Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
Závěr 18. století – poč. 19. století
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
OVOCNÉ STROMY A OVOCE PODPORA PRO VÝUKU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Kde je rybka? V p rezentaci si děti procvičí prostorovou orientaci. Návod: 1) Otázka je u každého obrázku stejná: Kde je rybka? 2) Dítě se snaží co nejpřesněji.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vítejte v Písmenkově – seznamte se s písmenkem Y, y
ZELENINA A JEJÍ POZNÁVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Klasicismus, empír, romantismus
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
1. Název nejznámější Dvořákovy opery.
OVOCNÉ STROMY A OVOCE PODPORA PRO VÝUKU
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Architektura do začátku 20. století.
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Porozumění řeči – MÁ x NEMÁ interaktivní
VY_32_INOVACE_
Porozumění řeči – těžší varianta interaktivní
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
KLASICISMUS.
Slabiky lu, le, li, lo, lá, lí Metodický komentář:
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
SKLÁDÁME SLOVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Jméno: Poznáš hudební nástroje? Doplň názvy.
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Prezentace seznamuje děti s počasím a představuje také roční období
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Rozvíjíme zrakovou paměť
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozlišování hlásek P, B, M
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Pavla Míchalová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Které stavební slohy zatím známe? datace zákl. znaky a typy staveb Románský sloh Gotika Renesance Baroko Rokoko

Kde se setkáváme s klasicismem? Obr. 1 – Stavovské divadlo v architektuře – brány, vítězné oblouky, zámky, činžovní domy, divadla, ve výtvarném umění – oslava nových ideálů; Jacques-Louis David, Francisco Goya

v hudbě – Joseph Haydn, Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig van Beethoven v literatuře – hlavně dramata (Molièr – Lakomec); dodržuje se trojí jednota (místo, děj, čas) v hudbě – Joseph Haydn, Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig van Beethoven Obr. 2 – Ludwig van Beethoven

Jak klasicismus poznáme? Obr. 3 – kostel La Madeleine v Paříži klade důraz na jednoduchost obdivuje antiku na budovách bývají štíty ve tvaru trojúhelníku a antické sloupy časté jsou motivy vavřínového věnce a zdobení zlatem

Co je empír? samostatná fáze klasicismu, vzniká ve Francii po r. 1804 sedací nábytek bývá často ukončen zvířecími tlapami dámské šaty: končí pod prsy (ztrácí se pas), materiály jsou velmi tenké pánské šaty: vysoký naškrobený límec, bílé kalhoty Obr. 4 – empírový stolek

Co je romantismus a kde se s ním setkáme? Obr. 5 – Karel Hynek Mácha Inspiruje se v minulosti, kterou si idealizuje, a v lidové tvorbě. Uplatňuje se hlavně v literatuře přelomu 18./19. století a 1. pol. 19. století. Spisovatelé mají za cíl také posílit národní sebevědomí (Karel Hynek Mácha, Johann Wolfgang Goethe).

Architektura – stavby napodobují starší styly; novogotika – zámky Lednice, Hluboká Obr. 6 ‒ Hluboká

Zdroje obrázků VitVit. [cit. 2011-10-05]. Dostupné pod licencí Creative Commons z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stavovsk%C3%A9_divadlo_1.JPG> [cit. 2011-10-05]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Beethoven.jpg> Pol. [cit. 2011-10-05]. Dostupné pod licencí Creative Commons z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:La_Madeleine_Paris.jpg>