Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Laserová tiskárna barevná
Advertisements

Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.16/Oc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaroslav Ochodek CZ.1.07/1.5.00/ Tvorba webových.
Úprava fotografie na počítači
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Základy počítačové grafiky
III/2 XVII ABC
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Počítačová grafika Základní pojmy.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
18. Počítačová grafika, prezentace
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
LED tiskárna barevná Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí LED diod resp. práškového toneru. Využívají se celkem čtyři tonery (tři barevné,
Inkoustová tiskárna Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí inkoustu. Obr. 1.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Rozlišujeme dva základní
VY_32_INOVACE_E3-02 POČÍTAČOVÝ TISK AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU: POČÍTAČOVÝ TISK Časová náročnost:
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Vendula Smékalová VŠLG
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Editace - globální úpravy - tonalita obrazu
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
Podle principu tisku se dělí na:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Barva Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Tato prezentace byla vytvořena
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Vliv osvětlení a jasu na člověka
Barevné modely Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Počítačová grafika.
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Základní pojmy Grafiky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Úvod do počítačové grafiky
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web16 Označení materiálu web16_barvy.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18.  přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.
Ivo Peterka, FHS UK, Barvy a barevné systémy Formáty obrázků pro WWW.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Ivo Peterka FHS Barvy v počítači a HTML..
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
BARVA.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Barvy v počítačové grafice
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
Transkript prezentace:

Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely

MODEL (RGB) Tento barevný model se používá u zařízení, které vyzařují světlo – monitory, LCD, televize… Velkou část viditelného spektra lze reprezentovat směsí červeného, zeleného a modrého (RGB) barevného světla v různých poměrech a intenzitách. (Pro namíchání jakékoli barvy používáme tří základní barvy – R,G,B tedy červenou, zelenou, modrou).

Model RGB přiřazuje každému obrazovému bodu hodnotu intenzity v rozsahu od 0 do 255 pro každou ze složek RGB v barevném obraze. Když jsou hodnoty všech tří složek stejné, je výsledkem odstín neutrální šedé. Když je hodnota všech složek 255, je výsledkem čistá bílá. Když mají všechny složky hodnotu 0, je výsledkem čistá černá.

Pro určení barvy v praxi můžeme použít jednoduché aplikace (aplikací je více a jsou volně k dispozici na Internetu). Zde je ukázka programu ColorLak. Pro dokreslení předchozí informace:

V některých případech je důležitá hodnota RGB v tzv V některých případech je důležitá hodnota RGB v tzv. hexadecimálním tvaru. Na obrázku tato položka: Hexadecimální číslo je číslo v šestnáctkové soustavě (pro určení libovolného čísla používáme šestnáct znaků: 0-9 a A-F. Maximální číslo je FF, které odpovídá 255 desítkově. Příklad: Červená barva je tedy FF 00(žádná zelená) 00(žádná modrá). Zelená je obdobně 00FF00 a modrá 0000FF. Jestliže chceme určit bílou, musíme si uvědomit vlastnosti modelu RGB (vyzařujeme světlo) a z toho plyne hodnota FFFFFF (maximum). Obdobně černá je 000000.

Příklad: Červená barva je tedy FF 00(žádná zelená) 00(žádná modrá) Příklad: Červená barva je tedy FF 00(žádná zelená) 00(žádná modrá). Zelená je obdobně 00FF00 a modrá 0000FF. Jestliže chceme určit bílou, musíme si uvědomit vlastnosti modelu RGB (vyzařujeme světlo) a z toho plyne hodnota FFFFFF (maximum). Obdobně černá je 000000.

Někdy potřebujeme zadat číselnou hodnotu barvy Někdy potřebujeme zadat číselnou hodnotu barvy. Můžeme si barvu připravit v programu: Hodnota této zelené je tedy: 4AB847. Mohli bychom zadat do grafických editorů nebo do dalších programů, kde určujeme barvu (tvorba WWW).

MODEL (CMYK) Používá se u zařízeni typu tiskáren. Dochází ke skládání: Azurové (C – cyan) Purpurové (M – magenta) Žluté (Y – yellow) Black (K – černé) Model CMYK je založen na schopnosti tiskových barev vytištěných na papíře absorbovat světlo. Při dopadu bílého světla na tiskové barvy se část spektra absorbuje a část se odráží zpět do vašeho oka.

Teoreticky by mělo složením čistého azurového (C – cyan), purpurového (M – magenta) a žlutého (Y – yellow) pigmentu dojít k absorbci všech barev a měla by vzniknout černá. Protože každá tisková barva obsahuje určité nečistoty, vytvářejí tyto tři barvy ve skutečnosti špinavě hnědou a aby opravdu vznikla černá, musí se kombinovat s černou tiskařskou barvou (K – black). (Písmeno K se používá proto, aby nedocházelo k záměně, protože B by mohlo znamenat i modrou.)

Gamut Gamut je rozsah barev, které se mohou v barevném systému zobrazovat nebo tisknout. A. Gamut barev Lab B. Gamut barev RGB C. Gamut barev CMYK

Gamut RGB obsahuje podmnožinu těch barev, které mohou být zobrazeny na monitoru počítače nebo televize (který vyzařuje červené, zelené a modré světlo). Některé barvy, jako je čistá azurová nebo čistá žlutá, nelze na monitoru přesně zobrazit. Gamut CMYK je menší, obsahuje pouze barvy, které mohou být vytištěny pomocí výtažkových tiskových barev. Zobrazíme-li na obrazovce barvy, které nelze vytisknout, označují se jako netisknutelné nebo také mimo gamut – to znamená mimo gamut CMYK.