Princip zabezpečení vlakové dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Advertisements

Vzájemná poloha dvou kružnic
Konstrukce lichoběžníku 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Železniční doprava Základní pojmy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Princip zabezpečení vlakové dopravy Ing. Karel Zíka
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Konstrukce trojúhelníku podle věty sss vytvořená v Zoneru Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné.
Dělení lomených výrazů
Příprava na lomené výrazy
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Pohybová úloha řešená s využitím počítače
Vzájemná poloha dvou kružnic
Automatický blok Zpracoval: Milan Janík, DVI, a.s.
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
Příprava na lomené výrazy
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Převody jednotek délky - 2.část
Wie spät ist es? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hyperoskulační kružnice hyperboly
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody jednotek času – 2. část
WHAT IS RED? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
WHAT IS ORANGE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Princip zabezpečení vlakové dopravy Železniční doprava Princip zabezpečení vlakové dopravy Ing. Karel Zíka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Karel Zíka. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Na úvod vysvětlíme dva pojmy, které se v textu vyskytují a musíme je rozlišovat: Návěstidlo je technické zařízení nebo předmět, sloužící k vyjadřování návěsti. Návěst je viditelné nebo slyšitelné předání příkazu nebo informace.

Prostorový oddíl je ohraničen hlavními návěstidly. Základním principem pro zabezpečení jízd vlaků je, že se vlaky pohybují v tzv. prostorových oddílech. To je oddíl na trati, v němž se za běžné situace na dané koleji nachází pouze jeden vlak. Prostorový oddíl je ohraničen hlavními návěstidly. směr jízdy vlaku prostorový oddíl prostorový oddíl

Pokud se v prostorovém oddílu nachází vlak, následnému vlaku je do tohoto oddílu zakázán vjezd. Tím je zabezpečeno, že vlaky jedoucí stejným směrem do sebe nenarazí. Jedou-li vlaky proti sobě na dvoukolejné trati, každý vlak jede po vlastní koleji a mohou se míjet na trati. Pokud je trať jednokolejná, musí se protisměrně jedoucí vlaky vykřižovat (vzájemně vyhnout) v místě, kde je kolej rozvětvená do dvou či více kolejí (nejčastěji v železniční stanici).

Má-li vlak zastavit u hlavního návěstidla, musí o tom být strojvedoucí informován předem, aby stihl bezpečně zastavit. Informaci, zda hlavní návěstidlo zakazuje či povoluje jízdu, signalizuje návěstidlo nazývané předvěst. Předvěst je umístěna před hlavním návěstidlem nejméně na zábrzdnou vzdálenost. Zábrzdná vzdálenost závisí na rychlosti vlaků, u nás bývá 400, 700 nebo 1 000 metrů.

minimálně zábrzdná vzdálenost hlavní návěstidlo předvěst

Není-li třeba vlak zastavit, hlavní návěstidlo signalizuje návěst „volno“ a předvěst také signalizuje návěst „volno“. hlavní návěstidlo předvěst Je-li třeba vlak zastavit, hlavní návěstidlo signalizuje návěst „stůj“ a předvěst signalizuje návěst „výstraha“. hlavní návěstidlo předvěst

Základní návěsti na návěstidlech tedy jsou: stůj volno výstraha

hlavní návěstidlo předvěst v l a k

Dnes se ještě můžeme setkat i se staršími typy návěstidel a předvěstí, a to s mechanickými.

Mechanické hlavní návěstidlo má rameno, které může být ve vodorovné poloze, nebo šikmo pod úhlem 45º. návěst stůj návěst volno

Mechanická předvěst má terč, který může být ve svislé poloze, nebo sklopený do vodorovné polohy.

hlavní návěstidlo . předvěst v l a k 13