Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V CHEMII 52/CH21/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: CHEMICKÉ DĚJE A REAKCE AUTOR:
NEUTRALIZACE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH18/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Určování pH roztoku.
Neutralizace Mgr. Helena Roubalová
Neutralizace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Soli Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Neutralizace.
I. A (1.) skupina Vodík a alkalické kovy
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Zásady Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Vzorce pro opakování.
Neutralizace Vznik solí
Neutralizace Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 24 Autor: Lenka Poláková
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Chemický děj Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Jak vznikají soli.
Jméno : Ing. Renata Šandová
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Neutralizace.
PaedDr. Ivana Töpferová
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Názvosloví - opakování I.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Soli - křížovka
Neutralizace Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Neutralizace. Je reakce kyseliny s hydroxidem, při které vzniká sůl příslušné kyseliny a voda. Při neutralizaci se uvolňuje teplo – je to exotermická.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_01_19 Neutralizace Autor Melicharová Jana.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičení učiva chemické sloučeniny, hydroxidy v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Období: září - prosinec.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Lucie Tuhá ČísloVY_32_Inovace_3073 NázevNázvosloví anorganických a organických sloučenin Téma hodinyNázvosloví.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Neutralizace Vznik solí
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Soli a jejich chemické vlastnosti
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Zásady.
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Chemické sloučeniny Autor: Mgr. Iva Hirschová
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Přehled chemických vzorců
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NEUTRALIZACE.
Transkript prezentace:

Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM: Ch8 - 37 Datum ověření ve výuce: 7. 6. 2011 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie Tematický okruh: Soli Téma: Neutralizace

Anotace Výkladová prezentace Definování pojmu neutralizace Příklady – využití Chemické rovnice - doplňování

Neutralizace

Neutralizace Kyselina + hydroxid voda + sůl Je reakce kyseliny s hydroxidem, při které vzniká voda a sůl NaOH + HCl NaCl + H2O

Neutralizace Při neutralizaci se uvolňuje teplo Teplota směsi se zvyšuje Při reakci koncentrovaných kyselin a zásad se dokonce směs přehřívá a rozstřikuje se

Využití neutralizace 1. Překyselení žaludku „pálení žáhy“ Neutralizace léky, které obsahují hydroxid hořečnatý nebo roztokem jedlé sody 2. Včelí bodnutí, štípnutí mravencem,… Neutralizujeme roztokem mýdla nebo roztokem jedlé sody 3. Vosí bodnutí je zásadité Neutralizujeme kyselinou citrónovou, octem, kyselým ovocem

Využití v laboratoři a průmyslu Odstraňování kyselé nebo zásadité látky z odpadních vod Určování obsahu kyselin a hydroxidů ve výzkumných laboratořích a v průmyslu Při zpracování surovin

Doplň rovnice a názvy sloučenin KOH + HCl NaOH + HNO3 NaOH + HBr

Doplň rovnice a názvy reaktantů K OH + H Cl H2O + KCl hydroxid kyselina voda chlorid draselný chlorovodíková draselný Na OH + H NO3 H2O + NaNO3 hydroxid kyselina voda dusičnan sodný dusičná sodný Na OH + H Br H2O + NaBr hydroxid kyselina voda bromid sodný bromovodíková sodný

Zdroje Úvod do obecné a anorganické chemie, J. Mach, I. Plucková, J. Šibor, nakladatelství Nová škola Naskenované obrázky str. 76 Základy chemie 1, P. Beneš, V. Pumpr, J. Banýr, nakladatelství Fortuna