Lípa.

Hřensko 130 m n. m. Vyhledej a napiš jméno nejníže položené obce České republiky. Jaká je její nadmořská výška?

Sněžka 1602 m n. m. Najdi a napiš nejvýše položenou horu České republiky. Jaká je její nadmořská výška?

Javořice 837 m n. m. Najdi a napiš nejvyšší vrchol Českomoravské vrchoviny. Jak se jmenuje? Jaká je jeho nadmořská výška?

Plechý 1378 m n. m. Najdi a napiš nejvyšší bod Šumavy (hledej na jihu Čech). Jaká je jeho nadmořská výška?

Praděd 1491 m n. m. Najdi a napiš jméno nejvyšší hory v Hrubém Jeseníku (hledej na Moravě). Jaká je její nadmořská výška?

POPIS Snímek 2 – je vhodné použít k vysvětlení nadmořské výšky na mapě Snímek 3 – 8 vyhledávání na mapě nadmořské výšky. Je nutné mít k dispozici atlas (mapy).

Zdroje: Snímek č. 1: 13. 04. 2011, [cit. 2011-04-13]. Dostupný z WWW: <http://www.eupenizeskolam.cz/uploads/images/loga/loga_celek.png >. Snímek č. 2: Graf dle návrhu autorky Snímky č. 3 - 8: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bf/Tibet_landscape.jpg/250px-Tibet_landscape.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9e/Podbranc.jpg/220px-Podbranc.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/61/Studnicni.JPG/250px-Studnicni.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dc/Javorice_vrchol_z_michovy_skaly.jpg/800px-Javorice_vrchol_z_michovy_skaly.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/H%C5%99ensko_2007-3.jpg/450px-H%C5%99ensko_2007-3.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/Luftfoto_von_%C4%8Cesk%C3%A1_L%C3%ADpa1.JPG/800px-Luftfoto_von_%C4%8Cesk%C3%A1_L%C3%ADpa1.JPG

http://upload. wikimedia http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8a/%C5%9Anie%C5%BCka_z_zachodu.jpg/800px-%C5%9Anie%C5%BCka_z_zachodu.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d1/2004-05-20_pl%C3%B6ckenstein_05.JPG/200px-2004-05-20_pl%C3%B6ckenstein_05.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/54/Praded_v_zime.jpg/800px-Praded_v_zime.jpg Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pajkrtová.