Rozklad mnohočlenů na součin užitím vzorců

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

Rozklad mnohočlenů na součin užitím vzorců Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření 29. 10. 2012 Ročník 3. ročník osmiletého G Stručný obsah Užití vytýkání i vzorců při rozkladu mnohočlenu na součin. Způsob využití Na prvním snímku jsou uvedeny vzorce. Dále následují příklady na procvičení včetně řešení. Autor Mgr. Sylva Potůčková Kód VY_32_INOVACE_21_MPOT08 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Vzorce pro rozklad mnohočlenu na součin 𝑎 2 +2𝑎𝑏+ 𝑏 2 = (𝑎+𝑏) 2 𝑎 2 −2𝑎𝑏+ 𝑏 2 = (𝑎−𝑏) 2 𝑎 2 − 𝑏 2 = 𝑎−𝑏 . 𝑎+𝑏

Příklady na procvičení Rozložte na součin: 𝑥 2 +10𝑥+25 16−8𝑥+ 𝑥 2 9 4 𝑎 2 +15𝑎+25 𝑦 4 − 𝑦 2 +0,25 Výsledky: = 𝑥+5 2 = 4−𝑥 2 = 3 2 𝑎+5 2 = 𝑦 2 −0,5 2

Příklady na procvičení Rozložte na součin: 𝑥 2 −25 16− 𝑥 2 9 4 𝑎 2 −25 𝑦 4 − 𝑦 2 Výsledky: = 𝑥+5 ∙ 𝑥−5 =(4+𝑥)∙(4−𝑥) = 3 2 𝑎+5 ∙ 3 2 𝑎−5 = (𝑦 2 +𝑦)∙ (𝑦 2 −𝑦)

Příklady na procvičení Rozložte na součin užitím vzorců 4𝑎−7 2 − 𝑎 2 𝑐 2 𝑑 2 − 25 𝑒 2 +10e+1 3𝑥+2 2 − 𝑦−5 2 𝑥 2 −2𝑥∙ 𝑦+1 + 𝑦+1 2

Řešení 4𝑎−7 2 − 𝑎 2 = 4𝑎−7 −𝑎 ∙ 4𝑎−7 +𝑎 = 3𝑎−7 ∙ 5𝑎+7 4𝑎−7 2 − 𝑎 2 = 4𝑎−7 −𝑎 ∙ 4𝑎−7 +𝑎 = 3𝑎−7 ∙ 5𝑎+7 𝑐 2 𝑑 2 − 25 𝑒 2 +10e+1 = 𝑐 2 𝑑 2 − 5𝑒−1 2 = 𝑐𝑑− 5𝑒−1 ∙ 𝑐𝑑+ 5𝑒−1 = 𝑐𝑑−5𝑒+1 ∙ 𝑐𝑑+5𝑒−1 3𝑥+2 2 − 𝑦−5 2 = 3𝑥+2 − 𝑦−5 ∙ 3𝑥+2 + 𝑦−5 = 3𝑥+2−𝑦+5 ∙ 3𝑥+2+𝑦−5 = 3𝑥−𝑦+7 ∙ 3𝑥+𝑦−3 𝑥 2 −2𝑥∙ 𝑦+1 + 𝑦+1 2 = 𝑥− 𝑦+1 2 = 𝑥−𝑦−1 2