ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 1
Advertisements

Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobení a dělení desetinných čísel
15..
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Součin mocnin se stejným základem
Matematika – 8.ročník Třetí mocnina
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
16..
Desetinná čísla – dělení
Písemné dělení II – se zbytky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 8.ročník Druhá mocnina
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_M.2.12 _Násobení a dělení č.3_ prezentace
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 06 Dělení mnohočlenů MěSOŠ Klobouky u Brna.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník AUTOR: Mgr. Veronika Černá NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 TEMA: Zmrzlina – dělení desetinných čísel přirozeným.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika – 8.ročník Mocnina se základem 10
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Mocnina součinu, podílu a mocniny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Písemné násobení desetinných čísel
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: MATEMATIKA ROČNÍK: 6. TÉMA: DESETINNÁ ČÍSLA (dělení) AUTOR: MGR. SVĚTLANA HAJDINOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: 22. 9. 2012 VY_32_INOVACE_44_SH

ANOTACE Téma: DESETINNÁ ČÍSLA (dělení) Cílová skupina: práce je určena pro žáky 6. ročníku Cíl: : Pochopit a naučit se pravidla pro dělení desetinného čísla 10, 100, ..., přirozeným číslem a desetinným číslem. Pomůcky: psací a rýsovací potřeby, sešit, pracovní listy - DĚL 10, 100, 1000,..., NAJDI CHYBU-NAJDI PERIODU, pracovní úkol - PŘIŘAĎ K SOBĚ Klíčová slova: desetinné číslo, dělení Práce obsahuje: stručný zápis informací k tématu, pracovní úkol a pracovní listy s řešením Možnosti využití: k uvedení nového učiva i k opakování již probraného učiva, písemná práce, samostatné opakování, skupinová práce, domácí práce apod.

PILOTÁŽ (doporučení – upozornění – zpětná vazba) Materiál byl použit ve 2 třídách 6. ročníku. Žáci vypracovali úkoly a pracovní listy, a tím si procvičili prezentované učivo. Žákům vyhovovala přehlednost zadání a možnost variability práce – podle vlastní potřeby a dohody mohli pracovat samostatně, ve skupině nebo společně s učitelem. Pracovní úkoly a pracovní listy mohou být využity v hodině, jako DÚ nebo samostatná práce, lze je ohodnotit. Je možné je promítnout na tabuli a zpracovávat společně nebo je vytisknout pro samostatnou nebo skupinovou práci (u každého uvedeno). V prezentaci je použita animace (na kliknutí nebo po předchozím) - snímek 6, 9.

DĚLENÍ 10, 100, 1000, … posun des. čárky o 1, 2, 3, … místa DOLEVA 15,8 : 10 = 1,58 7,2 : 100 = 07,2 : 100 = 0,72 (doplním si nuly) 149 : 1000 = 0,149 (doplním des. čárku)

Pracovní list: DĚL 10, 100, 1000, … tisk pro žáka nebo IA tabule Vyděl: 569,3 : 100 = 4,8 : 10 = 12,6 : 1000 = 35 : 1000 = 45 000 : 10 000 = 6 : 1 000 000 = 2 400 : 100 = Doplň: 71,36 : _______ = 7,136 518 : _______ = 0,518 0,4 : _______ = 0,0004 47,3 : _______ = 0,473 _______ : 100 = 9,4 _______ : 10 = 2,8 _______ : 1000 = 0,00123

Pracovní list: DĚL 10, 100, 1000, … - výsledky IA tabule Vyděl: 569,3 : 100 = 5,693 4,8 : 10 = 0,48 12,6 : 1000 = 0,0126 35 : 1000 = 0,035 45 000 : 10 000 = 4,5 6 : 1 000 000 = 0,000 006 2 400 : 100 = 24 Doplň: 71,36 : 10 = 7,136 518 : 1000 = 0,518 0,4 : 1000 = 0,0004 47,3 : 100 = 0,473 940 : 100 = 9,4 28 : 10 = 2,8 1,23 : 1000 = 0,00123

