Základní škola Čelákovice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ281 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_16_Vznik Rakouska-Uherska Téma:
Co je právní řád a jeho historie Kdo může v ČR vydávat právní akty Právní odvětví ČR Soudy.
Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE. 1. Složení společnosti Vládne král Ludvík XVI. + manželka Marie Antoinetta (dcera MT). 3 stavy: A) šlechta (neplatila daně)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_16_Absolutismus v Anglii.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Tim´s holiday in Prague ZÁKLADNÍ ŠKOLA ČELÁKOVICE VY_32_INOVACE_086_Tim´s holiday in Prague Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
NĚMECKO VY_32_INOVACE_06-25 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Anglická revoluce Mgr. Jiří Žilka.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ANGLIE V 16. A 17. STOLETÍ, ANGLICKÁ REVOLUCE
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Pražské červnové povstání
Základní škola Čelákovice
v habsburské monarchii 1848
Sjednocení Itálie. Sjednocení Itálie Kdy došlo k prvním pokusům o sjednocení Německa a Itálie? Během revoluce S jakým výsledkem? Sjednocení se.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Renesance v českých zemích
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
HYDROSFÉRA vodstvo na zemi, oceány
ATMOSFÉRA podnebí VY_32_INOVACE_07-10 Ročník: VI. r.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_DĚJEPIS
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Reformace v západoevropských monarchiích
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_01_ ČTENÍ 2. roč.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
POLE VY_32_INOVACE_01_pole
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Procvičování – složené zlomky, zlomky a desetinná čísla
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DĚJEPIS – 8. ROČNÍK Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01
Rozmach Španělska a boj Nizozemí za nezávislost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Poslední Přemyslovci Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Texty jsou vlastní originální.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Revoluce ve Francii
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Základní škola Čelákovice
Habsburská monarchie a české země po 30-leté válce
Společnost Označení materiálu:
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Rusko v 17. století Označení materiálu:
Anglická revoluce ( ) Luděk Vojta 3.C.
Člověk a společnost, Dějepis
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Vladislav Vančura životopis, dílo,
Anotace Vysvětlit rozdělení státní moci v ČR, objasnit moc zákonodárnou, moc výkonnou a moc soudní. Výukový materiál.
České země za 1. světové války
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
POLSKÁ REPUBLIKA VY_32_INOVACE_06-24 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Revoluce v evropských zemích 1848
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Další průběh 30-leté války
Anglická revoluce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
1. SVĚTOVÁ VÁLKA Události let
Transkript prezentace:

Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_101_Anglická revoluce Anglická revoluce 1640 - 1660 Základní škola Čelákovice

Anglická revoluce 1640 - 1660 Autor: Mgr.Eva Hronová Vytvořeno: 6.11.2011 Stupeň a typ vzdělávání: II. Stupeň – základní – 8.r. Vzdělávací oblast: Inovace Vzdělávací obor: Dějepis Téma: Anglická revoluce Anotace: příčiny, průběh a výsledky revoluce Druh učebního materiálu: prezentace Očekávaný výstup: orientace v základních pojmech a událostech

Anglická revoluce 1640 - 1660 zápis

alžbětinská Anglie (16. st. ) – hospodářský alžbětinská Anglie (16. st.) – hospodářský rozmach – chov ovcí (zabírání půdy drobným zemědělcům = ohrazování) , díky tomu roste počet chudiny , rozvoj textilních manufaktur, roste počet kolonií 1600 – založena Východoindická obchodní společnost

1603 – nástup Stuartovců – Jakub I. omezuje moc parlamentu, vede 1603 – nástup Stuartovců – Jakub I. omezuje moc parlamentu, vede rozmařilý život, zadlužil státní pokladnu nespokojenost obyvatel

Jakub I. Stuart

Karel I. Stuart 1625 - 1649

problémy: Karel I. – a) přestal svolávat parlament b) povstání ve Skotsku proti anglikánské církvi Karel I. musel svolat parlament – žádá ho o schválení daní na financování armády

1640 – parlament se postavil proti králi 1642 – zahájena ozbrojená revoluce – v čele Oliver Cromwell

Oliver Cromwell

1649 - POPRAVEN Karel I. – 1645 – v bitvě u Naseby zajat Cromwell v čele Anglie zavádí změny:

1. zrušeno království 2. vyhlášena republika 3. Cromwell zavádí diktaturu nespokojenost obyvatel

po smrti Cromwella (1658) – Anglie znovu královstvím = monarchie vydána ústava = konstituce konstituční monarchie = ústavní království

výsledek revoluce: - zrušen feudalismus - nastolen kapitalismus složení společnosti: kapitalista = buržoa = podnikatel proletář = dělník

Vysvětli pojem „ohrazování“. Který panovnický rod nastoupil na anglický trůn v roce 1603? Jmenuj 2 první panovníky toho rodu. Jaké byly problémy v Anglii v době vlády Karla I. ? Jakou událost ohraničují letopočty 1640 – 1660? Kdo to byl Oliver Cromwell?

Použité zdroje Veškeré texty jsou dílem autora prezentace.

Soubor:JamesIEngland. jpg Soubor:JamesIEngland.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-10-13]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:JamesIEngland.jpg>. Soubor:Karl I av England, m%C3%A5lning av Anthonis van Dyck fr%C3%A5n 1632.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-10-13]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Karl_I_av_England,_m%C3%A5lning_av_Anthonis_van_Dyck_fr%C3%A5n_1632.jpg>. Soubor:Oliver Cromwell.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-10-14]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oliver_Cromwell.jpg>.