Moderní a současná architektura Číslo DUM:VY_32_INOVACE_DVK_4_14

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Současná architektura Předmět, ročník
Advertisements

Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Funkcionalismus I. polovina 20. století.
Druhy výtvarného umění
Opakování Prověřování znalostí
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
Tato prezentace byla vytvořena
Empír - (z lat. empire = císařství )
Abstraktní expresionismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_1 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Umělecké směry 20. století
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY 1905 – 1914
3. Moderna – inspirace pro bydlení dneška
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Doplňkové informace a reprodukce
Vznik vícehlasu Mgr. Jakub Tomala.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
3. Moderna – inspirace pro bydlení dneška přelom století – počátek hledání „nové architektury Boj staré legitimní architektury s modernou P.Behrens –studium.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
SVĚTOVÁ ARCHITEKTURA 20. STOLETÍ 2
Karel TEIGE (1900 – 1951) ARCHITEKTURA JAKO VĚDA NEBO UMĚNÍ? Vlivný, průbojný teoretik a duchovní vůdce mladé generace Karel TEIGE byl toho názoru, že.
Poezie ve světové literatuře
František Lydie GAHURA a Vladimír KARFÍK Architektura Zlína
Funkcionalistický Zlín
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Architektura druhé poloviny 20.století
prezentace Kotrs, Vošta
3. Kompozice ve výtvarném umění
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
Funkcionalismus v architektuře
SECESE.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Architektura po funkcionalismu
Dana Matějovská ° Konference RUV ° FA ČVUT v Praze2 Architekti ctí známé tři principy architektury (Vitruvius) Krása Kvalita konstrukce Účelnost.
Moderní a současná architektura Číslo dum: VY_32_INOVACE_DVK_4_17 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_15 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_16 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Starověká literatura (Opakování) ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_103 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Architektura tužkou a ve 3D Současná architektura VY_32_INOVACE_Arch2r0114 Hana Děcká.
VY_32_INOVACE_DVK_3_2 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Muzea a galerie v digitálním světě Vlaďka Mazačová Alena Uxová Vlaďka Mazačová Alena Uxová Seminář Muzea a digitalizace, CITeM Brno
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
Recepce a interpretace UD Vrstvy UD
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Antické Řecko – světská architektura
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
VY_32_INOVACE_16_Brno brno.
PRŮČELÍ ŘECKÉHO CHRÁMU
Architektura po funkcionalismu
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_12
High Tech VY_32_INOVACE_46_942
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_11
Manýrismus VY_32_INOVACE_46_930
Radikálně barokní architektura
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
SOCHAŘSTVÍ HÉLENISTICKÉ 3.–1. st. př. n. l.
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Raně renesanční italská architektura
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Dějiny umění Slohy v architektuře 4.
Transkript prezentace:

Moderní a současná architektura Číslo DUM:VY_32_INOVACE_DVK_4_14 Dekonstruktivismus Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 / Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava

Okolnosti vzniku Vznik v 80. a 90. letech 20. stol. U jejího vzniku stála výstava „Dekonstruktivistická architektura“ konaná v roce 1988 v New Yorku Styl vznikl jako reakce na názor funkcionalistických architektů, že architektura má být „strojem na bydlení“ a architekt nemá do navrhování projektovat svou duši

Guggenheim museum Bilbao/F. Gehry (obr. 1)

Vymezení a inspirační zdroje Dekonstruktivisté tvrdí, že mrtvá je nejenom moderní, ale i postmoderní architektura Přesto částečně navazují na ruskou konstruktivistickou architekturu Dekonstruktivismus je napojen na soudobou filosofii a ve své podstatě je tak výrazně intelektuálský a komplikovaný

Židovské muzeum Berlín/D. Libeskind (obr. 2)

Charakteristické znaky Jedná se o výrazný a snadno rozeznatelný styl A to i přes značně individualistický projev jednotlivých architektů Dekonstruktivismus se vyznačuje kompozicemi, které připomínají náhodně popadané, rozlámané a deformované zdi, sloupy, ocelové konstrukce a plochy

Tančící dům - Praha/ F. Gehry (obr. 3)

Charakteristické znaky Jeho poezie čerpá z anarchistických kořenů moderní architektury Pravidla „správného“ stavění jsou zde záměrně demontována To všechno je podmíněno užitím špičkových technologií

Požární stanice ve Weil am Rein/ Zaha Hadid (obr. 4)

Architekti dekonstruktivismu Frank Gehry Zaha Hadid Daniel Libeskind Coop Himmelb(l)au Morphosis

Obrazová dokumentace 2. 5. 2014 Obrázek č. 1 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Guggenheim_museum_Bilbao.jpg Obrázek č. 2 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:2009-03_JMB_outside.JPG Obrázek č. 3 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prag_ginger_u_fred_gehry.jpg Obrázek č. 4 Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Vitra_fire_station,_full_view,_Zaha_Hadid.jpg&filetimestamp=20061004214745

Použitá literatura a zdroje Pijoán, J., Dějiny umění 12. Praha 2002. Dudák, V. (ed.), Encyklopedie světové architektury: od menhiru k dekonstruktivismu, díl 2, L-Ž. Praha 2002.