Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Advertisements

Několikrát méně, nácvik.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Sčítání do VY_32_INOVACE_15 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Digitální učební materiál
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
Statistika Ukazatelé variability
DÉLKA. Rozdělte se do skupin po čtyřech: Každá skupina dostane pracovní list s následujícími úkoly.
Slovní úlohy Obr. 1 (řešené pomocí rovnic) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_143_Výlet-slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM:
Aritmetický průměr v úlohách. V rodině Novákových se spotřebovalo v lednu 15 m 3 vody, v únoru 14 m 3 vody a v březnu 19 m 3 vody. Naměřené hodnoty zapiš.
Elektronická učebnice - I
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_577_ARITMETICKÝ_PRŮMĚR Téma: OPAKOVÁNÍ ARITMETICKÉHO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Hustota dřevěného hranolu
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_562_PÍSEMNÉ_SČÍTÁNÍ Téma: OPAKOVÁNÍ – PÍSEMNÉ.
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Slovní úlohy Dělitelnost
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Anotace Materiál je vhodný ke společné práci žáků 3.třídy jako opakování učiva o kalendáři a o čase. Opakování může být motivováno některou hrou, doporučuji.
Výrazy Výrazy s proměnnými Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Spojnicový diagram Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková.
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
Posunovací pravidla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník.
Kmitání s nenulovou počáteční fází - úlohy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA – Kmitání, vlnění a.
Výpočet aritmetického průměru Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Kyvadlo Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA – Kmitání, vlnění a elektřina Datum vytvoření
Vynálezy přírody Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a přírodními.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Užití Pythagorovy věty Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPlanimetrie Datum vytvoření Ročník2.
Práce s kruhovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Výpočty ve statistice – test k procvičení
Konstrukce lichoběžníku
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Diagramy - opakování Tematická oblast
Konstrukce trojúhelníku II
Úroky - samostatná práce
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Absolutní a relativní četnost
Opakované měření délky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Základní systém a dělení barev
Konstrukce trojúhelníku I
Statistika - opakovací test k procvičení
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Opakování 2. písemná práce
Konstrukce trojúhelníku III
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLOVKY Vyjadřují množství čtyři (koně), tři (mušketýři) pořadí
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název vzdělávacího materiálu
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Složitější příklady na zákon lomu
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.26_Cas Datum: 12.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Transkript prezentace:

Užití aritmetického průměru ve slovních úlohách Tematická oblast MATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum vytvoření 21. 10. 2012 Ročník 1. ročník osmiletého studia gymnázia Stručný obsah Procvičení výpočtu aritmetického průměru Způsob využití První tři strany tvoří pracovní list pro práci žáků ve dvojicích, následuje kontrola správného řešení a rozbor jednotlivých slovních úloh Autor Mgr. Petr Zezulka Kód VY_32_INOVACE_24_MZEZ06 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

VYŘEŠTE VE DVOJICÍCH NÁSLEDUJÍCÍ ÚLOHY: V hodině fyziky měřili žáci ve dvojicích délku hrany dřevěné krychle. Výsledky svých měření v milimetrech zapisovali postupně na tabuli: 25,6 26,2 25,5 26,2 26,1 25,4 26,0 25,4. Adam dostal za úkol vybrat průměrnou hodnotu. Poraďte mu, jak má postupovat. 2. Žáci primy se dozvěděli o své písemné práci, že devět z nich dostalo dvojku, sedm žáků dostalo trojku, dva žáci dostali čtverku, jeden dostal pětku a ostatní dostali jedničku. Vypočítejte průměr známek, jestliže práci psalo 30 žáků.

3. Pětidenního turistického výletu se účastnilo 25 žáků. První den ušli 12 km, druhý den ušli 1,5 krát více než první den, třetí den ušli o polovinu méně než druhý den, čtvrtý den ušli o 2 km více než druhý den a pátý den ušli o 2 km více než třetí den. Zjistěte: a) Kolik km ušli průměrně za 1 den? b) Který den se délka jejich trasy nejvíce přibližovala průměrné denní trase? c) Pokud by si žáci zkrátili výlet o 1 den, kolik km by museli urazit průměrně v ostatních dnech, aby se celková délka trasy nezměnila?

4. V pekařství upekli v pondělí 2650 rohlíků, v úterý 2700 rohlíků, ve středu 2600 rohlíků, ve čtvrtek 3050 rohlíků a v pátek dokonce 3250 rohlíků. Pekařství plánovalo upéct v průměru 2900 rohlíků denně. a) Vysvětlete, proč pekařství nesplnilo plán. b) Vypočítejte, o kolik rohlíků více mělo pekařství upéct v pátek, aby splnilo plán. c) Vypočítejte, kolik rohlíků musí pekařství upéct v sobotu, aby splnilo plán.

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: 1. Vypočítáme aritmetický průměr naměřených hodnot: (25,6 + 26,2 + 25,5 + 26,2 + 26,1 + 25,4 + 26,0 + 25,4) : 8 = = 25,8 Kterou hodnotu Adam vybere, když aritmetický průměr 25,8 není mezi naměřenými hodnotami? Adam vybere tu hodnotu, která se od aritmetického průměru liší nejméně, tedy 25,6 nebo 26,0.

2. Dopočítáme, že jedničku dostalo 11 žáků a určíme aritmetický průměr známek: (11 . 1 + 9 . 2 + 7 . 3 + 2 . 4 + 1 . 5) : 30 = 2,1 3. a) Určíme délku trasy v jednotlivých dnech (v km): 12, 18, 9, 20, 11 a vypočítáme průměrnou denní délku trasy v km: (12 + 18 + 9 + 20 + 11) : 5 = 70 : 5 = 14 b) Z vypočítaných hodnot vidíme, že pondělní trasa se svou délkou nejvíce přibližuje průměrné denní trase. c) 70 km : 4 = 17,5 km

4. a) (2650 + 2700 + 2600 + 3050 + 3250) : 5 = 2850 Pekařství nesplnilo plán, protože 2850 ˂ 2900 b) (2650 + 2700 + 2600 + 3050 + 3250 + x) : 5 = 2900 (14 250 + x) : 5 = 2900 14 250 + x = 2900 . 5 14 250 + x = 14500 x = 250 Pekařství mělo upéct v pátek ještě o 250 rohlíků více (tedy 3500), aby splnilo plán.

c) (14 250 + y) : 6 = 2900 14 250 + y = 2900 . 6 14 250 + y = 17 400 y = 3 150 Pokud pekařství upeče v sobotu 3 150 rohlíků, splní plán (tedy od pondělí do soboty průměrně 2900 rohlíků denně).