Práce se sloupkovými diagramy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_18_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Zobrazení kulovým zrcadlem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Závislost odporu kovového vodiče na teplotě Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Pravopisná hlídka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření
Disperze světla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník čtyřletého.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
C# konzole – Objem kvádru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum.
Věty o shodnosti trojúhelníků
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Pravopis tvarů zájmena já
C# konzole – TEST Program spotřeba vody
Složené úrokování Tematická oblast
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
Náš svět Tematická oblast
Člověk a vývoj civilizace
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Název vzdělávacího materiálu
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Jednoduché úrokování Tematická oblast
ARTE POVERA Tematická oblast
Pravopisné veršování Tematická oblast Pravopis vesele i vážně
Název vzdělávacího materiálu
Velká písmena / velké osobnosti
Název vzdělávacího materiálu
Grafy.
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Sloupkový diagram Tematická oblast
Elektrická energie Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Název vzdělávacího materiálu
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Název vzdělávacího materiálu
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Příčné zvětšení zrcadla
Ohyb světla na optické mřížce
Tání pevné látky Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Teplota – souhrnná cvičení II.
C# konzole – Součet dvou čísel
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
VĚC - POMNÍK Tematická oblast
Násobení lomených výrazů
Coulombův zákon Tematická oblast FYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina
VY_32_INOVACE_35_Nacvik_deleni Matematika - 2. ročník
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Život – pohledy na přírodu
Dělení lomených výrazů
Interference na tenké vrstvě
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Obvod a obsah rovnoběžníku
Konstrukce lichoběžníku
Zobrazení tenkou čočkou
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Pythagorova věta Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření Ročník
Intenzita elektrického pole
Transkript prezentace:

Práce se sloupkovými diagramy Tematická oblast MATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum vytvoření 10. 10. 2012 Ročník 3. ročník osmiletého studia gymnázia Stručný obsah Zjišťování údajů ze sloupkového diagramu Způsob využití Řešení příkladu - rozbor sloupkového diagramu, zadání domácího úkolu - vytvoření sloupkových diagramů Autor Mgr. Petr Zezulka Kód VY_32_INOVACE_24_MZEZ04 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Následující sloupkový diagram znázorňuje rozdělení žáků ve 4 třídách podle počtu sourozenců: Odpovězte na otázky: a) Ve které třídě je nejvíce žáků, kteří mají alespoň dva sourozence? b) Kolik procent z celkového počtu žáků všech tříd nemá sourozence? c) Znázorněte rozdělení žáků každé třídy kruhovým diagramem.

Rozdělení žáků primy, sekundy, tercie a kvarty podle počtu sourozenců

ŘEŠENÍ: žáci, kteří mají alespoň dva sourozence: PRIMA … 14 + 4 = 18 TERCIE … 20 + 3 = 23 SEKUNDA … 12 + 6 = 18 KVARTA … 15 + 5 = 20 Nejvíce žáků s alespoň dvěma sourozenci je v tercii. b) žáci z jednotlivých tříd, kteří nemají sourozence: 4 + 3 + 3 + 1 = 11 Celkový počet žáků v těchto třídách je 120. 100 % … 120 1 % … 1,2 x % … 11 : 1,2 = 9,2 % 9,2 % z celkového počtu žáků nemá sourozence.

PRIMA

SEKUNDA

TERCIE

KVARTA

DOMÁCÍ ÚKOL Příklad č. 1: Zjistěte rozlohu všech světadílů Údaje znázorněte ve sloupcovém diagramu Uspořádejte světadíly podle rozlohy (sestupně) Příklad č. 2: Uspořádejte vzestupně podle výšky následující hory: Klínovec, Smrk v Jizerských horách, Sněžka, Plechý, Praděd 2. Údaje znázorněte do sloupcového diagramu

Příklad č. 1 Rozloha světadílů v 𝑘𝑚 2

Příklad č. 2