Tanky 2. světové války Dominik Kolář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bitva na řece Sommě Bitva na řece Sommě Zpracovaly: Gansová Lucie
Advertisements

Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Nicola Tesla století.
Škoda 110 Super Sport „Ferat“. Škoda 110 Super Sport „Ferat“
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Hra Co je to tank?  Těžce obrněné vozidlo Těžce obrněné vozidlo  Auto Auto  Lehce panceřované vozidlo Lehce panceřované vozidlo.
Vyšší odborná škola požární ochrany ve Frýdku - Místku Technické prostředky Bc. Petr Jirout 2011.
Armáda Autor: Tomáš Kašpar.
1 Životopis Brouka – část II Poválečné obnovení výroby Po pádu Hitlerovy třetí říše se továrna i město dostalo do britské správy. Továrna.
1. SVĚTOVÁ VÁLKA 1917.
CAS 25 - ŠKODA 706 RTHP Cisternová automobilová stříkačka CAS 25, je požární automobil určený k rychlému zásahu při požáru a místech s nedostatkem vody.
B – 17 Flying Fortress Radek Teč.
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
Zbraně 1.světové války.
Ondřej Hynek. Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Bitva u Kurska – operace Citadela největší tanková bitva v dějinách
Protipancerove granaty
Strojírenství Stavba a provoz strojů Pružiny (ST23)
 Místo, termín, záměr  Omezení armády  Další omezení, válečné náhrady Versailleská smlouva.
Jak může válka zasáhnout obyčejné lidi? (ne vojáky)
Kriegsmarine  Původně Hochseeflotte  Po první světové válce zdecimováno  1925 – lehký křižník Emden  Battleship – z německého Panzerschiff Petr Bludský.
KOTOUČOVÉ PILY II..
Dopravní automobil DA 12-A31
NOVÉ ZBRANĚ I. SVĚTOVÉ VÁLKY
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (IV. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Husitské zbraně Daniel Koktavý VI
Prezentace pro předmět Y36TED Minařík Petr. Obsah  Co je to Hummer  Historie  Modely H1 H2 H3 Tabulkové srovnání  Prostor pro dotazy.
I. světová válka – konec války
Tři fronty: západní, východní a jižní – balkánská1915 – fronta italská
Technika 1. světové války
Vysokorychlostní vlaky AGV. Počátky vlaků AGV První studie vztahující se k vlakům s obchodním názvem Automotrice Grande Vitesse (dále jen AGV) se datují.
 Řešení budoucích konfliktů  Autor myšlenky  Zahájení činnosti, sídlo, složení  Nesplnění poslání Vznik Společnosti národů.
Tanky Filip Moučka.
Me 262 Dějepis Vít Řezáč, 6.A.
9. ročník Novověk, moderní dějiny
MODERNIZACE AUTOBUSŮ FORST Štěpán, ŠÍMA Radim, VEDRAL Lukáš
Tramvaje: T3.
JAKUB KARPÍŠEK. Info o tankách  Bojový prostředek  Obrněné vozidlo  Válečné vozidlo.
ZBRANĚ 1. SVĚTOVÉ VÁLKY Mgr. Pavel Vaníček Materiál je součástí projektu „Odraz 1. světové války v moderní výuce“ a je prostřednictvím „Programu na podporu.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
ČESKOSLOVENSKÉ ZBRANĚ
DĚJEPIS 8. a 9. ročník Autor: Miroslav Janata Škola: ZŠ,PŠ a MŠ Česká Lípa VY_32_INOVACE_17_ 19_opakování 1. sv ě tová válka.
Bilo nás 6 ♀ & ♂ Veronika PetřekováRostislav Hanák Kateřina VymětalováMartin Páťal Eliška BraunováTomáš Zgoda.
TRAMVAJOVÉ SBĚRAČE. Typy sběračů Schunk Základní typy tramvajových sběračů Sběrače SBE pružinový zvedací mechanismus elektricky izolovaný spouštěcí motorový.
Čtyřkolka Arctic Cat Prowler HDX 700i Hasičský záchranný sbor Jihočeského kraje.
Šance pro všechny CZ.1.07/1.2.06/ Pružiny Autor: Ing. Bc. Petra Řezáčová.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Moderní doba PŘEDMĚT:DROČNÍK:9. NÁZEV MATERIÁLU:II. světová.
SVĚT TECHNIKY A JÁ Vojta Hanke. LOGO ROZCESTNÍK auta Válečná technika Počítače zbraně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_24 Název materiáluVennovy.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Česká hlava Věda a technika na ulici
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
AUTOR: Marcela Kaderová
Matěj Kukuča 5. ročník ZŠ Nezdenice
Stanoviště:Náměstí Republiky
Fyzika I Test VI Tři stejné tyče délky L, hmotnosti M se svaří do tvaru rovnoramenného trojúhelníku, který rotuje okolo osy procházející.
Jedna z největších kontejnerových lodí při vjezdu do přístavu.
Dřevoobráběcí stroje pily frézky vrtačky dlabačky brusky.
Peloponéská válka Sparta vs. Athény.
FOTOGRAFIE třetí část 2017.
AUTOR: Marcela Kaderová
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Zbraně 1. světové války.
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
1. Ve kterém roce vypukla 1. světová válka
Panzerkampfwagen V Panther
Boeing Dreamliner.
Skútry pro přepravu osob
Dřevoobráběcí stroje pily frézky vrtačky dlabačky brusky.
Transkript prezentace:

