Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Převody jednotek Jednotky délky.
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák PYTHAGOROVA VĚTA – použití v praxi Zkrátíme si cestu a o kolik? Dosáhne.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová KONSTRUKCE ČTVERCE OBDÉLNÍKU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Objem a povrch válce – použití v praxi Kolik litrů nafty je v plném sudu?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Převody jednotek délky, obsahu a objemu Kolik litrů je 32,9 m 3 ? Kolik.
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Obsah geometrických útvarů
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Množiny bodů dané vlastnosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
FUNKCE – soustava souřadnic
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Převody délkových jednotek
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
VLASTNOSTI LÁTEK I délka, hmotnost.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
46.1 Podobnost C´ B´ A´ C Změř úsečky a zapiš jejich délky.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
AUTOR: Martina Dostálová
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Pythagorova věta v rovině
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
Transkript prezentace:

Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů Kolik metrů ujdeš kolem fotbalového hřiště? Kolik kilometrů pletiva je třeba na oplocení pozemku? Kolik metrů obrubníku je třeba kolem pískoviště ? Jaký máme obvod pasu, hlavy,…? Autor: Mgr. Radek Martinák

Které rovinné útvary už známe? Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Které rovinné útvary už známe? (přiřaď) Obdélník Trojúhelník Mnohoúhelník Čtverec

Obvod n-úhelníků – co už známe Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Obvod n-úhelníků – co už známe Obvod je celková délka všech úseček, které mnohoúhelník tvoří Délkové jednotky – mm, cm, dm, m, km (milimetr, centimetr, decimetr, metr, kilometr) Obdélník Trojúhelník Mnohoúhelník Čtverec 2 a 2 protější strany shodné o = 2 . a + 2 . b o = 2 . ( a + b ) 4 strany shodné o = 4 . a 3 strany o = a + b + c „mnoho“ stran o = a + b + c + d +…

Počítáme obvod Náčrtek: Náčrtek: Náčrtek: Výpočet: Výpočet: Výpočet: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Počítáme obvod Vypočítej obvod čtvercové zahrady o délce strany 1,56 m. Vypočítej obvod obdélníkového záhonu o délce 3,6 m a šířce 1,5 m. Vypočítej obvod trojúhelníku s rozměry stran 3 cm, 5 cm a 7 cm. Náčrtek: Náčrtek: Náčrtek: 0,72 m 0,53 m 1,56 m 1,5 m 1,56 m 3,6 m Výpočet: 0,39 m Výpočet: Výpočet: o = 4 . a o = 4 . 1,56 o = 6,24 m o = 2 . a + 2 . b o = 2 . 3,6 + 2 . 1,5 o = 10,2 m o = 4 . a o = 4 . 1,56 o = 6,24 m o = 4 . a o = 4 . 1,56 o = 6,24 m o = a + b + c o = 0,39 + 0,53 + 0,72 o = 1,64 m o = 4 . a o = 4 . 1,56 o = 6,24 m

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Počítáme obvod Vypočítej obvod hřiště, které má tvar pravoúhoúhelníku : 4,53 m U nepravidelných pravoúhelníků je třeba znát délku všech stran Využijeme vlastností stran obdélníků a čtverců Určíme délky neznámých stran ??? m ??? m 8,38 m 3,47 m 15,82 m

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Počítáme obvod 4,53 m 8,38 – 3, 47 = 4,91 ??? m ??? m 8,38 m 15,82 – 4,53 = 11,29 3,47 m 15,82 m o = 15,82 + 3,47 + 11,29 + 4,91 + 4,53 + 8,38 = 48,4 m

triangle = trojúhelník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace perimeter = obvod rectangle = obdélník triangle = trojúhelník square = čtverec general polygon = obecný mnohoúhelník

Pozemek má tvar obdélníku o délce 5,236 km Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Vypočítej (nejdříve si načrtni) Pozemek má tvar obdélníku o délce 5,236 km a šířce 2,58 km. Kolik m pletiva je třeba k jeho oplocení? Kolem čtvercového záhonu o straně 4,5 m jsou půlmetrové obrubníky. Kolik jich je?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Použité zdroje: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=zna%C4%8Dky&ex=1&origin=FX010132103#