Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/21.2905 Projekt MŠMT ČR EU peníze školám Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2905 Název projektu školy Cesta k úspěchu na Základní škole Unhošť Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Identifikátor VY_32_INOVACE_03B_MrKuJe Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Vzdělávací obor Matematika Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Jindřich Jedlička a Mgr. Eva Mrnková.

Tematická oblast, téma: Číslo a proměnná Tematická oblast, téma: Číslo a proměnná. Lineární rovnice se zlomky Klíčová slova: algebraické výrazy, rovnice, lineární rovnice, levá strana, pravá strana, ekvivalentní úpravy, zkouška Jazyk: český Ročník: 8. a 9. Anotace: Prezentace slouží k opakování ekvivalentních úprav

Lineární rovnice se zlomky

Lineární rovnice se zlomky 𝑥 3 = 9 4 / ·12 4x = 27 / :4 L = P = L = P Odstraň zlomky. Obě strany rovnice vynásob nejmenším společným násobkem jmenovatelů a vypočítej neznámou Proveď zkoušku 𝑥= 27 4 𝑥=6 3 4 𝑥 3 = 27 4 3 = 27 4 . 1 3 = 9 4 9 4

Lineární rovnice se zlomky 2 Odstraň zlomky. Obě strany rovnice vynásob nejmenším společným násobkem jmenovatelů a vypočítej neznámou Proveď zkoušku /.12 𝑥 3 + 3x 4 − 2x 6 =𝑥− 1 2 4x+9x−4x=12x−6 −3x=−6 𝑥=2 𝐿= 2 3 + 3.2 4 − 2.2 6 = 8+18−8 12 = 18 12 = 3 2 𝑃=2− 1 2 = 3 2 𝐿=𝑃

Lineární rovnice se zlomky 3 /.14 7(y+1) = 7(7+y)-6y 7y +7 = 49+7y-6y 6y = 42 y = 7 Zk: L= P= L=P 𝑦+1 2 = 7+𝑦 2 − 3y 7 Odstraň zlomky. Obě strany rovnice vynásob nejmenším společným násobkem jmenovatelů a vypočítej neznámou Proveď zkoušku 𝑦+1 2 = 7+1 2 = 8 2 =4 7+𝑦 2 − 3y 7 = 7+7 2 − 3.7 7 = 14 2 −3=7−3=4