Světelné zdroje, optické prostředí Vypracoval: Lukáš Karlík

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světelné jevy Je to část fyziky, která se zabývá světlem a jeho šířením. Také se používá názvu optické jevy. (optika) K pochopení souvislostí je zapotřebí.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
F YZIKA Vzájemné působení těles. Síla. Vypracoval: Lukáš Karlík.
SVĚTELNÉ JEVY Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
VY_52_INOVACE_04_02_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Světelné jevy Je to část fyziky, která se zabývá světlem a jeho šířením. Také se používá názvu optické jevy. (optika) K pochopení souvislostí je zapotřebí.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 17. Světlo Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních škol –
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2 Číslo DUM: III/2/FY/2/3/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Disperze světla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník čtyřletého.
Světelné jevy. Světelný zdroj je těleso, ve kterém světlo vzniká a vysílá ho do okolí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Stín TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické a.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
F YZIKA Optické vlastnosti oka Vypracoval: Lukáš Karlík.
Oko Barbora Davidová Tereza Broušková Ha An Nguyen Kateřina Onderková.
ZATM Ě NÍ M Ě SÍCE.  Zatm ě ní M ě síce je astronomický jev, kdy m ě sí č ní kotou č je zastín ě n planetou Zemí. Nastává p ř i úpl ň ku, pokud se Slunce,
Čočky I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Geometrická optika Mirek Kubera.
Optický kabel (fiber optic cable)
Základní pojmy z optiky
VY_32_INOVACE_09 09 CO NÁS OBKLOPUJE ? autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Rozklad světla optickým hranolem.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zatmění měsíce Ing. Jan Havel.
Difúze. Brownův pohyb. Vypracoval: Lukáš Karlík
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Barva světla, šíření světla a stín
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rychlost světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
VZNIK SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Ohyb světla na optické mřížce
VESMÍR.
Rovinné zrcadlo Název : VY_32_inovace_09 Fyzika - rovinné zrcadlo
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 2.část)
Z očí do očí Fyzikální Část.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika Účinek síly na těleso otáčené kolem pevné osy. Páka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
Měsíční fáze Vypracoval: Lukáš Karlík
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
INDEX LOMU Autor: Mgr. Alena Víchová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
Coulombův zákon Tematická oblast FYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Věcné učení VY _32 _INOVACE_11_07_smysly člověka (zrak 1)
Čočky Název : VY_32_inovace_13 Fyzika - čočky Autor: Jana Pěničková
Interference na tenké vrstvě
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
Světlo a světelné zdroje
Stín a polostín.
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Světelné jevy -shrnutí
Paprsková optika hanah.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
SPEKTROSKOPIE Eva a Terka.
VY_32_Inovace_4.2.3 Cesta do školy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelné záření TÉMATICKÝ CELEK: Energie.
Interference ze soustavu štěrbin Ohyb na štěrbině Optická mřížka
Zvukové jevy.
Fyzika 2.D 33.hodina 05:44:06.
Transkript prezentace:

Světelné zdroje, optické prostředí Vypracoval: Lukáš Karlík Fyzika Světelné zdroje, optické prostředí Vypracoval: Lukáš Karlík

V ukázce jsme viděli šíření světla. Čeho jste si všimli V ukázce jsme viděli šíření světla. Čeho jste si všimli? Bylo vidět pouze světlo? Ne, bylo vidět i blízké okolí. Okolí, ve kterém se světlo šíří, se nazývá optické prostředí. Předmět, který toto světlo vysílá, se nazývá světelný zdroj.

Světelné zdroje Obě změny v ukázce byly způsobeny přidáním zdroje světla. Jaký je mezi nimi rozdíl? Plamínek byl malý ve srovnání se vzdáleností, ze které se na něj díváme. Takové svítící těleso nazýváme bodový světelný zdroj. Lampa byla ve srovnání se vzdáleností pozorování velká. Světelný zdroj větších rozměrů nazýváme plošný zdroj.

Optické prostředí Některými předměty světlo prochází. Nazýváme je optické prostředí. Jaké změny v průchodu světla nastaly v ukázkách? Čirá fólie beze změn – průhledné optické prostředí.

Matná fólie Matná fólie světlo částečně prochází – průsvitné optické prostředí.

deska Deska světlo neprochází – není to optické prostředí.

Barevná fólie Zelená fólie propouští jen světlo určité barvy – je optické prostředí.