Tanky 2. světové války Dominik Kolář

T-34/85 - historie Typ vozidla : střední tank Původ: Rusko Období výroby: 1943 - 1958 Vyrobeno kusů : 48 950

Základní charakteristika Posádka : 5 lidí Délka: 6,10 m : s kanonem - 8,15 m Šířka : 3.00 m Výška : 2.60 m Hmotnost: 32 tun

Pancéřování a výzbroj Pancíř: 45/45/40 mm Pancíř korby: přední, boční, zadní Pancíř: 90/72/52 mm Pancíř: přední, boční, zadní Hlavní zbraň: 85mm kanón ZiS-S-53 Sekundární zbraň : 7,62mm kulomet DT

Pohon a pohyb Pohon : V-2, 12 válcový diesel 370 kW Max. rychlost : 55 km/h Dojezd: 310 km Odpružení : Christieho podvozek

Válečné užití Již na počátku roku 1943 bylo Sovětům jasné, že Německo má nový těžký tank, s nímž si nedokázal T-34/76 poradit. Poté, co se jim podařilo tank Tiger ukořistit a provést s ním zkoušky, bylo neoddiskutovatelné, že je třeba zlepšit technické parametry tanku T-34. A to jak zesílením výzbroje, tak po stránce pasivní ochrany. Sověti našli celkem brzy poměrně jednoduché a technicky nenáročné řešení, když na podvozek stávajícího tanku  T-34/76 posadili upravenou věž z těžkého tanku KV-85.

Obrázky T-34/85

Tiger Ausf.E ( Tiger I) - historie Typ vozidla : těžký tank Původ: Německo Období výroby : 1942–1944 Vyrobeno kusů: 1 347

Základní charakteristika Posádka: 5 lidí Délka : 6,32 m Šířka : 3,56 m Výška : 3 m Hmotnost : 57 tun

Pancéřování a výzbroj Pancéřování : věž : 120 mm Pancéřování : podvozek : 100 mm Hlavní zbraň : 88mm kanón Kw.K.36 Sekundární zbraň : 2x 7,92 mm 

Pohon a pohyb Pohon : V-12 benzínový Maybach 515kW Odpružení : torzní tyče Max. rychlost : 40km/h (na silnici), 20 km/h (v terénu) Dojezd : 120 km

Vývoj a historie Po prohrané 1. světové válce bylo Německo vázáno Versailleskou smlouvou, podle které nesmělo vyrábět a vlastnit zbraně mnoha typů, mezi něž patřily pochopitelně i tanky. Po nástupu Hitlera k moci Německo smlouvu vypovědělo a postupně začaly vývoj a výroba nových strojů. 

Obrázky Tiger Eusf. E

M4 Sharman – historie výroby Typ vozidla : střední tank Původ : Spojené státy americké Období výroby : 1942–1945 Vyrobeno kusů : 49 234

Základní charakteristika Posádka : 5 lidí Délka : 2.62 m Výška : 2.64 m Hmotnost : 30 – 31 tun

Pancéřování a výzbroj Pancéřování : Korba: čelo 95 mm, boky 58 mm, záď 58 mm. Věž: čelo až 106 mm, boky 75 mm, záď 58 mm. Hlavní zbraň : 105 mm houfnice M4 Sekundární zbraň : 2 × kulomet M1919 Browning ráže 7,62 mm

Pohon a pohyb Pohon : M4A6: Caterpillar D-200A, vznětový, 450 k Odpružení : šroubovitými kuželovými pružinami Dojezd : 160 - 250 km Max. rychlost : 40 - 48 km/h (silnice), 25 - 30 km/h (terén)

Vývoj, historie Shermany kvůli své mobilnosti a rychlosti měly velkou výhodu na bojišti – bylo podpořeno velkým počtem vyrobených kusů. Bojovou premiérou shermanů byla druhá bitva u El Alameinu v říjnu 1942, kde si vedly proti německým a italským tankům dobře. Důležitého bojového nasazení se sherman dočkal při osvobozování Francie a Beneluxu a v bitvě v Ardenách.

Obrázky – M4 Sherman

IS-3 / - historie Typ vozidla: těžký tank Země původu : SSSR Období výroby : 1945 - 1954 Vyrobeno kusů : 1 532

Základní charakteristika Posádka : 4 lidi Délka : 10 m Šířka : 3,2 m Výška : 2,45 m Hmotnost : 46,5 t

Pancéřování a výzbroj Pancéřování : 20 – 200 mm Hlavní zbraň : 1 x 122 mm kanón D-25T Sekundární zbraně: 1 x 7,62 DT - kulomet

Pohon a pohyb Pohon : vznětový 12ti válec V-2K Odpružení : torzní tyče Max. rychlost : 37 km/h Dojezd : 150 km (terén), 225 – 250 km (kvalitní silnice)

Vývoj a historie V létě roku 1944 byl zahájen vývoj nového těžkého tanku, pracovně nazvaného Kirovec-1. Při vývoji byl kladen důraz na odstranění neduhů, které byly u stávajících těžkých tanků. Z vývoje vzešly dva prototypy, z nichž jeden zaujal klínovitě tvarovaným předkem, druhý pak věží nezvyklého kopulovitého tvaru. Po seznámení s oběma prototypy bylo vydáno rozhodnutí postavit nový prototyp, který by obsahoval korbu prvního a věž druhého prototypu. 

Obrázky