DĚLENÍ PŘIROZENÝM ČÍSLEM čísla dělíme jako přirozená, v podílu oddělíme stejný počet des. míst jako v dělenci (při překročení des. čárky v DĚLĚNCI ji zapíšeme v podílu), vždy provedeme zkoušku na řádku (zpaměti, bez ocásku) se zbytkem 1,5 : 5 = 0,3 0,24 : 4 = 0,06 56,7 : 3 = 18,9 1,47 : 7 = 0,21 107,9 : 25 = 4,3 (0,4) 4,3 79 . 25 0,4 215 86__ 107,5 0,4 107,9

Pracovní úkol: PŘIŘAĎ K SOBĚ IA tabule ZADÁNÍ VÝSLEDEK 10,5 : 3 = 5,1 0,48 : 6 = 0,03 25,5 : 5 = 3,5 5,8 2,4 : 12 = 0,04 23,2 : 4 = 0,2 0,45 : 15 = 0,8 0,08 : 2 =

Pracovní úkol: PŘIŘAĎ K SOBĚ - výsledky IA tabule ZADÁNÍ VÝSLEDEK 10,5 : 3 = 5,1 0,48 : 6 = 0,03 25,5 : 5 = 3,5 5,8 2,4 : 12 = 0,04 23,2 : 4 = 0,2 0,45 : 15 = 0,08 0,08 : 2 =

DĚLENÍ DESETINNÝM ČÍSLEM podle počtu des. míst v děliteli upravíme (násobíme celý příklad 10, 100, ...) a pak dělíme stejně jako přirozeným číslem, zbytek upravíme dělením 10, 100, ..., PODÍL NEUPRAVUJEME 0,72 : 0,9 = 0,8 /. 10 7,2 : 9 = 0,8 0,495 : 0,11 = 4,5 / .100 49,5 : 11 = 4,5 5 5 0 0,013 : 0,025 = 0,52 / . 1000 13,00 : 25 = 0,52 130 50 určení zbytku: 8,62 : 0,6 = 14,3 (0,04) / . 10 8 6,2 : 6 = 14,3 (0,4) 14,3 2 6 . 0,6 2 2 8,58 0,04 … zbytek 0,04 8,62 určení periody 20,000 : 0,3 = 66,66 (0,002) / . 10 20 0,00 : 3 = 66,66 (0,02) 2 0 = 66, 6 …PERIODA 20 0,002 proveď zkoušku

Pracovní list: NAJDI CHYBU NAJDI PERIODU 4,9 : 0,7 = 0,7 0,016 : 4 = 4 21 : 0,3 = 0,7 5,6 : 0,007 = 800 0,32 : 0,08 = 0,04 1,305 : 0,01 = 1,305 900 : 0,001 = 900 000 0,36 : 0,12 = 4 100 : 0,2 = 50 1 : 9 = 2 : 9 = 3 : 9 = 8 : 9 = 2 : 3 = 5 : 6 = 17 : 6 = 13 : 11 = 12 : 7 = 2 : 13 =

Pracovní list: ŘEŠENÍ NAJDI CHYBU NAJDI PERIODU 4,9 : 0,7 = 0,7✗ 7 0,015 : 3 = 5 ✗ 0,005 21 : 0,3 = 0,7✗ 70 5,6 : 0,007 = 800 ✓ 0,32 : 0,08 = 0,04✗ 4 1,305 : 0,01 = 1,305✗ 130,5 900 : 0,001 = 900 000 ✓ 0,48 : 0,12 = 3✗ 4 100 : 0,2 = 50✗ 500 1 : 9 = 0,111 = 0, 𝟏 2 : 9 = 0,222 = 0, 𝟐 3 : 9 = 0,333 = 0, 𝟑 8 : 9 = 0,888 = 0, 𝟖 2 : 3 = 0,666 = 0, 𝟔 5 : 6 = 0,833 = 0,8 𝟑 14 : 6 = 2,333 = 2, 𝟑 13 : 11 = 1,1818 = 1, 𝟏𝟖 12 : 7 = 1,714285714285 = = 1, 𝟕𝟏𝟒𝟐𝟖𝟓 2 : 13 = 0,153846153845 = = 0, 𝟏𝟓𝟑𝟖𝟒𝟔

ZDROJE [on line] dostupné z www: Vlastní tvorba Archiv autora Použité kliparty: www.office.microsoft.com