VY_52_INOVACE_31_MIKL_CH

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEORIE KYSELIN A ZÁSAD NEUTRALIZACE, pH.
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH18/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Určování pH roztoku.
Kyselost a zásaditost látek
Kyselost a zásaditost látek v domácnosti
Kyseliny a zásady.
Neutralizace.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Kyselost a zásaditost, indikátory
Kyselost a zásaditost vodných roztoků. pH
Rozlišování látek podle vlastností
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: KYSELINY A ZÁSADY Autor:
Neutralizace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 41.
Acidobazické reakce (učebnice str. 110 – 124)
Síla kyselin a zásad.
Soutěž pana ZKUMAVKY FINÁLE.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Hydroxidy Richard Horký. pH a indikátory Názvosloví 2Názvosloví 1SymbolyVlastnosti
Hydroxidy Mgr. Helena Roubalová
Vánoční pokusy s indikátorem z červeného zelí Pracovní činnosti 6
Neutralizace Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
Protolytické reakce.
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Kyselost a zásaditost roztoků
Jméno : Ing. Renata Šandová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VLASTNOSTI ACIDOBAZICKÝCH INDIKÁTORŮ
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Acidobazické indikátory
Acidobazické indikátory
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Acidobazické indikátory
HYDROXIDY VY_32_INOVACE_19 - HYDROXIDY.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PaedDr. Ivana Töpferová
CHEMICKÁ ROVNOVÁHA V ACIDOBAZICKÝCH ZVRATNÝCH REAKCÍCH II
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Indikátory Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í
Kyseliny a zásady Měření pH
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je. Mgr. Vlastimil Vaněk. Dostupné z Metodického portálu.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/ch17/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Určení pH látek Co je to pH??? Hydroxid = zásadité Kyselina = kyselé Látka.
KYSELINY, pH Cíl: seznámení se zástupci, jejich vlastnostmi, vznikem a použitím a zjišťováním pH látek Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.25 Výukový materiál zpracovaný.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Měření kyselosti a zásaditosti roztoků Mgr. Jitka Říhová.
Rozlišování látek podle vlastností Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Kyselé a zásadité roztoky, pH stupnice
KYSELOST - ZÁSADITOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_26.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Chemické rovnice a reakce v praktické výuce chemie
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.13_pH Název: pH Číslo.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
  KYSELINY – TEST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_26.
VY_32_INOVACE_Slo_II_15 Hydroxidy ppt.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Chemické sloučeniny Autor: Mgr. Iva Hirschová
Měření pH VY_32_INOVACE_29_591
pH Kyselost nebo zásaditost roztoků
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_31_MIKL_CH Vyhotovil Marek Mikl © 2011

KYSELINY – vlastnosti - indikátory kyselost (K) / zásaditost (Z) prostředí lze zjistit např. INDIKÁTOREM princip je založen na typickém zbarvení (barevné změně) indikátoru v K/Z

KYSELINY – vlastnosti - indikátory Cíl: V rámci laboratorní práce/lab. cvičení semináře provedeme ověření měření kyselosti a zásaditosti roztoků pomocí dostupných indikátorů.

KYSELINY – vlastnosti - indikátory příklady indikátorů : Methyloranž Methylčerveň Lakmus Fenolftalein Methylenová modř

KYSELINY – vlastnosti - indikátory Postup : Do označených zkumavek s roztoky kyselin a zásad přidáme postupně stejný indikátor a pozorujeme barevné změny – zbarvení

KYSELINY – vlastnosti - indikátory Pracujeme ve skupinách, každá skupina má jiný indikátor Práci dokumentujeme digitální technikou a výsledky zapisujeme a navzájem prezentujeme do tabulky

KYSELINY – vlastnosti - indikátory Vybraná skupina pracuje s univerzálními papírky a určí i hodnotu pH Vybraná skupina pracuje s elektronickým měřičem a určí i hodnotu pH

KYSELINY – vlastnosti - indikátory CHLOROVODÍKOVÁ SÍROVÁ DUSIČNÁ OCTOVÁ CITRONOVÁ methyloranž methylčerveň lakmus fenolftalein metylmodř pH papírek el. meřič

KYSELINY – vlastnosti - indikátory HYDROXID indikátor SODNÝ DRASELNÝ VÁPENATÝ AMONIAK. VODA MÝDLOVÝ ROZTOK methyloranž methylčerveň lakmus fenolftalein metylmodř pH papírek el. meřič

KYSELINY – vlastnosti - indikátory Který indikátor má nejvýraznější přechod? Metyloranž, lakmus Který indikátor má určitou nevýhodu? Fenolftalein v kyselém prostředí je bezbarvý

KYSELINY – vlastnosti - indikátory Co znamená intenzita zabarvení indikátoru? Ukazuje koncentraci K/Z. Jak funguje univerzální pH papírek? Je napuštěn směsí indikátorů s jemnými odstupňovanými odstíny pro pH 0 – 12. (viz obal)

KYSELINY – vlastnosti - indikátory Na jakém principu funguje elektronický měřič pH? Využívá se měření vodivosti (odporu) roztoku a v něm obsažených iontů.

KYSELINY – vlastnosti - indikátory Pomocí informačních zdrojů ověř správnost naměřených baravných přechodů, event. nalezni jiné indikátory.

ANOTACE 1) Jméno autora výukového materiálu: Marek Mikl 2) Datum (období), ve kterém byl VM vytvořen: 9 - 11/2011 3) Ročník, pro který je výukový materiál určen: 8 - 9. ročník 4) Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Člověk a příroda, Chemie 5) Metodický list/anotace: Prezentace s úkoly a otázkami

KONEC