Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.13 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem květu krytosemenných rostlin, vysvětluje rozdíly, procvičuje, opakuje učivo. Vzdělávací.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
TŘÍDA: Kapraďosemenné
Jehličnany.
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Co jsou nahosemenné rostliny?
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
Základní třídění podle způsobu rozmnožování
Rostliny - význam a jejich dělení.
SEMENNÉ ROSTLINY.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Krytosemenné rostliny
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
Člověk a jeho svět 4. ročník
Rostliny.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,Smetanova 123C AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_115_Jehličnany TEMA: Živá.
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO Téma: SPOJENÍ KOSTÍ
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: VÝVOJ ZEMĚ ŽIVOTA A ČLOVĚKA
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Nahosemenné rostliny I
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
Rostliny - význam a jejich dělení.
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Botanika.
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, 276 01 Mělník www.zsjm-me.cz tel.: 315 623 015 EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LES Téma: SEMENNÉ ROSTLINY Ročník: 6. Autor: Mgr. Martina Kopecká EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. POZNÁVÁME

SEMENNÉ ROSTLINY CHARAKTERISTIKA: Na rozdíl od výtrusných rostlin nejsou při svém rozmnožování závislé na vodě Rozmnožují se pomocí SEMEN Tělo je tvořeno kořeny a nadzemní částí (= stonek, listy a květ) ROZDĚLENÍ: ROSTLINY NAHOSEMENNÉ = JEHLIČNANY ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ JEHLIČNANY: Mají velký hospodářský význam Na severní polokouli tvoří rozsáhlé lesní porosty Stromovitý nebo keřovitý vzrůst Listy úzké jehlice (na stromě 3 – 6 let), postupně se vyměňují jsou to stálezelené dřeviny (kromě modřínu)

POJMY: LESNÍ MONOKULTURA = lesy vysazené z jednoho druhu stromu PRYSKYŘICE – tekutá látka, která tuhne na vzduchu, chrání strom před dřevokaznými houbami a při poranění LESNÍ ŠKOLKY – pěstují se zde semenáčky BORY – jehličnaté lesy

BOROVICE LESNÍ – STAVBA TĚLA ROZLIŠENÉ TĚLO Listy úzké = jehlice ve svazečku po dvou, fotosyntéza Stonek dřevnatý = kmen rozvětvený, vedení vody s rozpuštěnými látkami Kořeny – hlavní a postranní = kořenová soustava, příjem vody s rozpuštěnými látkami

PŘI SILNÉM VĚTRU: SE SMRK VYVRÁTÍ BOROVICE SE ZLOMÍ

ODKAZY: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://janfilip.com/images/brevir-listy_web-2.jpg&imgrefurl=http://janfilip.com/borovice_lesni.html&usg=__M32hc_-dlLafJV8UotSkCgnivnw=&h=700&w=495&sz=54&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=A-NNP9AfkXQOtM:&tbnh=134&tbnw=95&ei=4xYjTr-BE8ya-wbE37XEAw&prev=/search%3Fq%3Dborovice%2Blesn%25C3%25AD%26hl%3Dcs%26rlz%3D1W1ADRA_cs%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=218&page=1&ndsp=49&ved=1t:429,r:4,s:0&tx=35&ty=42 http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.mezistromy.cz/userdata/fotografie/lesni_vegetacni_stupne/lvs6_1639.jpg&imgrefurl=http://www.mezistromy.cz/cz/les/les-jako-ekosystem/typologie-lesu-a-lesni-vegetacni-stupne/6-lesni-vegetacni-stupen-smrkovo-bukovy/fotogalerie&usg=__Crb6Yqkn9Jkl0HweI5jzty2on2Q=&h=600&w=800&sz=278&hl=cs&start=0&zoom=0&tbnid=cN6lBteHJSUmeM:&tbnh=107&tbnw=143&ei=zhgjTqn2D5Gc-wae6aGpAw&prev=/search%3Fq%3Dvyvr%25C3%25A1cen%25C3%25A9%2Bsmrky%26hl%3Dcs%26rlz%3D1W1ADRA_cs%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=172&page=1&ndsp=37&ved=1t:429,r:7,s:0&tx=57&ty=41 http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.sharkan.net/images/toulky/lednicko_valticky_areal/lednice/lednice_029.jpg&imgrefurl=http://www.sharkan.net/print.php%3Ft%3D1528&usg=__MjhxdQwGnJtV6UL5BnWisGquxzA=&h=403&w=580&sz=51&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=c6FPSNylBsrnhM:&tbnh=136&tbnw=181&ei=Wx8jTuizN5GD-wbMpIXDAw&prev=/search%3Fq%3Dpol%25C3%25A1man%25C3%25A9%2Bborovice%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26rlz%3D1W1ADRA_cs%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbas%3D0%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=219&page=1&ndsp=40&ved=1t:429,r:10,s:0&tx=109&ty=78 http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://botanika.bf.jcu.cz/materials/photogallery-pictures/Abies_alba-semenacek.jpg&imgrefurl=http://botanika.bf.jcu.cz/materials/fotogalerie-nahledy.php%3Ffamily%3DPinaceae%26name%3DPinophyta&usg=__KB3EduYFLCGbz6V9RcSirUbTui0=&h=840&w=560&sz=142&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=Fvi9n-V7ldzawM:&tbnh=144&tbnw=98&ei=XCkjTpzSKIeE-waE9qi-Aw&prev=/search%3Fq%3Dsemen%25C3%25A1%25C4%258Dek%26hl%3Dcs%26rlz%3D1W1ADRA_cs%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=171&page=1&ndsp=42&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=66&ty=69 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:R%C3%A9sine.jpg http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://ursus.cz/fotoalbum/rok_2009/Certuv_mlyn/album/slides/IMG_3616.JPG&imgrefurl=http://ursus.cz/fotoalbum/rok_2009/Certuv_mlyn/album/index.html&usg=__VHcwH_zkHLazjsYmIJTRDOOzEXA=&h=768&w=1024&sz=380&hl=cs&start=160&zoom=1&tbnid=K4LozhfEiAFdiM:&tbnh=130&tbnw=173&ei=AiwjTvKmH4-A-wb88ImpAw&prev=/search%3Fq%3Dsmrkov%25C3%25A1%2Bmonokultura%26hl%3Dcs%26rlz%3D1W1ADRA_cs%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=175&vpy=287&dur=983&hovh=194&hovw=259&tx=138&ty=75&page=5&ndsp=43&ved=1t:429,r:0,s:160&biw=1920&bih=715