NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_01_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_01_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Fyzika AUTOR: Ing. Roman Hanák NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_01_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa OBSAH: Rychlost rovnoměrného pohybu ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

ANOTACE Hodina je zaměřena na výpočet rychlosti rovnoměrného pohybu. Najdeme zde vzorec a jednotky pro rychlost. Dále zde máme řešené příklady i příklady pro samostatné procvičení. Inovativnost je v tom, že se zde vyskytuje řada moderních interaktivních prvků. Máme zde názorné grafické animace, obrázky, komentáře k řešení a hypertextové odkazy. Žáci lépe pochopí probíranou látku a hodina je pro ně zajímavější. Každý řešený příklad je pomocí animací rozdělen na dílčí kroky, takže vyučující se nezdržuje psaním na tabuli, ale pomocí ovladače postupně odkrývá řešení příkladu a má tak možnost žáky nechat samostatně tvořit a věnovat se těm žákům, kteří potřebují individuální pomoc. V hodině jsou odkazy na internetové stránky, které slouží k doplnění a rozšíření probírané látky o další zajímavé informace. Hodina je tvořena tak, aby mohla být odučena v multimediální učebně nebo v počítačové učebně, které mají připojení k internetu.

Rovnoměrný pohyb znamená, že těleso za stejnou dobu urazí vždy stejné dráhy. To znamená, že rychlost tělesa se nemění. 1s 1s 1s 1s 0 m 2 m 4 m 6 m 8 m

Rychlost rovnoměrného pohybu určíme tak, že dráhu 𝒔 dělíme dobou 𝒕. Rychlost je fyzikální veličina a značíme ji 𝒗. Vzorec pro výpočet rychlosti: 𝒗= 𝒔 𝒕 nebo 𝒗=𝒔 :𝒕

𝒎 𝒔 Jednotky: metry za sekundu 𝒌𝒎 𝒉 kilometry za hodinu Mezi jednotkami rychlosti platí vztahy: 𝟏 𝒌𝒎 𝒉 = 𝟏 𝟑,𝟔 𝒎 𝒔 𝟏 𝒎 𝒔 =𝟑,𝟔 𝒌𝒎 𝒉

1) Vlaštovka uletěla rovnoměrným pohybem 115 m za 5 s. Vypočítej rychlost letu vlaštovky. Rychlost převeď na 𝑘𝑚 ℎ. 𝒔=115 𝑚 𝒗=𝒔 :𝒕 𝒕=5 𝑠 𝒗=115 :5 𝑚 𝑠 =𝟐𝟑 𝑚 𝑠 𝒗=? 𝑚 𝑠 𝒗=23·3,6 𝑘𝑚 ℎ =𝟖𝟐,𝟖 𝑘𝑚 ℎ Vlaštovka letěla rychlostí 82,6 km h .

2) Žirafa uběhla rovnoměrným pohybem 280 m za 20 s. Vypočítej rychlost žirafy. Rychlost převeď na 𝑘𝑚 ℎ. 3) Doplň tabulku rychlostí rovnoměrných pohybů. K výpočtu použij kalkulačku a výsledky správně zaokrouhli. Let mouchy Střemhlavý let sokola Let rorýse Jízda cyklisty Plavba motorové lodi 𝑣 km h 240 30 𝑣 m s 5 47 10

2) Žirafa běží rychlostí 𝒗=50,4 km h . Ř𝐞š𝐞𝐧í 2) Žirafa běží rychlostí 𝒗=50,4 km h . 3) Doplň tabulku rychlostí rovnoměrných pohybů. K výpočtu použij kalkulačku a výsledky správně zaokrouhli. Let mouchy Střemhlavý let sokola Let rorýse Jízda cyklisty Plavba motorové lodi 𝑣 km h 18 240 169 30 36 𝑣 m s 5 66,6 47 8,3 10

Fyzika online – ZŠ Sokolovská Liberec Hypertextové odkazy Khanova škola Fyzika online – ZŠ Sokolovská Liberec Testy.nanic.cz – Fyzika Učitel. Net – tvoje online škola Encyklopedie fyziky Fyzikální webové stránky Fyzikální, matematické a chemické tabulky

Použité zdroje: KOLÁŘOVÁ, Růžena; BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 7. ročník. Havlíčkův Brod: Prometheus, 2004, ISBN 80-7196-265-1. Galerie klipart vlastní tvorba