Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P Ř E K R Ý V Á N Í S Y M B O L Ů P Ř E K R Ý V Á N Í S Y M B O L Ů
Advertisements

Městská knihovna Čelákovice
Ekologická výchova v Zoo Ostrava
Rodinné centrum Kamarád Nenuda o.s.: Enkaustika pro rozvoj osobnosti Mgr. Ivana Scharfová
Vysokoškolské katolické hnutí BRNO. mše modlitba poutě duchovní cvičení duchovní aktivity.
Celoživotní vzdělávání a projektová metoda vyuČování
Vítejte v Městské knihovně Čelákovice
Galerijní animace [1]. Názvem galerijní animace označujeme totiž aktivity kombinující praktické a teoretické činnosti, využívané v galeriích i muzeích,
SEMINÁŘ PRO PEDAGOGY ZŠ 15. dubna 2013 v 9:00 hodin.
Centrum nových strategií muzejní prezentace =
Teorie a kritika literatury pro děti a mládež
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
Muzejní pedagogika.
Vedoucí KHI: Katedra historie FP TUL Sokolská 8, budova S, 2. P. Vedoucí KHI:
VILA TUGENDHAT JEDEN DŮM JEDNA RODINA JEDNO STOLETÍ
Výuka soudobých dějin problémy a perspektivy Ústav pro studium totalitních režimů Praha.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Krása a umění jako prostředky výchovy
Instituce zpracovávající historické prameny
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Historie školy Původně zde byla v roce 1976 otevřena Zvláštní škola internátní v nově otevřených prostorách Na Vizině 28 ve Slezské Ostravě. V současné.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
nová on-line prezentace muzejních a galerijních sbírek Mgr. Jakub Hauser, Národní muzeum.
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr
Vnímání historického času
Masarykova Univerzita Pedagogická Fakulta
Kateřina Dytrtová GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Postavení pedagogiky mezi vědami
ARTETERAPIE.
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 5. a
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Edukativní aspekty zprostředkování umění v muzeích a galeriích, „výuka“ před obrazy, galerijní animace jako vzdělávací proces. BcA. Martina Lišková
Konference knihovníků Euroregionu Neisse-Nisa-Nysa „SENIOŘI V KNIHOVNÁCH – KNIHOVNY PRO SENIORY V EUROREGIONU NISA“ Městská knihovna Semily 27. až 28.
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Edukátorem snadno a rychle? Mgr. Lenka Tóthová.
TVOŘIVĚ DO SVĚTA - vzdělávací program, který je alternativou klasickému pojetí vyučovacího procesu - Základní škola a mateřská škola Třinec, Kaštanová.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Galerie - prostor pro zábavu i vzdělávání nabídka programů pro střední školy a možnosti spolupráce.
Muzeum jako místo setkávání – prožitek jinak. Regionální muzeum v Litomyšli a jeho aktivity směrem k veřejnosti. Renata Kmošková, programová produkční.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
GUSTAV PAULI BcA. Veronika Štěrbová GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Vyučující: Mgr. Alice Stuchlíková 2011.
Muzejní pedagog jako klíčový nástroj v komunikaci s veřejností Mgr. Zdeňka Kulhavá, Muzeum východních Čech v Hradci Králové.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Galerijní pedagogika v teorii a praxi. Literatura, vzdělávání, aktuální podoby současné animace uměleckého díla. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky.
Výtvarný ateliér v muzeu, výtvarný umělec v roli animátora, vícedenní a pobytové ateliéry. Příklady ze zahraničí i z českých galerií a muzeí. Jitka Burdová.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Galerijní animace na výstavách klasického a současného umění, příklady ze zahraničních i českých institucí. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky, jaro.
Manuscriptorium Evropská digitální knihovna historických fondů.
Činnost lektora v Severočeské galerie výtvarného umění v Litoměřicích, příspěvkové organizaci Duben 2016 Zpracovala: PhDr. Olga Kubelková lektorka Severočeská.
Kreativní metody: teorie a praxe výuky ruského jazyka jako cizího
poslání národního pedagogického muzea a knihovny j. a. komenského
KULTURNÍ INSTITUCE Mgr. Michal Oblouk.
Sdružení AMIGA - Agency for Migration and Adaptation
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Velká didaktika J. A. Komenský 2.část
Seminář pro výchovné poradce SŠ
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Vzdělanost Pozdní gotika
Rekonstrukce Horského hotelu a televizního vysílače Ještěd
3.B. Současné podoby galerijní pedagogiky a zprostředkování umění, úloha a pozice vzdělávacích oddělení v muzeích a galeriích, vztah školy a výstavní.
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
TŘETÍ FESTIVAL Setkání aktivních seniorů
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Igor Zhoř , Brno , Brno.
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Mgr. Michaela Brábníková Památník Lidice
Transkript prezentace:

Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013 Edukativní aspekty zprostředkování umění v muzeích a galeriích, „výuka“ před obrazy, galerijní animace jako vzdělávací proces (teorie, příklady z minulosti, současnost) Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013

Edukativní aspekt zprostředkování umění Porozumění Poznávání Změna postoje, hodnotové orientace Kritické myšlení

Edukativní aspekt zprostředkování umění Tvůrčí akt objevování významu výtvarného díla prostřednictvím praktické činnosti Zážitek vedoucí k poznání a získávání nových zkušeností Poznání sama sebe Porozumění umění v obecném smyslu Rozvíjení kreativity

Historie Konec 19. stol. – Alfréd Lichtwark, metoda besedy před originálem (Cvičení ve vnímání uměleckých děl, 1897 – ukázkové hovory před obrazy) Otakar Hostinský - studie Dějiny umění v dětské světnici (důraz na kontakt s originálem) 1977 - vybudováno Centre G. Pompidou, kde vznikl Dětský ateliér Olga Pujmanová – návštěva USA, setkání s animačními programy v galeriích a muzeích (60. léta 20. stol.) – Lektorské oddělení národní galerie

Historie zahraničí - aktivizující formy kontaktu s uměním u nás komentovaná prohlídka, někdy menší výtvarná etuda v odděleném prostoru, nejčastěji kresba či malba podle sledovaného obrazu či sochy - přelom 80. a 90. let – Gabriela Šimková – Ateliér ve Sbírce starého umění Národní galerie v Anežském klášteře - hlavní princip vlastní výtvarná práce dětí žádné specializované vzdělání v tomto oboru

Současnost - Praha NÁRODNÍ GALERIE SSMU a SUDS Lektorská oddělení Sbírky umění devatenáctého století a Sbírky moderního a současného umění Národní galerie v Praze SSU Lektorské oddělení Sbírky starého umění Národní galerie v Praze SOU Lektorské oddělení Sbírky orientálního umění Národní galerie

Současnost - Praha GHMP Umění interaktivně – výtvarně edukační aktivity pro všechny typy škol (MŠ-VŠ), intenzivní spolupráce se školami Výtvarný kroužek v ateliéru Workshopy "Tvořivé dialogy s uměním"

Současnost - Brno Dům umění města Brna Galerijní animace zajišťované ve spolupráci s KVK PedF Masarykovy Univerzity Muzeum města Brna – Špilberk Dětský ateliér - komentované prohlídky a animace jako doplňkovou výuku k výtvarné výchově, literatuře a dějepisu

Současnost GASK (Galerie Středočeského kraje), Kutná Hora Lektorské centrum: Lektorské programy pro školy Výtvarné dílny pro děti Programy pro studenty a dospělé Severočeská galerie výtvarného umění v Litoměřicích Pracovník pro vzdělávací programy pro školy a veřejnost

Zdroje FIŠER, Zbyněk, HAVLÍK, Vladimír a HORÁČEK, Radek. Slovem, akcí, obrazem: příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 208 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity; sv. č. 146. ISBN 978-80-210-5389-2. BRABCOVÁ, Alexandra, ed. Brána muzea otevřená: [průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea]. Náchod: Juko, [2003]. 583 s. ISBN 80-86213-28-5. HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění: poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. [Brno]: CERM, 1998. 142 s., [12] s. obr. příl. ISBN 80-7204-084-7.

Zdroje http://www.moravska-galerie.cz http://ghmp.cz http://www.dum-umeni.cz http://www.spilberk.cz/ http://www.ngprague.cz/