MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
Advertisements

Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
MS Office PowerPoint 2007 Ing. Jaroslav Parma.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A13 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
PicoBlaze, MicroBlaze, PowerPC
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Paměťové obvody a vývoj mikroprocesoru
Anotace Žák se seznámí s prostředím aplikace MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Orientuje se v prostředí aplikace MS Word Speciální.
Tato prezentace byla vytvořena
Informatika / …o počítači (základní pojmy, jednoduché představy) 2006.
Zásady správné prezentace
Adresy a adresování Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miloš Zatloukal.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Začátky mikroprocesorů
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Výrok „Vypadá to, že jsme narazili na hranici toho, čeho je možné dosáhnout s počítačovými technologiemi. Člověk by si ale měl dávat pozor na takováto.
Stručný přehled © 2012 Microsoft Corporation. Všechna práva vyhrazena. Lync Web Appu Připojení ke schůzce v Lyncu pomocí zvuku počítače Pokud nemáte Lync.
Kontakty Webpage přednášky: – Slajdy (MS PowerPoint): –ftp://ulita.ms.mff.cuni.cz/predn/PRG017 Technické.
Technika počítačů 3. Mikroprocesory © Milan Keršlágerhttp:// Obsah: ●
Tvorba prezentace Vypracovala : Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Interkomunikační adresní systém.
Vývoj architektur mikroprocesorů Od 4 bitů k superskalárnímu RISC Vývoj architektur mikroprocesorů Od 4 bitů k superskalárnímu RISC Pavel Píša
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Práce s biografií a komunikace
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ALU Aritmeticko-logická jednotka
Aritmetickologická jednotka
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Střední škola gastronomie a hotelnictví Mladá Boleslav, s.r.o.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Jednočipové počítače – instrukční sada
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Název školicí prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Mikropočítač Soubor instrukcí
2D/3D motion analysis Martin Sebera
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_11_16_PowerPoint.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vysoká škola technická a ekonomická Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku Tuto šablonu lze použít jako počáteční soubor.
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Ing. Lucie Brzáková 15. května 2017 Kvalita – Quality 2017
SEMINÁŘ OZO Ladislav Hejný
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Název školicí prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Integrovaná střední škola Vysoké nad Jizerou
Ing. Lucie Brzáková 12. září 2017
Badminton zajímavé ukázky
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Shromáždění Školního parlamentu
Název školicí prezentace
Název školicí prezentace
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA POŽADAVKY HLL NA ARCHITEKTURU MCU Tuto šablonu lze použít jako počáteční soubor pro prezentaci výukových materiálů při práci ve skupině. Oddíly Po kliknutí na snímek pravým tlačítkem myši lze přidat oddíly. Oddíly mohou pomoci uspořádat snímky nebo usnadnit spolupráci mezi více autory. Poznámky Oddíl Poznámky použijte k zadání poznámek k doručení nebo dalších podrobností pro posluchače. Tyto poznámky lze zobrazit během prezentace. Vezměte v úvahu velikost písma (důležité pro usnadnění, viditelnost, pořízení videozáznamu a online provoz). Sladěné barvy Věnujte zvláštní pozornost obrázkům, grafům a textovým polím. Zvažte, zda účastníci budou tisknout černobíle nebo ve stupních šedé. Provedením zkušebního tisku ověřte, zda barvy fungují správně při vytištění černobíle i ve stupních šedé. Obrázky, tabulky a grafy Vsaďte na jednoduchost: pokud je to možné, použijte konzistentní a nerušivé styly a barvy. Označte popisky všechny grafy a tabulky.

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0808 Označení materiálu VY_52_INOVACE_09_23 Šablona V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Tematická oblast MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA Škola Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická a Vyšší odborná škola, Liberec 1, Masarykova 3, příspěvková organizace Autor Ing. Marek Pospíchal Téma hodiny Požadavky hll na architekturu mcu Předmět, ročník MIT, 3.-4.ročník Anotace Vlastnosti mcu pro co nejmenší kódovou nadbytečnost při použití vyšších programovacích jazyků.

