ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČINNOST VĚTRU (EOLICKÁ ČINNOST).
Advertisements

POUŠŤ Vyprahlá krajina.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ CZ.1.07/1.1.10/
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Pouště a polopouště Marie Černá.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vertikální členitost Vy_32_inovace_Zeměpis
POUŠTĚ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
vytvořený v projektu OP VK
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI20 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Planeta Země – Pouště a polopouště
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Šířkové pásy tropický pás.
Pouště a polopouště.
Afrika - rostlinstvo a živočišstvo
Pouště Anotace Prezentace zpracovává informace o pouštích mírného i tropického pásu naší planety. Obsahuje zadání úkolu pro práci s atlasem, fotografie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podnebím a přírodními podmínkami.
Severní Afrika Geografie Autor: Mgr. Jaromír Vaněk
POUŠTĚ.
Sídla Zeměpis 9. ročník Autor: Eva Trávníčková
Počítačová prezentace
Severní Afrika Autor: Mgr. Marian Solčanský
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_02_TVORBA MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_01_TVAR A ROZMĚRY ZEMĚ TEMA:Přírodní.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_20 NUTS 2 – Moravskoslezsko TEMA:Česká.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Pouště TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_14_SAVANY TEMA:Přírodní obraz Země a.
VY __III/2__ INOVACE __237. Autor DUMAlena Kopřivová Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy6. ročník základní školy praktické ŠVP„Učíme.
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Zeměpis.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_15_NUTS 2 - Praha TEMA:Česká republika.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_03_ Vodstvo České republiky TEMA:Česká republika.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_ Subtropické pásmo Autor Mgr. Renáta Hořejšková
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Saharská Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Název : VY_32_INOVACE_01_13B_13_Činnost větru
VY_32_INOVACE_11_Z_HORKÉ POUŠTĚ
VY_32_INOVACE_11_Z4 14. POUŠTĚ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
BIOSFÉRA savany, pouště a polopouště
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Asie – přírodní krajiny
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_10_POUŠTĚ-Z
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Pouště a polopouště.
Pouště a polopouště Nedostatek vody → sucho (ročně průměr 250mm srážek) ⅓ souše.
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_15_POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ TEMA: Přírodní obraz Země a jeho zobrazování na mapách ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 23.02.2013

Anotace: Škola: Gymnázium Chomutov, Mostecká 3000, 430 01 Třída: 2. ročník 6. letého gymnázia , 1. ročník 4. letého gymnázia (viz. ŠVP předmětu Zeměpis/Geografie, Člověk a příroda) Výstup: PowerPointová prezentace Obor: Zeměpis/Geografie Vzdělávací oblast: Přírodní obraz Země a jeho zobrazování na mapách Tematický okruh: Pouště a polopouště (Geobiom) Využití: Výuka zeměpisu a geografie Pomůcky: PC učitele, tabule, Školní atlas dnešního světa (+ digitální podoba) Inovace: Materiál je určen k doplnění výkladu učitele. Do materiálu jsou vloženy kontrolní otázky k tématu pro zpětnou vazbu učitele. Žáci odpovídají na otázky ústně a doplňují informace digitálním perem do zadání na tabuli(PC). Žáci se tak aktivně podílejí na tvorbě zápisu do sešitu. Materiál je určen k interaktivní výuce.  

Pouště a polopouště ( Geobiom ) ( Přírodní krajiny na Zemi a jejich využití. )

Vymezení geobiomu. Neúrodná oblast – horní hranice srážek – - 250 mm/rok – nedostatek vegetace Výskyt – okolí obratníků („horké pouště“) („studené/polární/“- Grónsko, Antarktida)

Vymezte na mapě světa oblasti pouští :

Vymezte na mapě světa oblasti pouští : Řešení

Pouště a polopouště Geobiom typický odlišností sedimentů Typy: Erg – písečná poušť Serir – štěrková poušť Hamáda – kamenitá, sklanatá Tvary v poušti: Šotty – slaná pouštní jezera Vádí (creek) Čeřiny, hrance, duny, barchany, sebky

Tvary v poušti:

Doplňte na tabuli světadíl, stát, ve kterém uvedená poušť leží: : Poušť: Světadíl, stát : NAMIB ………………….. NAFÚD ………………….. GOBI ………………….. VELKÁ PÍSEČNÁ POUŠŤ ………………….. ( k vyhledání údajů použijte Atlas dnešního světa )

Doplňte na tabuli světadíl, stát, ve kterém uvedená poušť leží: :: Řešení. Poušť: Světadíl, stát : NAMIB Jižní Afrika, JAR NAFÚD Arabský pol., SA GOBI Asie, Čína, Mo VELKÁ PÍSEČNÁ POUŠŤ Austrálie ( k vyhledání údajů použijte Atlas dnešního světa )

Hospodářské využití pouští a polopouští: OÁZA - zdroj vody („artézská studna“) Chov – ovce, kozy, velbloudi Pěstování plodin – palma datlová, obiloviny, ovoce, zelenina Obchod, řemesla Nomádi( Beduíni/Tuaregové/) Karavany

OÁZA http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oasis_Timimoun.jpg

Vymezte na mapě oblasti postižené dezertifikací, pojem vysvětlete :

Vymezte na mapě oblasti postižené dezertifikací, pojem vysvětlete : Řešení. Rozšiřování pouští

Popište vznik zdroje podzemní vody v pouštních oblastech podle obrázku:

Popište vznik zdroje podzemní vody v pouštních oblastech podle obrázku: Řešení. Artézská studna – voda pod nepropustnými vrstvami(tlak) v pánvích (napjatá hladina), zdroj vody v pouštích

Na obrázcích jsou zástupci pouštní fauny, pojmenujte je:

Na obrázcích jsou zástupci pouštní fauny, pojmenujte je: Řešení. Zmije růžkatá Štír tlustorepý Velbloud dvouhrbý Chřestýš kostkovaný

Zdroje Slide 5+6 – slepá mapa světa: Vytvořeno Markétou Pravdovou v programu ARCGIS – použito se svolením autora Slide 8 - SOBOTOVI, Miromila A Karel. Zeměpisný náčrtník. Praha: Česká geografická společnost, 1996, ISBN 80-901942-5-7. Slide 12 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oasis_Timimoun.jpg Slide 13+14 slepá mapa světa: Slide 15+16 - SOBOTOVI, Miromila A Karel. Zeměpisný náčrtník. Praha: Česká geografická společnost, 1996, ISBN 80-901942-5-7. Slide 17+18 - KVASNIČKOVÁ, Danuše; JENÍK, Jan. Poznáváme život 1.část,Přírodopis 6. Praha: Fortuna, 1994, ISBN 80-7168-160-1.

Zdroje: KAREL, Kašparovský. Zeměpis I. v kostce. Praha: Fragment, 2009, ISBN 978-80-253-0586-7. KVASNIČKOVÁ, Danuše; JENÍK, Jan. Poznáváme život 1.část,Přírodopis 6. Praha: Fortuna, 1994, ISBN 80-7168-160-1. MARTIN, Hanus; LUDĚK, Šídlo. Školní atlas dnešního světa. TERRA,s.r.o. a TERRA-KLUB,o.p.s.: TERRA,s.r.o. a TERRA-KLUB,o.p.s., 2011, ISBN 978-80-902282-6-9. SOBOTOVI, Miromila A Karel. Zeměpisný náčrtník. Praha: Česká geografická společnost, 1996, ISBN 80-901942-5-7. Archiv autora.