Sčítání a odčítání celých čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel
Advertisements

HODINA ZAČÍNÁ M A T E M A T I K A.
Sčítání a odčítání výrazů
Rovnice s jednou neznámou 8. ročník
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Algebraické výrazy – početní operace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Počítáme s celými čísly
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výpočty v Excelu Vzorce.
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Matematika Opakovat geometrické tvary Čtverec Obdélník Trojúhelník
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
13.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Podíl (dělení) mnohočlenů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_553_Početní operace do 20 AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK,
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako při odčítání přirozených čísel, viz zápis 4.
Racionální čísla.
START PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 7 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO. VYPOČÍTEJ PŘÍKLAD A KLIKNI NA SPRÁVNÝ VÝSLEDEK.
Číselné výrazy s proměnnou
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
OBSAH KRUHU MARKÉTA LIŠKOVÁ. Odvození vzorce rozdělíme kruh na větší počet stejných částí.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Složitější složené zlomky
Lomené algebraické výrazy
Základní škola Čelákovice
Mocniny s přirozeným mocnitelem
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Sčítání a odčítání desítek do 100
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 7 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
Střední škola obchodně technická s. r. o.
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 5 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 8 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Transkript prezentace:

Sčítání a odčítání celých čísel (- 10) + (- 7) – (+ 9) – (- 3) = Sčítání a odčítání celých čísel 4 - (- 2) = (- 5) + (- 3) =

Postup: 1. Odstraníme závorky (upravíme znaménka) + a + dává + 2. Vypočítáme… 

Příklad 1: 7 + (- 4) = - = 7 - 4 = 3

Příklad 2: 7 - (- 4) = + = 7 + 4 = 11

Příklad 3: 5 + (- 8) = - 5 - 8 = - 3 - 8

Příklady: (- 5) + (- 3) = 8 – (+ 2) = (- 15) – (- 10) = (+ 9) + (- 13) = (- 5) + (+ 12) = 7 – (- 4) = (- 9) + (- 5) = řešení

Řešení: (- 5) + (- 3) = - 5 – 3 = - 8 8 – (+ 2) = 8 – 2 = 6 (- 15) – (- 10) = - 15 + 10 = - 5 (+ 9) + (- 13) = 9 – 13 = - 4 (- 5) + (+ 12) = - 5 + 12 = 7 25 – (- 4) = 25 + 4 = 29 (- 9) + (- 5) = - 9 – 5 = - 14

Příklad 3: (odstranění závorek) (+ 1) + (- 4) – (- 10) – 3 = - + = 1 - 4 + 10 - 3 =

Příklad 3: (výpočet) = 1 - 4 + 10 - 3 = 4 (+ 1) + (- 4) – (- 10) – 3 =

Příklady: (- 5) + 6 – (+ 3) – (- 2) = 4 + (- 5) – 2 + (-6) = (- 7) + (+ 4) – (- 5) + (-3) = řešení

Řešení: (- 5) + 6 – (+ 3) – (- 2) = = - 5 + 6 – 3 + 2 = 0 4 + (- 5) – 2 + (- 6) = = 4 – 5 – 2 – 6 = - 9 (- 7) + (+ 4) – (- 5) + (- 3) = = - 7 + 4 + 5 – 3 = - 1