VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON Číslo projektu CZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Jazykové vzdělávání Předmět Český jazyk a literatura Tematický okruh Tvarosloví Název materiálu Podstatná jména II. Číslo materiálu VY_12_INOVACE_1A_CJ_07(32) Autor Mgr. Anežka Chládková Datum tvorby 13. 02. 2013 Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora. Anotace: Určená pro žáky 1. ročníku nástavbového studia (popř. 1. ročníku SOU). Prezentace určená k interaktivní práci žáků při hodině. Metodické pokyny: Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele a interaktivní práci žáků, lze použít i k opakování učiva. Prvních pět úloh společně s žáky ( první úloha s animací podporující výklad). Dále čtyři příklady s nabídkou výběru výsledků. Některý z žáků dostane myš a z nabídky řešení příkladů vybírá správnou možnost. A na závěr čtyři příklady k samostatné práci žáků. Čas: cca. 20 - 25 min.
Anotace: Materiál je určen k zopakování a procvičení látky v 1. ročníku oborů SOU, které jsou označeny E. Je určen k interaktivní práci ve výuce. Metodika: Po frontálním opakování kategorií následuje cvičení na určování vzorů a zároveň procvičení čtenářské gramotnosti. Následují samostatné činnosti žáků.
Podstatná jména II.
Doplň cvičení; podstatná jména dej do správného tvaru! Před školou se shromáždilo několik ……… Rozebírali včerejší ……… ve ……… Naši ……… porazili malé ……… a jsou již druzí ve ……… Před nimi je jen skvělá ………, která neutrpěla žádnou ……… Oba ……… za námi již nemají ……… na ……… Vyber: Postup, Anglie, porážka, žák, hráč, tým, fotbal, skupina, šance, zápas, Lichtenštejnsko.
Před školou se shromáždilo několik žáků Před školou se shromáždilo několik žáků. Rozebírali včerejší zápas ve fotbale. Naši hráči porazili malé Lichtenštejnsko a jsou již druzí ve skupině. Před nimi je jen skvělá Anglie, která neutrpěla žádnou porážku. Oba týmy za námi již nemají šanci na postup.
Trochu odbočíme od mluvnice: Žáci hovořili o kopané, nebo o hokeji? Kolik týmů tvořilo zmíněnou skupinu? Který tým vedl skupinu? Které země tedy postoupily do dalších bojů?
A zase zpět k mluvnici: U doplněných podstatných jmen urči pád a vzor! žáků 2. p., vzor pán zápas 4. p., vzor hrad fotbale 6. p., vzor hrad hráči 1. p., vzor muž Lichtenštejnsko 4. p., vzor město skupině 6. p., vzor žena Anglie 1. p., vzor růže porážku 4. p., vzor žena týmy 1. p., vzor hrad šanci 4. p., vzor růže postup 4. p., vzor hrad
Doplň i – y! Šli jsme s učitel- na v-stavu. Dnes máme dva úkol-. Nemám rád houb-. Počkej chv-l-, podám ti židl-. Nerad cestuji letadl-. Konečně jsme došli k cíl-. Přivezli nám uhl- a dřív-. Pozorovali jsme lv- a tygr-. Na zahradě se honili ps-. Soused chová plaz-. Na břez-ch potoka rostly vrb- a bříz-. Prodejna obuv- má dnes zavřeno. Na stavbě skládali traverz-, panel-, trám- a cihl-. Oblékni si čistou košil-! Na pol- sklízel- ob-l-.
Šli jsme s učiteli na výstavu. Dnes máme dva úkoly. Nemám rád houby Šli jsme s učiteli na výstavu. Dnes máme dva úkoly. Nemám rád houby. Počkej chvíli, podám ti židli. Nerad cestuji letadly. Konečně jsme došli k cíli. Přivezli nám uhlí a dříví. Pozorovali jsme lvy a tygry. Na zahradě se honili psi. Soused chová plazy. Na březích potoka rostly vrby a břízy. Prodejna obuvi má dnes zavřeno. Na stavbě skládali traverzy, panely, trámy a cihly. Oblékni si čistou košili! Na poli sklízeli obilí.
Použité zdroje: http://office.microsoft.com Archiv autorky