ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_05_05_ poledníky a rovnoběžky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
Zeměpisné souřadnice Již kolem roku 150 před Kristem rozdělil řecký matematik Hipparchos celou Zemi 360ti polokružnicemi a 180ti kružnicemi. Vznikla tak.
Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
Tvar a rozměry Země.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Orientujeme se na planetě Zemi
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Zeměpisné souřadnice Autorem všech uvedených součástí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Určování zeměpisné polohy
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Tropický pás OK.
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
Určování zeměpisných souřadnic
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Registrační číslo projektu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
1. Během jednoho oběhu kolem Slunce se Země otočí
Zeměpisná poloha.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Glóbus- model Země autor VM:Ondřej.
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Autor: Mgr. Helena Nováková
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná šířka VY_32_INOVACE_18 Sada 4
Za předpokladu požití glóbusu, mapy světa, psacích potřeb.
Zeměpisná síť I. Jan Dušek.
VY_32_INOVACE 01 Úvod do Ameriky - poloha, rozloha, členitost
AMERIKA poloha, rozloha, členění
Nejdelší rovnoběžkou je …. Rozděluje Zemi pomyslně na …. a ….
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kartografie a topografie
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
GLÓBUS.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE 1 ROČNÍK: 6. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Časová pásma.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š04_s01_01.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Rovnoběžky a poledníky VY_32_INOVACE_C13 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
VY_32_INOVACE_07-41 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – poloha, rozloha,
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_14_05_vodní plochy. Víš, jak se jmenuje nejstarší a nejhlubší jezero na světě? Jezero Bajkal je nejhlubším jezerem na světě – hloubka.
U RČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY, MĚŘÍTKO - PROCVIČENÍ Autor: Hana Brýdlová.
ZEMĚPIS SVĚTA VY_32_INOVACE_03_01_zeměpis světa. 35º s.š. 136º v.d. JAPONSKO.
ZEMĚPIS SVĚTA VY_32_INOVACE_19_01_zeměpis světa. 49º s.š. 15º v.d. Česká republika.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
Zeměpis světa VY_32_INOVACE_17_01_zeměpis světa. Spojené království Velká Británie a Severního Irska 53º s.š. 2º z.d.
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
VY_32_INOVACE_ Zeměpisná šířka – výuka Tomáš Kvasný Zeměpis leden ročník Pomocí prezentace přiblížit žákům princip zeměpisných souřadnic.
VY_32_INOVACE_07_05_zeměpisná šířka a délka
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: Člověk a příroda_ zeměpis_6.
VY_32_INOVACE_04_03_tvrdé souhlásky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Autor: Mgr. Helena Nováková
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_32_INOVACE_20_05_podnebné pásy(opakování)
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_01_Světadíly_a_oceány_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_05_05_ poledníky a rovnoběžky

POLEDNÍKY Nejkratší spojnice severního a jižního pólu (zeměpisná délka východní a západní)

NULTÝ POLEDNÍK ÚKOL: Najdi na glóbu HLAVNÍ (NULTÝ) POLEDNÍK. Od hlavního (nultého) poledníku se počítá zeměpisná délka. Nultý poledník prochází Královskou observatoří v Greenwichi v Anglii.

ÚKOL: Napiš (alespoň některé) oblasti, kterými prochází HLAVNÍ (NULTÝ) POLEDNÍK. Řešení: ANGLIE, FRANCIE, ŠPANĚLSKO, středomoří, ALŽÍRSKO, MALI, NIGER, BURKINA FASO, BENIN, Atlantský oceán, Antarktický oceán, ANTARKTIDA.

Zeměpisná šířka severní a jižní. ROVNOBĚŽKY Zeměpisná šířka severní a jižní.

ROVNÍK ÚKOL: Najdi na glóbu ROVNÍK. Nejdelší rovnoběžka, rozděluje povrch naší planety na SEVERNÍ a JIŽNÍ polokouli.

PAMÁTNÍK ROVNÍKU NA RŮZNÝCH MÍSTECH NAŠÍ PLANETY EKVÁDOR OSTRŮVEK ROLAS, SVATÝ TOMÁŠ

PAMÁTNÍK ROVNÍKU NA RŮZNÝCH MÍSTECH NAŠÍ PLANETY BRAZÍLIE INDONÉSIE

Napiš (alespoň některé) země a území, kterými prochází ROVNÍK. ÚKOL: Napiš (alespoň některé) země a území, kterými prochází ROVNÍK. Řešení: SVATÝ TOMÁŠ, GABON, REPUBLIKA KONGO, KONŽSKÁ DEMOKRATICKÁ REPUBLIKA, UGANDA, KEŇA, SOMÁLSKO, INDONÉSIE, EKVÁDOR, KOLUMBIE, BRAZÍLIE.

ÚKOL: Co k sobě patří? POLEDNÍK ROVNOBĚŽKA Zeměpisná délka Zeměpisná šířka ROVNOBĚŽKA Francie, Anglie Brazílie, Ekvádor

POLEDNÍKY A ROVNOBĚŽKY TVOŘÍ SPOLEČNĚ ZEMĚPISNOU SÍŤ Zeměpisná šířka + zeměpisná délka = zeměpisná poloha

POPIS Poledníky a rovnoběžky Snímek 2 - poledníky. Animovaný obrázek vysvětlení Snímek 3 – úkol. Animované obrázky hvězdárny Snímek 4 – úkol. Napsat do připravené tabulky (nebo na volný list) názvy oblastí. Po kliknutí se objeví KONTROLA (lze využít pro skupinovou práci s velmi nadanými žáky). Snímek 5 Animovaný obrázek rovnoběžek. Snímek 6 – úkol. Po kliknutí se objeví animované obrázky rovníku. Snímek 7,8 animované obrázky Snímek 9 – úkol. Napsat do připravené tabulky (nebo na volný list) názvy území, Po kliknutí se objeví KONTROLA (lze využít pro skupinovou práci s velmi nadanými žáky). Snímek 10 úkol. Po kliknutí se zobrazí jednotlivé obrázky či slova. Žák spojí se správným slovem (poledník, rovnoběžka). KONTROLA:Po kliknutí se pak zabarví rámeček obrázku nebo slova. POMŮCKY: glóbus, interaktivní tabule, PC, interaktivní pero

ZDROJE http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/Greenwich3.jpg/800px-Greenwich3.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/Prime_meridian.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e3/Ecuador_SanAntoniodePichincha_MitaddelMundo_Monument.JPG/519px-Ecuador_SanAntoniodePichincha_MitaddelMundo_Monument.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/Earth_equator_northern_hemisphere.png/600px-Earth_equator_northern_hemisphere.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/Wendekreise.png/800px-Wendekreise.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Equator_Sao_Tome.jpg/796px-Equator_Sao_Tome.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c9/Equator_monument.jpg/400px-Equator_monument.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8b/Marcozero.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f8/World_map_with_equator.jpg/800px-World_map_with_equator.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ang/1/11/Landhealf.png Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pajkrtová.