Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy Název školy Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy Komenského 449/2, 353 01 Mariánské Lázně Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0970 Číslo DUMu VY_32_INOVACE_G-M1-10 Předmět Matematika Téma Absolutní hodnota reálného čísla Autor Mgr. Olga Ptáková Metodický popis (anotace) Výklad a vzorové úlohy. Tento program je spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. *

Absolutní hodnota reálného čísla

𝒂 𝟑 = −𝟑 =𝟑 Absolutní hodnotu reálného čísla 𝒂 značíme: 1.Geometrický význam absolutní hodnoty - absolutní hodnota udává vzdálenost čísla na číselné ose od nuly 3 (jednotky) 3 (jednotky) 3 -3 𝟑 = −𝟑 =𝟑

Úloha 1 Zapište výčtem prvků množinu 𝑨= 𝒙∈𝑵; 𝒙 ≤𝟒 𝑨= 𝟏,𝟐,𝟑,𝟒 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Úloha 2 Zapište výčtem prvků množinu 𝑩= 𝒙∈ 𝑵 𝟎 ; 𝒙 <𝟒 𝑩 = 𝟎,𝟏,𝟐,𝟑 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Úloha 3 Kolik prvků obsahuje množina 𝑪= 𝒙∈𝒁; 𝒙 ≤𝟑 ? A …. 3 B …. 4 C …. 7 D …. nekonečně mnoho 𝑪= −𝟑,−𝟐,−𝟏,𝟎,𝟏,𝟐,𝟑

𝒂≥𝟎⇒ 𝒂 =𝒂 𝒂<𝟎⇒ 𝒂 =−𝒂 2. Algebraický význam absolutní hodnoty Pro reálné číslo 𝒂 platí: 𝒂≥𝟎⇒ 𝒂 =𝒂 𝟓 =𝟓 𝟎 =𝟎 𝒂<𝟎⇒ 𝒂 =−𝒂 −𝟓 =− −𝟓 =𝟓 Absolutní hodnota reálného čísla je vždy číslo nezáporné. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pozn.2: - číslo −𝒂 není číslo záporné, ale pouze opačné k číslu 𝒂 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pozn.1: - logickou spojku ⇒ čteme: „Jestliže….,pak…“

---------------------------------------------------------------------- Úloha 4 Vypočtěte: a) −𝟔 + 𝟑 − −𝟒 + 𝟕 − 𝟓 = = 𝟔 + 𝟑 − 𝟒 + 𝟕 − 𝟓 = 𝟕 ---------------------------------------------------------------------- b) 𝟕−𝟑∙𝟒 −𝟐∙ 𝟏−𝟒 +𝟑∙ 𝟑∙𝟓− 𝟑 𝟐 = = −𝟓 −𝟐∙ −𝟑 + 𝟑∙ 𝟔 = = 𝟓 − 𝟐∙ 𝟑 + 𝟑∙ 𝟔 = 𝟏𝟕 ---------------------------------------------------------------------- c) 1 2 −1 2 3 − 2− 1 2 = − 1 2 2 3 − 3 2 = 1 2 2 3 − 3 2 = 1 2 4−9 6 = 1 2 ∙ − 6 5 = = − 3 5 = 𝟑 𝟓

Zdroje: „Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora.“ „Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.“