Fresky v kapli Arena Giotto di Bondone

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MALÍŘSTVÍ S KŘESŤANSKÝMI MOTIVY V ČESKÉ REPUBLICE
Advertisements

KŘÍŽOVÁ CESTA k u t n o h o r s k é k a p l i č k y.
Průlet liturgickým rokem
Přehled nejvýznamnějších malířů
Michelangelo Buonarotti
Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci, Centrum pro katechezi Olomouc, 2015 V neděli jej kněz může nahradit obřadem svěcení vody a kropením lidu.
Gotická kultura.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Gotická kultura.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Gotika 12 st. – 16 st..
ZNAK MĚSTA PLZEŇ.
Průlet liturgickým rokem
Malířství, sochařství GOTIKA
Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci, Centrum pro katechezi Olomouc, 2015 Každý vstup ke mši svaté je obřadním a slavnostním vstupem. Každé.
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Alšova jihočeská galerie a gotické umění Jižních Čech
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Optika – lom světla VY_32_INOVACE_ března 2014
Pohyby v homogenním tíhovém poli Země Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Moment síly, momentová věta
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zlomky a procenta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NEROVNOMĚRNÝ POHYB, ZRYCHLENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
LEONARDO DA VINCI – Svatá Anna samotřetí
Nacistická propaganda
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
EXPRESE V UMĚNÍ 19. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_160215
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Malířství duše Edvarda Muncha
Gotická malba druhy, ukázky.
Bar ve Folies-Bergères – Obraz životního stylu podle Édouarda Maneta
Velikonoce.
Exotika obrazů Paula Gauguina
Řecko – sochařství 6. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140106
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
Apollo a Marsyas Tizian
Růžencová slavnost Albrecht Dürer
De Civitate Dei Rozbor ilustrací
Athénská škola Raffael Santi
Socialistické pomníky
Pražské jaro března 2013 VY_32_INOVACE_140320
Babylónský zákoník Chamurapi
Číselné řady VY_32_INOVACE_ září 2013
ve tvorbě Ladislava Šalouna
Sousedé VY_32_INOVACE_ února 2014
Rotunda sv. Kateřiny ve Znojmě
Josef Čapek proti zkáze
Občané z Calais Auguste Rodin
Guernica Pablo Picasso
Transkript prezentace:

Fresky v kapli Arena Giotto di Bondone 20. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140110 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

Dostupné z: <http://www. google. cz/imgres 2

Vyhnání Jáchyma z chrámu Popisujte výjev na fresce Kdo byl Jáchym? Vidíte, co Jáchym nese? Vysvětlete! Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=giotto+Arena+Padova+Joachim&hl=cs&client=firefox-a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&tbnid=6FB125voUFZXNM:&imgrefurl=http://www.shafe.co.uk/art/Arena_Chapel_Padua_Expulsion_of_Joachim.asp&docid=B5mxRmgak4ZMQM&imgurl=http://www.shafe.co.uk/crystal/images/lshafe/Giotto_Arena_Chapel_Expulsion_of_Joachim.jpg&w=550&h=550&ei=-brUT8S1CcOC4gS0oojBAw&zoom=1&iact=hc&vpx=116&vpy=134&dur=408&hovh=118&hovw=120&tx=111&ty=128&sig=112246337751990810191&page=1&tbnh=118&tbnw=120&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:0,s:0,i:69> [2012_08_20] 3

Vyhnání Jáchyma z chrámu Jáchym – Mariin otec Kněží nechtějí přijmout jeho oběť Jáchym rozhněvaně odchází a chrání beránka, kterého přinesl Kněz Jáchymem doslova cloumá Jáchym (podobně jako další postavy) je přítomen i na dalších freskách – má určité rysy, podle kterých ho divák pozná Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=giotto+Arena+Padova+Joachim&hl=cs&client=firefox-a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&tbnid=6FB125voUFZXNM:&imgrefurl=http://www.shafe.co.uk/art/Arena_Chapel_Padua_Expulsion_of_Joachim.asp&docid=B5mxRmgak4ZMQM&imgurl=http://www.shafe.co.uk/crystal/images/lshafe/Giotto_Arena_Chapel_Expulsion_of_Joachim.jpg&w=550&h=550&ei=-brUT8S1CcOC4gS0oojBAw&zoom=1&iact=hc&vpx=116&vpy=134&dur=408&hovh=118&hovw=120&tx=111&ty=128&sig=112246337751990810191&page=1&tbnh=118&tbnw=120&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:0,s:0,i:69> [2012_08_20] 4

