NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_410, 21. sada, Přírodověda
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.18 Anotace:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Ověř si své znalosti z živočišné říše.
Zpracovala Jitka Ciprová
Základní skupiny živočichů
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PLAZI, OBOJŽIVELNÍCI, RYBY, BEZOBRATLÍ
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
PTÁCI RYBY PLAZI SAVCI OBOJŽIVELNÍCI BEZOBRATLÍ ÚKOL ÚKOL ÚKOL ÚKOL
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Živočichové - obratlovci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Plazi-želvy a krokodýli
PLAZI 3. a 4.ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Bezobratlí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_196.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_52_INOVACE_23_ryby TémaŽivočichové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Obratlovci Pětilístek: páteř
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Živočichové u vody 3. ročník.
Třídění přírodnin.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_01
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Člověk je součástí přírody
Obratlovci-prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
Obratlovci Autor: Mgr. Iva Hirschová
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Třídění živých organizmů
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK: 3. NÁZEV MATERIÁLU: Stavba těla živočichů ČÍSLO MATERIÁLU: 14 JMÉNO AUTORA: Mgr. Petra Chválová Metodický list / anotace: -Prezentace je určena k využití v hodinách prvouky ve 3.ročníku při výuce kapitoly Živé organizmy, živočichové. -V této prezentaci se žáci seznámí s dělením živočichů podle stavby jejich těla. Dělení na dvě skupiny živočichů – obratlovci a bezobratlí. Žáci se aktivně účastní prezentace, čtou text, vyhledávají informace v encyklopediích. Na závěr poznatky shrneme v části Opakování.

STAVBA TĚLA ŽIVOČICHŮ

Stavba těla živočichů obratlovci bezobratlí mají chrupavčitou nebo kostěnou kostru a páteř z obratlů hlavová část je odlišena bezobratlí nemají kostru ani obratle

obratlovci ryby obojživelníci plazi ptáci savci

RYBY jsou přizpůsobeny pobytu ve vodě nejmenší ryby dorůstají v dospělosti 8 mm jiné dorůstají délky 4 m jejich tělo je pokryto šupinami dýchají žábrami, stačí jim malé množství kyslíku

OBOJŽIVELNÍCI žijí ve vodě i na souši na rozdíl od ryb mají oddělené zánártí a prsty žijí pouze ve sladkých vodách vajíčka kladou do vody mají stálou tělesnou teplotu, někteří jsou schopni přezimovat v prostředí s teplotou pod bodem mrazu patří sem žáby

PLAZI patří sem hadi, želvy, ještěrky a krokodýli tělo mají pokryto tuhými šupinami nebo štíty kladou vejce jejich mláďata se líhnou plně vyvinutá jsou to převážně masožravci

PTÁCI dvojnozí živočichové, přední nohy mají přeměněny v křídla umožňující létání tělo mají pokryto peřím jsou užiteční, živí se velkým množstvím hmyzu a škůdci někteří jsou chováni jako domácí mazlíčci (pěvci, papoušci) věda zabývající se ptáky se nazývá ornitologie

SAVCI osidlují téměř celý svět svá mláďata krmí mateřským mlékem dosahují nejvyšší vývojové úrovně nervové soustavy mají stálou tělesnou teplotu 36 – 40°C mají čelisti obsahující třenové zuby, stoličky, řezáky a špičáky

bezobratlí patří sem hmyz - největší živočišná skupina - tělo mají rozděleno na 3 články (hlava, trup, zadeček) mají 3 páry nohou např.: vážky, kudlanky, ploštice, motýli, brouci, včely a mravenci

OPAKOVÁNÍ Živočichy dělíme podle stavby těla na 2 skupiny: obratlovce a bezobratlé Živočichové, kteří mohou žít ve vodě i na suchu se nazývají: obojživelníci Hadi, želvy, ještěrky a krokodýli patří do: plazů Kapr, pstruh a štika jsou: ryby K letu ve vzduchu jsou přizpůsobeni: ptáci Největší živočišnou skupinou jsou: bezobratlí (hmyz)

Odkazy VOLNÉ DÍLO. wikipedie [online]. [cit. 6.5.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:European_honey_bee_extracts_nectar.jpg>. VOLNÉ DÍLO. wikipedie [online]. [cit. 6.5.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Litoria_caerulea.jpg>. VOLNÉ DÍLO. wikipedie [online]. [cit. 6.5.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Various_sweetwater_fish_with_Finnish_text.jpg >. Archiv autora ŠTIKOVÁ, V. Já a můj svět. Brno : Nová škola, 2008. ISBN 80-7289-097-2. s. 58 - 60