Opakování na 3. písemnou práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Advertisements

Mgr. Renáta Davidová.  Hrací plocha je rozdělena do 2 sloupců, které představují různé kategorie otázek.  Každé otázce ve sloupci je přiřazeno bodové.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák PYTHAGOROVA VĚTA – použití v praxi Zkrátíme si cestu a o kolik? Dosáhne.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
OPAKOVÁNÍ NA PÍSEMNOU PRÁCI Funkce Tělesa. Funkce 1. Lineární rovnicí vyjádři závislost: a) Obvodu rovnostranného trojúhelníku (y) na délce jeho strany.
Výrazy s proměnnou ve slovních úlohách. Sestavení slovní úlohy: 1) Na dveřích taxi je napsáno: Nástupní sazba 150 Kč 1 km jízdy … 25 Kč Sestavte výraz.
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_13  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Funkce Konstantní a Lineární
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Objem a povrch kvádru a krychle
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_90_M8
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autotest.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Opakování na 4. písemnou práci
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
VY_32_INOVACE_Pel_II_05 Rovnice – úlohy o společné práci
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –čtyřboký hranol
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Opakování na 1. čtvrtletní práci
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Obvody a obsahy obrazců
Opakování 2. písemná práce
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
VÝRAZY S PROMĚNNÝMI V PRAXI
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Opakování na 3. písemnou práci
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
Transkript prezentace:

Opakování na 3. písemnou práci Výrazy Lineární rovnice

1. Myšlené číslo, vyřeš a zapiš rovnici A) Druhá mocnina myšleného čísla zvětšená o druhou mocninu čísla 12 je rovna 400. (3 body) B) Trojnásobek součtu myšleného čísla a čísla 1 je roven pětinásobku myšleného čísla zmenšeného o pět. (4 body) C) Myslím si dvě čísla. První myšleného číslo je třetinou druhého a součet těchto myšlených čísel je 48. (5 body)

2. Doplň součtové trojúhelníky tak, že nad každou dvojicí sousedících výrazů je jejich součet. A 3body B 4body x + 4 2x + 2 7 – 3x 3x + 7 4x + 4 6x + 13 C 5bodů 16x + 3 10x + 5 3x + 7 7x - 2

3. Magické čtverce Zjisti součtové číslo magického čtverce (3body) Doplň magický čtverec. (4body) Doplň magický čtverec. (5bodů) 2x2 6x2 10x2 4x2 Součtové číslo: 30x2 24st2 22st2 26st2 Součtové číslo: 54st2

4. Zapiš řešení slovní úlohy pomocí výrazu Jitka má o 3 jedničky z matematiky víc než Karel. Označíme počet jedniček Jitky j. Pak počet jedniček Karla vyjádříme výrazem: a) 3 – j b) j + 3 c) 3j d) j – 3 (3body) Bednička s jablky váží x kilogramů. Prázdná bednička váží y kilogramů. Kolik kilogramů jablek je ve 20 bedničkách? (4body) Kvádr má rozměry podstavy p; p + 2, výška kvádru je o r větší než delší podstavná hrana. Vyjádři objem výrazem. (5bodů)

5. Hodnota výrazu Zjisti, jaké číslo vyjde, když do výrazu 4 𝑎+4𝑏 −12−7𝑏 dosadíš: 𝑎=0, 𝑏=0 (3body) 𝑎=2, 𝑏=2 (4body) 𝑎=2, 𝑏= −2 (5bodů)

6. Výrazy v geometrii I. Zjisti, kolik dřívek je potřeba k vytvoření: 5 čtverců (3body) 15 takových čtverců (4body) n takových čtverců (5bodů) Čtverce získáváme postupným skládáním dřívek dohromady, na obrázků jsou např. 3 čtverce.

7. Výrazy v geometrii II. 2x - 3 x 3x - 7 x + 3 x + 9 x + 4 Podle obrázku vyjádři údaje jako mnohočleny a uprav je: Obsah obdélníku. (3 body) Součin obvodů čtverce a trojúhelníku. (4body) Rozdíl obsahu čtverce a obvodu obdélníku. (5bodů)

8. Hadi a šipkové grafy 8.1 Vyřeš hady a zapiš do rovnic. B 4body C 5bodů A 3body   36 + 8 . 4 . 3   40 . 7 + 5   48 +3 . 4 8.2 Vyřeš šipkové grafy a zapiš do rovnic. +3 ·4 +12 ∙5 x ∙3 +1 ∙4 +7 ∙2 -9 A 3body C 5bodů B 4body

9. Vyřeš váhy a zapiš rovnice A 3body B 4body C 5bodů 18kg 17kg 25kg 18kg 2kg

10. Vyřeš rovnice a) 3𝑧+5=17 b) 2∙ 𝑥+5 =4∙(𝑥+1) (6b) a) 5𝑏−7=23  

11. Slovní úlohy. Žebřík dlouhý 10 metrů je opřený o zeď ve výšce 6 metrů. Jak daleko od zdi je tento žebřík opřený? (3body) Okolo obdélníkového pole 16 m dlouhého a 12 m širokého je vozová cesta. O kolik metrů si zkrátí chodec chůzi pěšinou po úhlopříčce tohoto pole? (4body) Z křižovatky dvou ulic, které jsou na sebe kolmé, vyjeli ve stejný okamžik člověk na mopedu a automobil (každý jinou ulicí). Moped jel rychlostí 45 km/h, automobil 75 km/h. Jak jsou od sebe vzdáleni po 20 minutách jízdy? (5bodů)

ŘEŠENÍ 2x + 9 2 - x A 16 B 4 C 12, 36 Součtové trojúhelníky A 60b B C A d) B 20.(x – y) C p .(p+2).(p + r + 2) A -12 B 14 C -22 A 16 B 46 C 3n + 1 A 3x2 + 20x – 54 B 16x2 + 52x + 12 C x2 – 2x + 5 8.1 A 5 B 9 C 1/3 8.2 A 3 B 3 C -3 A 4 B 6 , 12 C 3, 4 A a) 4 b) 3 B a) 6 b)8 C a) 5 b) -9 A 8m B o 8m C 20m -12x - 4 6x + 6 10x - 3 16x + 3 -6x + 2 10x + 5 -15x - 11 3x + 7 3x - 1 7x - 2 2 - x 3x + 7 X - 3 4x + 4 2x + 9 6x + 13 x + 4 2x + 2 7 – 3x 9 - x 3x + 6 2x + 13 16x2 2x2 12x2 6x2 10x2 14x2 8x2 18x2 4x2 24st2 10st2 20st2 14st2 18st2 22st2 16st2 26st2 12st2