Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování III Otázky jsou vybrány z DUM č
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vypracoval: Mgr. Milan Pilař
VY_32_INOVACE_3D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.17 Tematická oblast:Dějiny hudebního umění Beatles Typ: DUM – test Předmět: Hudební výchova Ročník: 1.,3. r. (6leté),
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Opakování Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_415_Skype AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Existencialismus výklad pojmu, spisovatelé.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Německá literatura 20. století Heinrich.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Moderní škola
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Jack Kerouac – Na cestě Název : VY_32_inovace_14 Český jazyk a literatura.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – nížiny
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola Netvořice
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Světová literatura 2.pol.20.stol.
STÁTNÍ SVÁTEK DEN VYMEZENÝ ZÁKONEM.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Anotace: Seznámení se s obdobím 2. světové války
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Transkript prezentace:

Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč 674 01 Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0464 Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor DUM Mgr. Soňa Havlíčková Název DUM Kultura po 2. světové válce Kód DUM VY_32_INOVACE_ 2.2.13 Datum vytvoření 23. 8. 2012 Předmět Dějepis Tematická oblast Dějiny 20. století Učivo ŠVP Kultura po druhé světové válce Anotace DUM Materiál obsahuje informace o základních kulturních trendech období po druhé světové válce. Metodický popis DUM je určen pro doplnění výkladu v hodině. Hodnocení DUM se osvědčil, pomohl k lepšímu pochopení a zapamatování učiva. Autor prohlašuje, že řádně uvedl všechny použité zdroje. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Kultura po 2. světové válce

Charakteristika období Svět je rozdělený studenou válkou Západ – občané si mohou svobodně vybrat mezi náročným uměním a konzumní zábavou Totalitní režimy – kultura je nástrojem propagandy, je občanům vnucována Vzniká podzemní, ilegální kultura Cenzura a pronásledování Emigrace

Západní svět Tragická zkušenost druhé světové války Thomas Mann, Lion Feuchtwanger – spisovatelé starší generace, vracejí se k válečným událostem Günther Grass – Plechový bubínek – kritika militarismu Joseph Heller – Hlava 22 – román, který upozorňuje na absurditu války Norman Mailer – popis válečných hrůz a útrap

Starší generace amerických spisovatelů Ve filozofii téma absurdity lidské existence a odcizení jedince – existencialismus Jean Paul Sartre Albert Camus Starší generace amerických spisovatelů John Steinbeck William Faulkner Ernest Hemingway Filmové umění Neorealismus – Vittorio de Sica, Federico Fellini, Lucchino Visconti Sociální rpoblematika

Ingmar Bergman – švédský režisér, otázka vztahu jedince a společnosti Luis Buñuel – inspirace surrealismem, kritika konzumní společnosti Nová vlna francouzských režisérů – Francois Truffaut, Jean-Luc Godard Ovlivněni italským neorealismem Odmítání tradičních filmových postupů Experimentální přístup Reflektují sociální a politické změny

Konzumní masová kultura Přestávají existovat jednotící umělecké směry Tvůrci usilují o individualitu a vlastní umělecký výraz Mizí oddělení vyšší a nižší kultury Amerikanizace kultury Pop-art – Andy Warhol Banální náměty (polévková konzerva, láhev od coly) Kinetické umění – snaha o zachycení pohybu

Andy Warhol. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online] Andy Warhol. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-09]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Andy_Warhol

Jackson Pollock, Lyman Whitaker, Kinetic Art Jackson Pollock, Lyman Whitaker, Kinetic Art. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-09]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_art

Movement in Squares, by Bridget Riley 1961, Intrinsic Harmony, by Richard Anuszkiewicz, 1965, Op-art. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-09]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Op_art

Op-art – optické efekty Umění akce – happening, performance Snaží se do autorského díla zapojit i diváka U nás např. Ztohoven, Roman Týc Pop-music – hudba, jejímž cílem je pouze zábava Rock 'n' roll Elvis Presley, Beatles, Rolling Stones Folk Bob Dylan, Joan Baez – protestsongy, sociální kritika Klasická hudba – tendence sblížit umění a zábavu Muzikály – Leonard Bernstein West Side Story

Hollywoodská filmová tvorba Revolta proti konzumní společnosti Expanze do celého světa Revolta proti konzumní společnosti Beat generation – Jack Kerouac: Na cestě, Allen Ginsberg, Lawrence Ferlinghetti Sílí v souvislosti s válkou ve Vietnamu – hnutí hippies Hippie. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-09]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Hippie

Kultura v zemích sovětského bloku Socialistický realismus Po Stalinově smrti větší svoboda tvorby Ilja Erenburg: Tání, Boris Pasternak: Doktor Živago, Alexandr Solženicyn: Jeden den Ivana Děnisoviče, Anna Achmatovová, Vladimir Vysockij Samizdat – samstvennoje izdatělstvo – vlastní vydání Údernické filmy, hrdinské příběhy z války Hodnotná tvorba – Kalatozov: Jestřábi táhnou, Andrej Tarkovskij, Polsko – Andrzej Wajda, nová vlna v ČSR

Seznam použitých zdrojů: Andy Warhol. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-09]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Andy_Warhol Op-art. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-09]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Op_art Hippie. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-07-09]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Hippie PEČENKA, Marek, Petr LUŇÁK, Pavel AUGUSTA a Milena SEDLMAYEROVÁ. Dějiny moderní doby. 2. vyd. Praha: SPL - Práce, 2004-2008, 3 sv. Učebnice pro základní školy (Albra). ISBN 978-80-7361-039-5-.