Požadavky hll na architekturu mcu Cílem je snížení kódové nadbytečnosti při používání vyšších programovacích jazyků Co nejefektivnější implementace typických konstrukcí jako jsou datové struktury, pole, matematické výpočty, větvení, volání podprogramů Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

Požadavky hll na architekturu mcu Několik akumulátorů - Aby nedocházelo ke zbytečnému zdlouhavému přelévání obsahu registrů pro aritmetické operátory. Krátký instrukční cyklus - Cílem je vystačit s jedním cyklem na instrukci (Single Cycle Instructions): přečtení, dekódování a provedení instrukce s využitím architektury RISC Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

Požadavky hll na architekturu mcu Rozšířená podpora ukazatelů - Přístupy k datům pomocí ukazatelů, speciální podpora 8, 16 a 24bitových ukazatelů a pre-dekrement a postinkrement při přístupech. Indexování polí (array) - Přístup na prvky polí pomocí relativních adres (displacement): Ukazatel ukazuje na začátek pole a offset slouží jako index (pro datové struktury a pole). Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

Požadavky hll na architekturu mcu Paměťové ukazatele (memory pointer) - Pro přístupy k datům by měly být k dispozici nejméně 4 datové ukazatele (pointery): Ukazatel na zásobník (stack pointer), data, zdroj (source pointer) a cíl (destination pointer). Šíření příznaku nuly (Zero-Flag Propagation) - Podpora 16/32bitového odčítání/porovnávání u 8bitových aritmeticko-logických jednotek (ALU). Jestliže se tyto operace provádějí jako jednotlivé 8bitové operace, musí se příznak nuly vytvářet společně ze všech operací (log. AND). Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

Požadavky hll na architekturu mcu Bitové proměnné - Speciální bitové instrukce pro bitové proměnné, takže pro logické (booleovské) proměnné nejsou nutné náročné instrukce SET a CLEAR s použitím masek AND/OR. Kódy instrukcí delší než 8 bitů - Tak je možno instrukci i operand přečíst v jednom hodinovém cyklu, není nutno je číst postupně. Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

Požadavky hll na architekturu mcu Registry v normální oblasti paměti - Umístění registrů v normálním adresním prostoru paměti, takže na proměnné v registrech je možno se obracet prostřednictvím ukazatelů jako v datové oblasti SRAM. Ukazatel na zásobník (stack pointer) - Tak je možno instrukci i operand přečíst v jednom hodinovém cyklu, není nutno je číst postupně. Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

Požadavky hll na architekturu mcu Podpora 16/32bitových dat (16/32 bit data support) - Podpora zpracování 16 nebo 32bitových dat pomocí kaskádovatelných registrů nebo šíření příznaku nuly (zero-flag propagation). Sdělte stručný přehled prezentace. Popište hlavní záměr prezentace a v čem spočívá její důležitost. Uveďte každé z hlavních témat. Aby se posluchači dokázali v prezentaci orientovat, můžete tento snímek s přehledem opakovat během celé prezentace vždy se zdůrazněním konkrétního tématu, které se chystáte probírat jako další.

Microsoft Konstrukční dokonalost Děkuji za pozornost Důvěrné informace společnosti Microsoft

Použité zdroje [1] MANN, Burkhard. C pro mikrokontroléry: ANSI-C, kompilátory C, spojovací programy - linkery, práce s ATMEL AVR a MSC-51, příklady programování v jazyce C, nástroje pro programování, tipy a triky. Vyd. 1. Praha: BEN, 2003. ISBN 80-730-0077-6. Shrňte obsah prezentace zopakováním důležitých bodů z lekcí. Co si mají posluchači zapamatovat po skončení vaší prezentace? Uložte prezentaci jako video, což usnadní její distribuci. (Chcete-li vytvořit video, klikněte na kartu Soubor a na položku Sdílet. V poli Typy souborů klikněte na položku Vytvořit video.)