Řešené úlohy na lineární rovnice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory – racionální čísla a operace s nimi
Advertisements

Operace s lomenými výrazy
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
LINEÁRNÍ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Digitální učební materiál
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_10.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Výrazy.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_1_19.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Řešte rovnici a proveďte zkoušku: (s – 2) 2 = (s + 1) (s – 4) -
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_770.
Elektronická učebnice - II
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Rovnice a nerovnice Soustavy rovnic VY_32_INOVACE_RONE_04.
Rovnice a nerovnice Lineární rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou VY_32_INOVACE_RONE_07.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 10.8 – Kvadratické rovnice, rozklad na součin, definiční obor.
Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12.
VY_32_INOVACE_70. Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál.
Funkce 1 Exponenciální rovnice VY_32_INOVACE_FCE1_14.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
VY_32_INOVACE_FCE1_01 Funkce 1 Definice funkce.
VY_32_INOVACE_FCE1_08 Funkce 1 Kvadratická funkce.
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
Grafické řešení rovnice a nerovnice
VY_32_INOVACE_FCE1_05 Funkce 1 Vlastnosti funkce 2.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Kvadratické nerovnice
Lineární rovnice Ekvivalentní úpravy
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
VY_32_INOVACE_RONE_14 Rovnice a nerovnice Kvadratické rovnice 3.
Neúplné kvadratické rovnice
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
VY_32_INOVACE_FCE1_02 Funkce 1 Zadání funkce.
VY_32_INOVACE_FCE1_12 Funkce 1 Exponenciální funkce.
VY_32_INOVACE_RONE_13 Rovnice a nerovnice Iracionální rovnice.
VY_32_INOVACE_FCE1_04 Funkce 1 Vlastnosti funkce 1.
VY_32_INOVACE_FCE1_15 Funkce 1 Logaritmus.
VY_32_INOVACE_FCE1_17 Funkce 1 Logaritmická rovnice 1.
VY_32_INOVACE_RONE_03 Rovnice a nerovnice Lineární nerovnice.
Lineární nerovnice o jedné neznámé
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
VY_32_INOVACE_FCE1_06 Funkce 1 Lineární funkce.
MNOŽINY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Střední škola obchodně technická s. r. o.
10.1 Kvadratické rovnice, možné výsledky, metody řešení
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Řešené úlohy na lineární rovnice VY_32_INOVACE_RONE_02 Rovnice a nerovnice Řešené úlohy na lineární rovnice

Základní pojmy ŘEŠIT ROVNICI znamená určit všechna x ax + b = 0 odečteme b dělíme a ≠ 0 ax = -b x = 1 KOŘEN neboli ŘEŠENÍ OBOR PRAVDIVOSTI ROVNICE K =  

Zadání rovnice Řešte rovnici 3(2x + 5) +15 = x + 85

Řešení rovnice 3(2x + 5) +15 = x + 85 6x + 30 = x + 85 -x-30 roznásobíme závorku 6x + 30 = x + 85 -x-30 odečteme x a 30 5x = 55 : 5 dělíme 5 x =11 K = {11} zapíšeme obor pravdivosti

Řešení rovnice Zkouška: Dosadíme řešení za proměnnou do zadání Levá strana rovnice L(11) = 3(2  11 +5) + 15 = 3.27 +15 = 96 Pravá strana rovnice P(11) = 11 + 85 = 96 L(11) = P(11) Zkouška potvrdila správnost řešení

Zadání rovnice 2 Řešte rovnici 2(2x +1) - (1- x) = 5(x + 3)

Řešení rovnice 2 2(2x +1) - (1- x) = 5(x + 3) 4x + 2 -1+ x = 5x +15 roznásobíme závorku 4x + 2 -1+ x = 5x +15 0x 14 K = { } zapíšeme obor pravdivosti Rovnice nemá řešení

Zadání rovnice 3 Řešte rovnici 4 (x + 3)2 – (2x +1)2 = 4 (5x +8) + 3

Řešení rovnice 3 4 (x + 3)2 – (2x +1)2 = 4 (5x +8) + 3 roznásobíme 4(x2 + 6x + 9)- (4x2 + 4x +1) = 20x + 32 + 3 4x2 + 24x + 36 - 4x2 - 4x -1 = 20x + 35 20x + 35 = 20x + 35 0x = 0 Rovnice má nekonečně mnoho řešení K = R

Umocňování podle vzorce Priority Nezapomeneme dodržet pořadí operací( priority) Umocňování podle vzorce Násobení, dělení Sčítání, odčítání

Řešení rovnice 4 (3a +1)2 + (4a +1)2 = (5a +1)2 +1 9a2 + 6a +1+16a2+8a +1 = 25a2 +10a +1+1 25a2 +14a + 2 = 25a2 +10a + 2 4a = 0 a = 0 K = {0} L(0) = (3.0+1)2 + (4.0+1)2 = 1+1 = 2 P(0) = (3.0+1)2 +1 = 1 +1 = 2 L = P

Zdroje VOŠICKÝ, Zdeněk. Matematika v kostce. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1996, 124 s. ISBN 80-720-0012-8. HUDCOVÁ. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, studijní obory SOU a nástavbové studium. PROMETHEUS, spol. s r.o. ISBN 10348405. ČERMÁK, Pavel. Odmaturuj! z matematiky. Vyd. 2.(opr.). Brno: Didaktis, 2003, 208 s. ISBN 80-862-8597-9. http://www.ucebnice.krynicky.cz/Matematika © RNDr. Anna Káčerová