OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dělitelnost 2, 3, 4, 5, 6, 10 Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Advertisements

Znaky dělitelnosti (10, 5, 2, 3, 9, 6, 4).
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Znaky dělitelnosti Autor: Mgr. Ludmila.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Dělitelnost přirozených čísel
DĚLITELNOST přiroz. čísel ZNAKY DĚLITELNOSTI
VY_42_INOVACE_382_DĚLITELNOST Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Znaky dělitelnosti pěti, deseti a dvěma Mgr. Ladislava Paterová.
VY_42_INOVACE_383_DĚLITELNOST Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
AUTOR: Martina Dostálová
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_170
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL ZÁKLADNÍ POJMY. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitalizace výuky Příjemce
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti čtyř. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná čtyřmi. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
Znaky dělitelnosti – teorie
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Znaky dělitelnosti 4 Číslo je dělitelné čtyřmi, právě když je čtyřmi dělitelné jeho poslední dvojčíslí. Např.: Číslo 3936 je dělitelné čtyřmi, protože.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_253.
Dělitelnost Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
DĚLITELNOST Ročník: 6. Předmět: Matematika Autor: Mgr. Dana Kalousková ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M Klíčová slova: znaky.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Opakování z 8.ročníku Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh Dělitelnost přirozených čísel.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dělitelnost přirozených čísel
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
Dělitelnost přirozených čísel
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Dělitelnost přirozených čísel
Prvočísla, čísla složená, dělitel, násobek
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_AJ4
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_85_M8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
Dělitelnost 2 Znaky dělitelnosti dvěma Příklady
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_50_F6
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_49_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_2_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_16_AJ4
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Transkript prezentace:

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Dělitel a násobek NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2193 KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Znaky dělitelnosti 2,3 ROČNÍK: 6. PŘEDMĚT: Matematika AUTOR MATERIÁLU: Karel Koryťák

POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: žáci si na pěti listech zopakují pojem „dělitelnost“, seznámí se s určováním dělitelnosti číslem 2 a dělitelnosti číslem 3 , poslední dva pracovní listy jsou určeny k procvičení učiva OČEKÁVANÝ VÝSTUP: žák určí dělitelnost dvěma a dělitelnost třemi ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: malé počáteční potíže byly u dělitelnosti číslem 3 a to konkrétně s pochopením významu ciferného součtu, potom už výpočty byly bezproblémové, dělitelnost číslem 2 byla od začátku správně pochopena a procvičena ZDROJ: vlastní tvorba autora

Co si představujeme pod pojmem dělitelnost čísla? ZNAKY DĚLITELNOSTI Co si představujeme pod pojmem dělitelnost čísla? Je to taková matematická situace, kdy při dělení vyjde výsledek beze zbytku. Ukažme si jednoduchý příklad: 64 : 4 = 16 beze zbytku říkáme, že číslo 4 je dělitelem čísla 64 nebo číslo 64 je dělitelné číslem 4. 82 : 5 = 16 zbytek 2 říkáme, že číslo 5 není dělitelem čísla 82 nebo číslo 82 není dělitelné číslem 5(při dělení zůstal zbytek)

Níže uvedeným dělitelnostem říkáme ZNAKY DĚLITELNOSTI Dělitelnost dvěma Dělitelnost třemi Dělitelnost čtyřmi Dělitelnost pěti Dělitelnost šesti Dělitelnost deseti

Dělitelnost dvěma ZNAKY DĚLITELNOSTI Poznáte čísla, která jsou dělitelná dvěma? 6, 14, 27, 54, 111, 318, 1003, 5650, 10972 … Dvěma jsou dělitelná taková čísla, která končí číslicemi 0, 2, 4, 6, 8 Čísla, končící právě těmito číslicemi nazýváme čísla SUDÁ. Ostatní čísla, která nejsou dělitelná dvěma, jsou čísla LICHÁ

Dělitelnost třemi ZNAKY DĚLITELNOSTI Poznáte čísla, která jsou dělitelná třemi? 9, 12, 26, 51, 112, 240, 1251, 20172 … Třemi jsou dělitelná taková čísla : která mají ciferný součet dělitelný třemi Z výše uvedených čísel jsou to čísla : 9,12 ,51, 20172 protože jejich ciferný součet je dělitelný třemi( 1+2=3 …je dělit.třemi , 5+1=6 atd.…výsledky jsou dělitelné třemi) Ostatní čísla nemají ciferný součet dělitelný třemi

K ČEMU BUDEME POTŘEBOVAT ZNAKY DĚLITELNOSTI? V učivu o zlomcích v 7.ročníku tyto znalosti určitě využijeme při úpravách zlomků .

ZNAKY DĚLITELNOSTI Pracovní list 1 : Rozhodněte ,která z uvedených čísel jsou dělitelná dvěma: 13 , 54 , 66 , 351 ,457 , 824 , 1032 , 1058 Jsou to čísla : 54 , 66 , 820 , 1032 , 1058 , protože to jsou sudá čísla

ZNAKY DĚLITELNOSTI Pracovní list 2 : Rozhodněte ,která z uvedených čísel jsou dělitelná třemi: 15 ,34, 51 , 66 , 251 ,552 , 824 , Jsou to čísla : 15 , 51 , 66 , 552 , protože jejich ciferný součet je dělitelný třemi 1+5 =6 , 5+1 = 6 , 6 +6 = 12 , 5+5+2 =12, protože jejich ciferný součet je dělitelný TŘEMI