Klanění tří králů Pojmenujte postavy na tomto velmi známém výjevu V gotice i na byzantských ikonách je vždy nejvýznamnější postava uprostřed obrazu. Jak Giotto tento kánon mění? Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=giotto+klan%C4%9Bn%C3%AD+t%C5%99%C3%AD+kr%C3%A1l%C5%AF&hl=cs&client=firefox-a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&tbnid=CEmy9Y8iSrt-JM:&imgrefurl=http://komety.janmarek.net/vyzkum-s.html&docid=oNBPX8iRNsEQ3M&imgurl=http://komety.janmarek.net/foto/3kralove.jpg&w=1000&h=1008&ei=873UT-7zB8Go4gSW8OSjAw&zoom=1&iact=hc&vpx=110&vpy=129&dur=51&hovh=225&hovw=224&tx=129&ty=129&sig=112246337751990810191&page=1&tbnh=124&tbnw=124&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:0,s:0,i:69> [2012_08_20] 5

Klanění tří králů Centrum obrazu posunuto doprava – trojice Josef a Marie s Dítětem; anděl přijímá dary Postavy tří králů a velblouda v pozadí zachovávají diagonálu směrem k Ježíškovi – vyjádření úcty Kometa se pohybuje rovnoběžně s touto diagonálou a je tak vyjádřením nebeské úcty Na freskách symbol skály – pevnost ve víře Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=giotto+klan%C4%9Bn%C3%AD+t%C5%99%C3%AD+kr%C3%A1l%C5%AF&hl=cs&client=firefox-a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&tbnid=CEmy9Y8iSrt-JM:&imgrefurl=http://komety.janmarek.net/vyzkum-s.html&docid=oNBPX8iRNsEQ3M&imgurl=http://komety.janmarek.net/foto/3kralove.jpg&w=1000&h=1008&ei=873UT-7zB8Go4gSW8OSjAw&zoom=1&iact=hc&vpx=110&vpy=129&dur=51&hovh=225&hovw=224&tx=129&ty=129&sig=112246337751990810191&page=1&tbnh=124&tbnw=124&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:0,s:0,i:69> [2012_08_20] 6

Ukřižování Popište výjev na obraze Jak využívá autor geometrie na této fresce? Co vidíte pod patou kříže? Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=giotto+uk%C5%99i%C5%BEov%C3%A1n%C3%AD&num=10&hl=cs&client=firefox-a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&tbnid=KTHTThDo3QE2lM:&imgrefurl=http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php%3Fdilo_id%3D2840&docid=NNLDgriDnqLQcM&imgurl=http://www.artmuseum.cz/resources/works/di_bondone_07.jpg&w=500&h=462&ei=k77UT97yL9Oa1AXXtLm2BA&zoom=1&iact=hc&vpx=684&vpy=133&dur=646&hovh=216&hovw=234&tx=124&ty=113&sig=112246337751990810191&sqi=2&page=1&tbnh=123&tbnw=131&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:4,s:0,i:81> [2012_08_20] 7

Ukřižování Kříž dělí fresku na dvě poloviny; levá – apoštolové a svatí; pravá vojáci – dělí se o Kristovo roucho = bezcitnost a zištnost Andělé zachycují krev prýštící z Kristových ran Jsou rozmístěni zcela symetricky na přímkách i v diagonálách, všichni směřují ke středu obrazu Pod křížem symboly vítězství nad smrtí + spojení s Adamem Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=giotto+uk%C5%99i%C5%BEov%C3%A1n%C3%AD&num=10&hl=cs&client=firefox-a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&tbnid=KTHTThDo3QE2lM:&imgrefurl=http://www.artmuseum.cz/reprodukce2_pohled.php%3Fdilo_id%3D2840&docid=NNLDgriDnqLQcM&imgurl=http://www.artmuseum.cz/resources/works/di_bondone_07.jpg&w=500&h=462&ei=k77UT97yL9Oa1AXXtLm2BA&zoom=1&iact=hc&vpx=684&vpy=133&dur=646&hovh=216&hovw=234&tx=124&ty=113&sig=112246337751990810191&sqi=2&page=1&tbnh=123&tbnw=131&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:4,s:0,i:81> [2012_08_20] 8

Oplakávání Krista Pracujte ve dvojicích: Vaše otázky se musí týkat tématu a výtvarné stránky díla Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=giotto+uk%C5%99i%C5%BEov%C3%A1n%C3%AD&num=10&hl=cs&client=firefox-a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&tbnid=xNfiNR9EStJydM:&imgrefurl=http://oslik.wordpress.com/2009/04/11/velky-patek/&docid=tRaDQcG-iJZ-fM&imgurl=http://oslik.files.wordpress.com/2009/04/giotto_di_bondone_truchleni.jpg&w=801&h=744&ei=k77UT97yL9Oa1AXXtLm2BA&zoom=1&iact=hc&vpx=585&vpy=267&dur=4400&hovh=216&hovw=233&tx=110&ty=112&sig=112246337751990810191&sqi=2&page=1&tbnh=121&tbnw=130&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:11,s:0,i:103> [2012_08_20] 9

