Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální Učební Materiál (DUM) Datum výroby:
Advertisements

Kód VM: VY_52_INOVACE_3BUD68 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Marcela Budinská Datum: Únor.
Ptáci - opakování Autor: Mgr.Diana Mücksteinová
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Zástupci ptáků 2. část.
Ptáci 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
BĚŽCI.
Dělení PTÁKŮ Podle způsobu pohybu: LETCI mají duté kosti přední končetiny – křídla, jsou schopny letu tělo kryto prachovým a obrysovým peřím, které.
27.1 Systém ptáků a jejich význam
Projekt ZOO Praha 6. ročník Živočichové vodního prostředí
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.16 Anotace: Vzdělávací oblast: Ptáci – brodiví
Nadřád: Létaví (Neognathae)
Vodní ptáci Přírodopis VY_32_INOVACE_173, 9. sada, Př3 ANOTACE
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
SAMOSTUDIUM TEST LABUŤ VELKÁ KACHNA DIVOKÁ HUSA VELKÁ POTÁPKA ROHÁČ
Potápky.
PTÁCI 3. a 4.ročník.
Přírodopis pro 7. ročník Trénink ptáků.
Veslonozí Brodiví Plameňáci Vrubozobí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu procvičení předchozího.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Ptáci břehů tekoucích vod
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
PTÁCI.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Ptáci - poznávačka 3 Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
: „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitými.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Předmět: Český jazyk – Náš svět (Člověk a jeho svět)
EU peníze středním školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Obratlovci - Ptáci.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_52_INOVACE_64_Ptáci vod – učební text
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Ptáci na rybnících a v jejich okolí Znáte některé ptáky z okolí rybníka? Proč mnoho ptáků žije na rybnících a v jejich okolí? Odpověď: Hledají zde.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Ptáci Poznávačka 7.ročník
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK Téma: PTÁCI
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VY_52_INOVACE_14_ Živočichové v řece
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
MOKŘADNÍ PTÁCI.
Mořští ptáci.
OBRATLOVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola Rosice, okres Chrudim
PTÁCI – LETCI (BRODIVÍ)
PTÁCI - LETCI (VRUBOZOBÍ)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Transkript prezentace:

Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.1091 Číslo: VY_32_INOVACE_89_ptaciII Předmět: přírodopis Autor: Mgr. Ondřej Pavlík Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Ptáci BĚŽCI LÉTAVÍ TUČŇÁCI !nelétají! POTÁPKY VESLONOZÍ BRODIVÍ PLAMEŇÁCI VRUBOZOBÍ KRÁTKOKŘÍDLÍ BAHŇÁCI DLOUHOKŘÍDLÍ DRAVCI HRABAVÍ MĚKKOZOBÍ PAPOUŠCI KUKAČKY SOVY LELKOVÉ SVIŠŤOUNI SROSTLOPRSTÍ ŠPLHAVCI PĚVCI

BĚŽCI nelétají (chybí hřeben k. hrudní) silné nohy vejce vysedává samec jen jižní polokoule Foto: autor Zástupci: pštros dvouprstý – Afrika nandu pampový – jižní Amerika emu australský – Austrálie kasuár přilbový – Austrálie, Indonésie, Nová Guinea

Létaví TUČŇÁCI nelétají, plavou a potápí se nohy – ………………………… jen na ……………….. polokouli plovací blány jižní Zástupci: tučňák císařský tučňák patagonský tučňák humboldtův Foto: autor

Létaví POTÁPKY vodní, dobře se potápějí nohy …………………… ………………… hnízdo potrava: …………………………………………….. lemované plovací hmyz, měkkýši, korýši, drobné ryby Zástupci: potápka roháč potápka malá

Létaví VESLONOZÍ dopředu ryby Zástupci: kormorán černý ………………………… vodní nohy veslovací (prsty ……………… , spojeny blánou) potrava: ……………………… dopředu ryby Zástupci: kormorán černý ………………………… ……………… pelikán kadeřavý terej Foto: autor

Létaví BRODIVÍ neplavou, brodí se ………………………… nohy potrava: ………………………………………………….. tenké, dlouhé Foto: autor ryby, obojživelníci, drobní savci a plazi Zástupci: čáp bílý, černý volavka popelavá člunozobec africký Foto: autor

Létaví PLAMEŇÁCI mělké vody ……………………. nohy a krk tenké, dlouhé potrava: ………………………… kolonie, hnízda z …………. tenké, dlouhé drobné organismy bahna Zástupci: plameňák růžový Foto: autor

Létaví VRUBOZOBÍ ………………….. okraje zobáku nohy: ……………………………… vrubovité ………………….. okraje zobáku nohy: ……………………………… pestré zbarvení u většiny ……………… kachny plovavé x potápivé Foto: autor plovací blány Foto: autor samců Zástupci: kachna divoká husa velká labuť velká polák velký Foto: autor

Otázky a úkoly (odpověď skryta za ?): 1) Je možné, aby se potkal emu s kasuárem? Odpověď zdůvodni. Ano, oba žijí v Austrálii. 2) Kteří ptáci se živí především nebo výhradně rybami? Např.: tučňák, kormorán, volavka … 3) Lze podle následujících znaků určit jeden konkrétní řád ptáků? Pokud ne – doplň další znak, tak aby pomohl jednoznačné identifikaci. dlouhé nohy, dlouhý krk Nelze: tyto znaky jsou společné běžcům, brodivým, plameňákům. Další znak: např. pro běžce – nelétají. 4) Jaké jsou rozdíly mezi plovavými a potápivými kachnami? Plovavé: nohy nasazeny blíže ke středu těla, ocas při plavání viditelný, z vody startují směrem nahoru. Potápivé: nohy nasazeny blíže k ocasu, ocas při plavání splývá s hladinou, start z vody po rozběhu

VY_32_INOVACE_89_ptaciII   Název: Ptáci II Anotace: Prezentace je určená do výkladové části hodiny, případně slouží ke zopakování učiva o řádech ptáků. Rozvíjí u žáků schopnost vnímat důležité znaky živočichů , orientace v systému ptáků (řády, druhy). Materiál využitelný pro samostatnou práci žáků . Autor: Mgr. Ondřej Pavlík Datum vzniku: 27. 1. 2013 Jazyk: český Datum odpilotování: 29. 1. 2013 Očekávaný výstup: žák se orientuje v řádech ptáků, zařazuje konkrétní zástupce podle znaků ,všímá si přizpůsobení prostředí Speciální vzdělávací potřeby: 5 Klíčová slova: ptáci, poznávání a zařazování ptáků Druh učebního materiálu: PP prezentace Druh interaktivity: práce s i-tabulí, vyhledávání v e-zdrojích Cílová skupina: 7. třída Stupeň a typ vzdělávání: II. stupeň ZŠ Typická věková skupina: 12-13 let Celková velikost: 3,18 MB

Použité zdroje: Foto autor Citace klipartových obrázků: [cit. 2012-10-08]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 (viz http://explore.live.com/microsoft-servi ... cz&CTT=114) na WWW: <http://office.microsoft.com/cs-cz/images/>.[/quote] Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky na všech typech škol. Jakékoliv další využití podléhá Autorskému zákonu.