AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
VY_32_INOVACE_FYZ_RO_11 Digitální učební materiál
TEPELNÉ MOTORY.
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
Tepelné stroje -motory
Spalovací motor zážehový
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_16 Elektrický.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_15 Odraz.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_14 Mechanické.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_08 Jaderná energie-test
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_14_20 Doprava
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18 Fyzika.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_11 Poměr II
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10 Síla a její měření-test
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_16 Výrazy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_13 Rýsování čtyřúhelníků
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování TEMA: Fyzika 8. a 9.roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené. 1

Anotace Prezentace je určena pro žáky 8. ročníku. Slouží ke společnému zopakování učiva s využitím interaktivní tabule, nebo lze tento materiál použít v tištěné podobě jako pracovní list k samostatné práci žáků. Autor : Jiří Toman Jazyk : čeština Očekávaný výstup : žáci si zopakují formou písemného opakování učivo na téma TEPELNÉ MOTORY Speciální potřeby : žádné Druh učebního materiálu : prezentace - test Cílová skupina : žák Stupeň a typ vzdělávání : základní vzdělávání 2. stupeň 2.období, věková skupina : 13 - 14 let Žáci reagovali na zadané otázky a pracovali dle očekávání.

Tepelné motory, opakování – List 1 Úkol č. 1. Tepelné motory - rozdělení : A ) ………………………………………….. a) ……………………………………… b) ……………………………………… B) ……………………………………………… a) ……………………………………. b) ……………………………………. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Zážehový motor : A) hlavní části : - ……………………………… - ……………………………… - ………………………………….

Tepelné motory, opakování – List 2 Úkol č. B ) k čemu slouží v zážehovém motoru karburátor ? …………………………………………………………………………………………………………… C) činnost zážehového motoru – 4 fáze (takty) 1) …………………………… 2) …………………………… 3) …………………………… 4) …………………………… - která fáze je pracovní ? ………………………………….. D) palivo : ……………………………… E) využití zážehových motorů : - ……………………………… - ………………………………. - …………………………………. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tepelné motory, opakování – List 3 Úkol č. 3. Vznětový motor ( …… ) A) činnost vznětového motoru – 4 fáze (takty) 1) …………………………… 2) …………………………… 3) …………………………… 4) …………………………… B) čím se liší zážehový motor od vznětového motoru ? - ……………………………….. C) palivo : ……………………………… D) využití vznětových motorů : - ……………………………… - ………………………………. - …………………………………. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tepelné motory, řešení – List 4 Úkol č. 1. Tepelné motory - rozdělení : A ) parní a) parní stroj- lokomotiva b) parní turbína – v elektrárnách B) spalovací - pístové a) zážehové b) vznětové ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Zážehový motor : A) hlavní části : - kliková hřídel - válec - píst - sací a výfukový ventil - zapalovací svíčka - sací a výfukové potrubí

Tepelné motory, řešení – List 5 Úkol č. B ) k čemu slouží v zážehovém motoru karburátor ? K vytvoření směsi vzduchu a benzínových par. C) činnost zážehového motoru – 4 fáze (takty) 1) Sání 2) Stlačení 3) Zážeh 4) Výfuk - která fáze je pracovní ? Zážeh D) palivo : Benzín E) využití zážehových motorů : - osobní automobily - sekačky na trávu - motorové pily - motocykly ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tepelné motory, řešení– List 6 Úkol č. 3. Vznětový motor ( diesel ) A) činnost vznětového motoru – 4 fáze (takty) 1) Sání 2) Stlačení 3) Zážeh 4) Výfuk B) čím se liší zážehový motor od vznětového motoru ? - palivem ( zážehový – benzín, vznětový – nafta) - zážehový motor používá zapalovací svíčku C) palivo : nafta ( diesel ) D) využití vznětových motorů : - nákladní automobily ,autobusy - bagry, traktory - velké lodě, parníky ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CITACE Archiv autora