VY_32_INOVACE_15_28_Smysly

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Biologie člověka Autor:
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Povrch těla člověka.
SOUSTAVA KOŽNÍ Stavba a funkce kůže Kůže tvoří ochranný kryt těla
Smyslová soustava člověka
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Stavba kostry člověka II
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Smyslová ústrojí Funkce:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Chuťové ústrojí - umožňuje vnímat látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě - chuťové receptory jsou umístěny v chuťových pohárcích na papilách na povrchu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Tercie
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
ŽIVOT JAKO LEPORELO, REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/1.4.00/ Kůže Autor: Mgr. Kateřina Čermáková Datum: Cílový ročník: 8.
Čidla receptory.
Trávící soustava - úvod
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
Autor: Lenka Kraváčková
Elektronická učebnice - I
SOUSTAVA SMYSLOVÁ ČIDLO ČICHU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_97_Chuťové ústrojí AUTOR: Naděžda Čmelová ROČNÍK, DATUM: 8.,
Receptory: Olga Bürgerová.
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
Nervová soustava ll Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Smyslové vnímání Čich, chuť, hmat, vnímání polohy hlavy
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
SMYSLY.
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
KŮŽE, PÉČE O KŮŽI VY_32_INOVACE_11_23. Kůže a její funkce v těle: = pokryv těla, největší lidský orgán (2 m 2 ), její tloušťka se pohybuje od 0,1 mm až.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_16 Ústrojí zraku Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_07_28_Oběhová soustava, srdce OBĚHOVÁ SOUSTAVA, SRDCE.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
Smyslová ústrojí Funkce:
ŠABLONA 32 Obvodová nervová soustava
KŮŽE ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_11_28_Kůže.
ŠABLONA 32 Centrální nervová soustava
SVALY ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_28_Svaly.
VY_32_INOVACE_19_28_Genetika
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_18_28_Hormonální soustava
čichový, chuťový a hmatový
Prezentace – výklad učiva
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_12_28_Nervová soustava
Smyslové orgány.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_08_28_Dýchací soustava
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
VY_52_INOVACE_32_01_čich, chuť
Základní škola, Hradec Králové
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_15_28_Smysly ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_15_28_Smysly

ZÁKLADNÍ SMYSLY · čich · chuť · hmat · zrak · sluch

ČIDLA = smyslové orgány zachycují informace o změnách vnitřního i vnějšího prostředí RECEPTORY = buňky smyslových orgánů reagují na podráždění

ČICH - čichové buňky – v horní části dutiny nosní – centrum čichu – spodní části čelních laloků koncového mozku - Dlouhotrvající podráždění otupuje vnímání vdechovaných látek

ULOŽENÍ ČICHOVÝCH BUNĚK – DUTINA NOSNÍ

člověk rozlišuje až 1000 pachů vliv na vyměšování slin a žaludeční šťávy hraje úlohu v mezilidských vztazích význam hygienický Stah = SYSTOLA

CHUŤ ústředí v koncovém mozku – přední postranní část temenního laloku Chuťové pohárky (papily) na povrchu jazyka – vjem 4 základních chutí: - sladkost – špička jazyka - slanost – špička jazyka - kyselost – po stranách - hořkost – kořen jazyka

HMAT - ústředí - temenní lalok koncového mozku - kožní čidla (receptory) - receptory teploty - termoreceptory (chladové a tepelné) receptory bolesti- kůže, orgány - receptory dotyku a tlaku (mechanoreceptory) –na dlaních, konečcích prstů, rtech, jazyku a na čele, nejméně na zádech

Braillovo písmo 30000 tepelných receptorů 250000 chladových receptorů 500000 dotykových receptorů Braillovo písmo - zrakově postižení

SMYSLY Anotace : Prezentace, která může sloužit jako výkladové učivo Autor: Mgr. Lenka Senohrábková Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: popíše smysly, jejich význam a jejich orgány Speciální vzdělávací potřeby: přistup k internetu, interaktivní tabule Klíčová slova: čich, chuť, hmat, Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 - 15 let

Zdroje: VANĚČKOVÁ, Ivana, et al. Přírodopis8 : učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. nakladatelství Fraus, Plzeň 2006. Plzeň : Fraus, 2006. 128 s. http://www.google.cz/#pq=obr%C3%A1zky+ulo%C5%BEen%C3%AD+%C4%8Dichov%C3%BDch+bun%C4%9Bk+&hl=cs&cp=21&gs_id=9f&xhr=t&q=obr%C3%A1zky+%C4%8Dichov%C3%A9+bu%C5%88ky&pf=p&sclient=psy-ab&source=hp&pbx=1&oq=obr%C3%A1zky+%C4%8Dichov%C3%A9+bu%C5%88ky&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=e08faa0a9fbf8264&biw=1366&bih=636 http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.lidsketelo-puchnerova.estranky.cz/img/mid/23/jazyk.jpg&imgrefurl=http://www.lidsketelo-puchnerova.estranky.cz/fotoalbum/smyslova-ustroji/jazyk.jpg.html&h=418&w=460&sz=28&tbnid=CBFrnsR04DhGwM:&tbnh=87&tbnw=96&prev=/search%3Fq%3Dobr%25C3%25A1zek%2Bjazyk%2Bchu%25C5%25A5%2Bobr%25C3%25A1zek%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=obr%C3%A1zek+jazyk+chu%C5%A5+obr%C3%A1zek&docid=NogsDnMz80Gb9M&hl=cs&sa=X&ei=qMzbTsmkD-Lh0QHpzv3fDQ&sqi=2&ved=0CC8Q9QEwBQ&dur=388 http://withfriendship.com/images/d/15716/oct-18-2007braille-tattoos.gif