Sloveso být – přítomný čas

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sloveso BÝT – minulý čas
Advertisements

Sloveso BÝT – přítomný čas
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Present continuous tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ02 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Předmět a očekávaný výstup
VY_32_INOVACE_06_PRESENT CONTINUOUS Anotace Prezentace k výkladu a procvičení přítomného času průběhového Autor Mgr. Jana Hrbková Jazyk english Očekávaný.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_431_Přítomný čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
PRESENT CONTINUOUS QUESTION_14 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
To be - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_374, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání slovesa to be ve větách.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Present continuous - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_370, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Přítomný čas průběhový
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_78 NázevGoing to … Téma hodinyFuture tense PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_668_PŘÍTOMNÝ_ČAS_PRŮBĚHOVÝ_ZÁPOR TÉMA:
Časování slovesa „to be“ - být
Číslo: VY_32_INOVACE_15_09 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Vazba „going to“ 7.ročník (k učebnici Projekt 3)
Minulý pr ů b ě hový č as PAST CONTINUOUS. JAK SE TVOŘÍ? + sloveso to be v minulém č ase p ř ítomné p ř í č estí daného slovesa I was You were She,he,it.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Bc. Lucie Ševčíková VY_22_INOVACE_2.2.1 AJ6,7g_3 Téma: Sloveso to be - hra Číslo.
Present continuous - negative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_369, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Continuous Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
VY_32_INOVACE_437 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Sloveso být – minulý čas
PRESENT CONTINUOUS aneb přítomný čas průběhový
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
Přítomný čas průběhový
Present simple versus present continuous
TO BE – questions, short answers
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
Present Simple Přítomný čas prostý. Present Simple Přítomný čas prostý.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
Past continuous Minulý čas průběhový.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ANJ_Verbs TO BE PRESENT_01 Mgr. Filip Soviš
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Anglický jazyk 3.třída to be
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENE3OV
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
Předpřítomný čas průběhový
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
VY_32_INOVACE_228_Přítomný čas průb.
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_13_Sloveso to be 2
VY_32_INOVACE_Sei_III_10 Past continuous
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
VY_32_INOVACE_Spo_I_15 Past continuous
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (Present continuous)
Translation 01/02 Tohle je Nicki. This is Nicki.
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Transkript prezentace:

Sloveso být – přítomný čas To be - present Sloveso být – přítomný čas

Sloveso „být“ Patří do skupiny sloves sponových. Významově chudé sloveso. Stejně tak jako např. become, remain, turn, seem…

Sloveso „být“ v průběhových tvarech Používáme v přítomném a minulém čase průběhovém. Present continuous – She is swimming. Past continuous – She was watching TV.

Sloveso „být“ jako plnovýznamové sloveso Vedle sponových, významově chudých sloves může sloveso být plnit funkci slovesa plnovýznamového. Jedná se o doplnění slovesa v příslovečném určení. She is from Prague. Zde sloveso „být“ nemůže být nahrazeno jiným slovesem.

to be - affirmative I am on holiday. ´m on holiday. He/she/it is at home. ´s at home. We/you/they are in Prague. ´re in Prague.

to be - negative I am not at school. ´m not at school. He/she/it is not here. isn´t here. We/you/they are not at the cinema. aren´t at the cinema.

to be - question You are at home. He is at school. Are you at home? Yes, I´m. / No, I´m not. He is at school. Is he at school? Yes, he is./ No, he isn´t. They are at the cinema. Are they at the cinema? Yes, they are. / No, they aren´t.

Autor Bc. Markéta Hupková Děkuji za pozornost Autor Bc. Markéta Hupková