Fyzika hrou-opakování II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Advertisements

Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Tlak, tlaková síla, hydrostatický.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák se seznámí třením, sílou, která brzdí pohyb těles. Vysvětlení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-výpočet hustoty
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Fyzika hrou-opakování I.
Znázornění a měření síly, tíha tělesa
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření fyzikálních veličin
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-výpočet objemu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Fyzika hrou-opakování I.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb těles-fyzika hrou
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-výpočet objemu
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota – souhrnná cvičení I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Fyzika hrou-opakování II. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 03/2013 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.6.A.17_fyzika_hrou_-_opakovani_II. Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Fyzika hrou-opakování II. Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva. Žák si formou odpovědí na otázky a vyplňování různých typů doplňovaček opakuje znalosti fyzikálních veličin. Žák zná symboly, jednotky, měřidla a charakteristiku délky, obsahu, objemu, hmotnosti, hustoty, teploty, času a síly.

1. Poznejte fyzikální veličinu: Je to odvozená fyzikální veličina z hmotnosti a objemu. Její značka je ρ. Správná odpověď: hustota

2. Porovnejte hustotu vody a hustotu oleje 2. Porovnejte hustotu vody a hustotu oleje. Která kapalina má větší hustotu? Dokázali byste vymyslet jednoduchý pokus, jak porovnat hustotu kapalin bez Tabulek? Správná odpověď: Větší hustotu má olej.

3. Doplňte chybějící text, který vysvětluje vzorce pro výpočet hustoty, hmotnosti a objemu: Hustotu vypočítáme jako ……….... hmotnosti a objemu. Hmotnost vypočítáme jako ………….. hustoty a objemu. Objem vypočítáme jako…………. hmotnosti a hustoty. podíl součin podíl

4. A) Pojmenujte měřidla: B) Jakou fyzikální veličinu měří? pokračování 4. A) Pojmenujte měřidla: B) Jakou fyzikální veličinu měří? A)bimetalový teploměr B) teplota A)mechanická laboratorní váha B) hmotnost

pásmo délka kyvadlové hodiny čas pokračování pásmo délka kyvadlové hodiny čas

pipety objem B)síla pokračování A)siloměry B)síla pokračování

A)hustoměr B)hustota A)digitální teploměr B)teplota

5. Přiřaďte k daným pojmům správný vzorec pro výpočet: Obsah čtverce V=a∙a∙a Obsah obdélníku S=a∙a Objem krychle S=a∙b Objem kvádru V=a∙b∙c

6. Vyberte jednotky času: [°C] [min] [K] [h] [s]

7. Převeďte jednotky fyzikálních veličin na jednotky uvedené v závorkách: 5m= (cm) 500m= (km) 500 0,5 0,02t= (kg) 20 250g= (kg) 0,250 850dm3= (l) 850 0,06 l= (ml) 60 26cm2= (mm2) 15min= (h) 2 600 0,25 0,03ha= (a) 10°C= (K) 3 283 2min= (s) 120 1 000kg/m3= (g/cm3) 1

9. Vyberte k pojmům správné údaje: 10 N/kg teplota tání čistého ledu hustota vody 1 000 kg/m3 gravitační konstanta 0 °C teplota varu vody 36,5 °C přibližná teplota lidského těla 100 °C

10. Rozdělte látky na pevné, kapalné a plynné: železo pevná l. plynná l. vzduch mléko kapalná l. pevná l. dřevo zemní plyn plynná l. kapalná l. med olej papír kapalná l. pevná l. plynná l. kyslík

Použité zdroje: Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005. Bohuněk, J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1díl, Prometheus, s.r.o., ISBN 80-85849-06-2 galerie office http://slovnikonline.com/img/ruznahustota.gif [cit:2013-03-11] http://www.zs.vlachovice.cz/testy/obrazky/hustota.PNG [cit:2013-03-11] http://slovnikonline.com/img/vaha_demonstracni_xl.jpg [cit:2013-03-11] http://www.nunavut.cz/zbozi/102463_big.png [cit:2013-03-11] http://www.brufus.cz/pic_zbozi/04835.jpg [cit:2013-03-11] http://nd04.jxs.cz/395/990/140607363d_72086751_o2.jpg [cit:2013-03-11] http://eshop.merci.cz/www/obrazky/velke/331850900032.jpg [cit:2013-03-11] http://www.helago-cz.cz/public/content-images/cz/set/21556.jpg [cit:2013-03-11] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/18/Ar%C3%A4ometer.jpg/220 px-Ar%C3%A4ometer.jpg [cit:2013-03-11] http://www.microlife.cz/images/digitalni-teplomer-mt400-m.jpg [cit:2013-03-11]

Metodika prezentace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva. Žák si formou odpovědí na otázky a vyplňování různých typů doplňovaček opakuje znalosti fyzikálních veličin. Žák zná symboly, jednotky, měřidla a charakteristiku délky, obsahu, objemu, hmotnosti, hustoty, teploty, času a síly. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy, vybírá správné odpovědi a údaje. Žák doplňuje chybějící text. Otázky a úkoly se můžou použít k testu, ke zkoušení, k upevnění naučených znalostí.