Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.06 Název pro školu:
MARCEL PROUST Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_32_INOVACE_31-19 Česká próza po r Milan Kundera.
Jan Neruda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.4.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Český naturalismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_04 NázevArnošt Lustig Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ
Český jazyk a literatura
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Zakázaní autoři Mgr. Ludmila Růžičková.
Česká literatura 2. poloviny 20. století
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ ( Mgr. Lenka Tománková Český jazyk a literatura
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
Vítězslav Hálek ( ) Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Historická próza. Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_264 Jméno autora: Mgr.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla Guy de Maupassanta.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Karel Čapek II. Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_292  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
CHARTA 77 V SOUVISLOSTI S ŽIVOTEM VÁCLAVA HAVLA A UDÁLOSTI DO ROKU 1989.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
Název prezentace (DUMu): Česká próza po roce 1945: Jan Otčenášek
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_12_INOVACE_ , Romeo, Julie a tma
VY_12_INOVACE_ , Christie Mgr. Jan Křoustek
Eliška Krásnohorská
Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_20 Název Michal Viewegh Téma hodiny Generace.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_ČESKÝ JAZYK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Jaroslav Seifert Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Josef Václav Sládek ( ) Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Naturalismus v české literatuře
Taoismus, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Osvícenství Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
TÉMA: LITERATURA V EXILU A SAMIZDATU LUDVÍK VACULÍK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Ludvík Vaculík NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Konfucianismus, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_ČESKÝ JAZYK
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Milan Kundera - Žert Název : VY_32_inovace_18 Český jazyk a literatura.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_ČESKÝ JAZYK
Česká literatura 1.poloviny 20. století
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Karel Čapek.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Jir_I-21 Pavel Kohout Název projektu: OP VK
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu VY_12_INOVACE_01.02. 12., Vaculík Autor Mgr. Veronika Mikešová Tematická oblast Učivo 4. ročníku oboru obchodník z ČJ Ročník 4. ročník Datum tvorby 19. 1. 2014 Anotace Materiál slouží k získání základních vědomostí o životě a tvorbě L. Vaculíka Metodický pokyn Studenti si během promítání prezentace dělají poznámky do svých sešitů.

Ludvík VACULÍK (1926)

spisovatel, novinář, disident narodil se na Valašsku pochází z rodiny tesaře, přesvědčeného komunisty studium: Baťova škola práce, obuvnická a obchodní škola, Vysoká škola politická a sociální vychovatelem na chlapeckém internátu redaktorem v nakladatelství, rozhlasu a novinách (Literární noviny, Literární listy)

na IV. sjezdu československých spisovatelů (1967) projev > tvrdá kritika komunistického režimu > vyloučen z KSČ manifest Dva tisíce slov (červen 1968) zákaz publikovat (normalizace) zakladatel samizdatové edice PETLICE signatář Charty 77 autor fejetonů (navazuje na tradici českého fejetonu – Neruda, Čapek)

Charakteristika tvorby počátek publikování: polovina 50. let důl. roli: FEJETONISTIKA jeho prózy se pohybují na hranici mezi realitou (osobní zážitek) a fikcí první prózy: oddanost komunistickým ideálům publikuje v samizdatu autobiografické rysy

Přehled tvorby iluze využití nejrůznějších útvarů českého jazyka RUŠNÝ DŮM prozaická prvotina ovlivněna socialistickým realismem odehrává se na učňovském internátě SEKYRA kriticky hodnotí vlastní a otcovy politické iluze více časových rovin využití nejrůznějších útvarů českého jazyka

důležitou roli: Valašsko sepětí rodových kořenů s přírodou ČESKÝ SNÁŘ deníkové záznamy, vzpomínky, úvahy, románové postupy záznamy z 22. ledna 1979 – 2. února 1980 život rodiny a přátel, činnost edice Petlice zážitky lidí z disentu záznamy policejních výslechů snaha o autentičnost x vědomá stylizace na hraně fikce a reality

JAK SE DĚLÁ CHLAPEC román vznikl jako polemika s prózou Smolná kniha (kniha jeho partnerky Lenky Procházkové) těžkosti partnerského vztahu (rozchod, kontakt se synem) autobiografie s prvky stylizace a fikce MORČATA román o moci a kořenech lidské agresivity střídání ich-formy s er-formou experimentální próza nesprávné užívání cizích slov

KONTROLNÍ OTÁZKY Co víš o životě Ludvíka Vaculíka? Charakterizuj tvorbu tohoto autora. Charakterizuj dílo Český snář. Charakterizuj dílo Jak se dělá chlapec. Charakterizuj dílo Morčata.

PRAMENY A POUŽITÁ LITERATURA: Lehár J. a kol.: Česká literatura od počátků k dnešku. NLN, Praha 2004. Prokop V.: Přehled české literatury 20. století. O.K. – Soft. Sokolov 2004. Andree L.: Literatura pro 4. ročník středních škol. Didaktis, Brno 2010. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/Foto_Ludvik_Vaculik.jpg autor: Wighjan, licence Creative Commons, BY-SA