Oplakávání Krista Střed obrazu je posunut doleva dolů Mrtvé tělo podpírá pět postav komponovaných do elipsy Dvě vztyčené postavy na kraji oválu jsou symboly gotické vertikály Diagonála skály a strom na jejím vrcholu symbolizují zmrtvýchvstání Andělé v chaosu – lomí rukama a pláčí zároveň s lidmi Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=giotto+uk%C5%99i%C5%BEov%C3%A1n%C3%AD&num=10&hl=cs&client=firefox-a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&tbnid=xNfiNR9EStJydM:&imgrefurl=http://oslik.wordpress.com/2009/04/11/velky-patek/&docid=tRaDQcG-iJZ-fM&imgurl=http://oslik.files.wordpress.com/2009/04/giotto_di_bondone_truchleni.jpg&w=801&h=744&ei=k77UT97yL9Oa1AXXtLm2BA&zoom=1&iact=hc&vpx=585&vpy=267&dur=4400&hovh=216&hovw=233&tx=110&ty=112&sig=112246337751990810191&sqi=2&page=1&tbnh=121&tbnw=130&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:11,s:0,i:103> [2012_08_20] 10

Zdroje Slide 2 Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=giotto+Arena+Padova&start=23&num=10&hl=cs&client=firefox- a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&tbnid=8PJ7EY8N9eHwDM:&imgrefurl=http://hoocher.com/Giotto/G iotto.htm&docid=defLQhqjel7fWM&imgurl=http://hoocher.com/Giotto/Cappella_Scrovegni%252520_Arena_Chapel_Padua_one _1303_06.jpg&w=554&h=476&ei=2LnUT6nbFKHi4QSBjqGIAw&zoom=1&iact=rc&dur=500&sig=112246337751990810191&page= 2&tbnh=122&tbnw=142&ndsp=29&ved=1t:429,r:9,s:23,i:33&tx=106&ty=63> [2012_08_20] Slide 3 a 4 Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=giotto+Arena+Padova+Joachim&hl=cs&client=firefox- a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&tbnid=6FB125voUFZXNM:&imgrefurl=http://www.shafe.co.uk/art/A rena_Chapel_Padua_Expulsion_of_Joachim.asp&docid=B5mxRmgak4ZMQM&imgurl=http://www.shafe.co.uk/crystal/images/lsh afe/Giotto_Arena_Chapel_Expulsion_of_Joachim.jpg&w=550&h=550&ei=- brUT8S1CcOC4gS0oojBAw&zoom=1&iact=hc&vpx=116&vpy=134&dur=408&hovh=118&hovw=120&tx=111&ty=128&sig=112246 337751990810191&page=1&tbnh=118&tbnw=120&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:0,s:0,i:69> [2012_08_20] Slide 5 a 6 Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=giotto+klan%C4%9Bn%C3%AD+t%C5%99%C3%AD+kr%C3%A1l%C5%AF&hl=cs&client=firefox- a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&tbnid=CEmy9Y8iSrt- JM:&imgrefurl=http://komety.janmarek.net/vyzkum- s.html&docid=oNBPX8iRNsEQ3M&imgurl=http://komety.janmarek.net/foto/3kralove.jpg&w=1000&h=1008&ei=873UT- 7zB8Go4gSW8OSjAw&zoom=1&iact=hc&vpx=110&vpy=129&dur=51&hovh=225&hovw=224&tx=129&ty=129&sig=11224633775 1990810191&page=1&tbnh=124&tbnw=124&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:0,s:0,i:69> [2012_08_20] Slide 7 a 8 Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=giotto+uk%C5%99i%C5%BEov%C3%A1n%C3%AD&num=10&hl=cs&client=firefox- a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&tbnid=KTHTThDo3QE2lM:&imgrefurl=http://www.artmuseum.cz/re produkce2_pohled.php%3Fdilo_id%3D2840&docid=NNLDgriDnqLQcM&imgurl=http://www.artmuseum.cz/resources/works/di_b ondone_07.jpg&w=500&h=462&ei=k77UT97yL9Oa1AXXtLm2BA&zoom=1&iact=hc&vpx=684&vpy=133&dur=646&hovh=216&ho vw=234&tx=124&ty=113&sig=112246337751990810191&sqi=2&page=1&tbnh=123&tbnw=131&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r :4,s:0,i:81> [2012_08_20] 11

Zdroje Slide 9 a 10 Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=giotto+uk%C5%99i%C5%BEov%C3%A1n%C3%AD&num=10&hl=cs&client=firefox- a&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&tbnid=xNfiNR9EStJydM:&imgrefurl=http://oslik.wordpress.com/200 9/04/11/velky-patek/&docid=tRaDQcG-iJZ- fM&imgurl=http://oslik.files.wordpress.com/2009/04/giotto_di_bondone_truchleni.jpg&w=801&h=744&ei=k77UT97yL9Oa1AXXt Lm2BA&zoom=1&iact=hc&vpx=585&vpy=267&dur=4400&hovh=216&hovw=233&tx=110&ty=112&sig=11224633775199081019 1&sqi=2&page=1&tbnh=121&tbnw=130&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:11,s:0,i:103> [2012_08_20] 12