Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Advertisements

Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
ISO 9001:2000. CONNEX Východní Čechy a.s. 22/6/2004-Seminář PVT Strana:2-Connex Card  Realizace a provoz jednotného platebního a odbavovacího systému.
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Integrované dopravní systémy
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
 Vznik sdružení obcí v polovině 90. let  Iniciativa starosty města Benešov a přednosty Okresního úřadu Benešov  Zapojeno více než 100 obcí Dopravní.
Integrace Neratovic a Mělníka. 1 Co se dozvíte? Obsah dnešní prezentace 1 Výhody integrované dopravy 2 Historie integrace Neratovicka na Ládví 3 Stav.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Návrh a zavedení systému poskytování a sledování dotací
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Aktivita A4 - Návrh a zavedení systému.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Problematika IDS na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance.
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
IDS Moravskoslezského kraje ODIS
Územně analytické podklady IPR – vývoj obyvatel
Informace o projektech v IDS JMK
Regionální integrovaná doprava
Individuální projekt IP 3 „Rozšíření nástrojů pro podporu systému plánování sociálních služeb v Libereckém kraji“ Závěrečná konference k projektu.
Integrace Neratovic a Mělníka
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Ing. Jiří Kolář, Ph.D., ředitel Drážního úřadu
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Pavel Procházka Integrovaná doprava Středočeského kraje

Aktuální situace v Praze a Středočeském kraji  v souběžných úsecích PID / SID / PAD / (MHD) platí cestující i objednatelé dvakrát  pro cestující vyšší jízdné, pro objednavatele celkově vyšší náklady

Cíl: společný IDS Jaký je dosavadní postup spolupráce? 12/2012 – založení „integrační skupiny“ 11/2013 – dokončení 1. etapy „Analýza současného stavu a návrh dalšího postupu integrace“ 03/2014 – stanovení harmonogramu dalšího postupu 2. etapy 04/2015 – pilotní projekt integrace Mělnicka a Neratovicka 12/2015 – dokončení 2. etapy „Návrh základních parametrů společného IDS“ Jednotlivé kroky byly postupně SCHVÁLENY oběma výbory pro dopravu a oběma Radami kraje 04/2016 – 1. zasedání Řídící rady pro společný IDS (hlavním tématem založení společného organizátora) 05/2016 – schválen harmonogram integrace oblastí (celý kraj)

1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť II. Etapa integračního dokumentu Návrh základních parametrů společného IDS Doprava, koncepce a infrastruktura (zásady projektování dopravní obsluhy, zásady koncepce rozvoje infrastruktury, rozvoj integrace, preferenční opatření, dopravní plán) Ekonomika provozu, tarif a smlouvy (objednávka dopravy, ekonomika provozu, integrovaný tarif, dělba tržeb, smluvní přepravní podmínky, přepravní kontrola, výběrová řízení na dopravce na linkách) Informační a odbavovací systémy (odbavovací zařízení ve vozidlech, předprodej jízdenek, koordinační dispečink) 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť

1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť II. Etapa integračního dokumentu Návrh základních parametrů společného IDS Marketing a standardy kvality (logo systému, jednotný grafický manuál, informační materiály tištěné i elektronické, anketní průzkumy, standardy dopravní obslužnosti, provozní standardy) Organizační uspořádání (umístění organizačních činností, kompetence organizátora, vnitřní struktura organizátora, financování provozu organizátora) 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť

1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť Organizační zajištění společného IDS Situace před integrací Každý objednavatel zpravidla uzavírá separátní smlouvy s dopravcem, bez další vzájemné koordinace linek, jízdních řádů atd. 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť

1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť Organizační zajištění společného IDS Příprava společného IDS Roste počet účastníků, vzájemná spolupráce je intenzivnější  roste potřeba koordinace a odborné podpory objednavatelů 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť

1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť Organizační zajištění společného IDS Pro společný IDS je třeba společný organizátor 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť

1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť Hamburk – zdroj inspirace HVV je nejstarší IDS na světě (1965) působí na území 3 spolkových zemí organizátor je vlastněný všemi třemi spolkovými zeměmi a okolními okresy prokazatelný nárůst počtu cestujících i tržeb díky integraci příkladný jednotný marketing vhodné organizační uspořádání 1 tarif – 1 jízdenka – 1 jízdní řád – 1 síť

Cíl: společný IDS pro Prahu a celý Středočeský kraj Organizační zajištění společného IDS Cíl: společný IDS pro Prahu a celý Středočeský kraj pro společný IDS je potřeba společný organizátor (vyplývá z II. integračního dokumentu) organizátor je potřeba kvůli integraci jednotlivých oblastí (do konce roku 2018) a výběrovým řízením na autobusové dopravce (do konce roku 2019)  časové limity na základě právních analýz je v současné době i s ohledem na časové limity vznik středočeského organizátora – Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) IDSK a ROPID budou na společném pracovišti (Rytířská 10, Praha 1) na přípravě společného IDS spolupracovat a doplňovat se IDSK bude mít stejnou strukturu jako ROPID (příspěvková organizace), IDSK a ROPID budou užívat mj. společný software na jízdní řády i s výstupy pro ekonomiku

Organizační zajištění společného IDS Činnosti IDSK zahájení činnosti: 1.4.2017 (předpoklad) činnosti IDSK vycházejí především ze stávajícího Oddělení dopravní obslužnosti kraje na krajském úřadě, které zanikne především komplexní dopravní a ekonomická správa svazků autobusových linek PID (převážně regionálních) objednávka železniční dopravy na území kraje správa linek SID a nezaintegrované autobusové dopravy (PAD) systémové činnosti (marketing, přepravní průzkumy, standardy kvality, odbavovací systémy, technika atd.) zajištěny smluvně od ROPIDu Činnosti ROPID většina činností jako doposud, včetně systémových činností v dopravní a ekonomické oblasti správa linek MHD v Praze včetně železnice a svazků autobusových linek PID (přev. příměstských)

Organizační zajištění společného IDS

Zastřešení spolupráce IDSK a ROPID Organizační zajištění společného IDS Zastřešení spolupráce IDSK a ROPID Smlouva mezi hl. m. Prahou a Středočeským krajem o spolupráci na přípravě a rozvoji společného integrovaného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje  součástí příprav vzniku IDSK Řídící rada nového společného IDS Prahy a Středočeského kraje (politická + odborná úroveň)  funguje od dubna 2016 Pracovní integrační skupina (odborná úroveň)  funguje od ledna 2013 Vznik příspěvkové organizace IDSK a její intenzivní vzájemná spolupráce s organizací ROPID je důležitým vývojovým mezistupněm, aby mohl v budoucnu vzniknout společný organizátor vlastněný oběma kraji.

Děkuji Vám za pozornost! Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Děkuji Vám za pozornost!