Obrazy jakou autobiografie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vincent van Gogh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Advertisements

POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Umělecké směry 19. století
Adam Kučera, Jan Starý Vincent van Gogh.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Claude Monet
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Vincent van Gogh ŽIVOT Nizozemský malíř a kreslíř Byl jednou z největších osobností světového výtvarného umění a je dnes pravděpodobně.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
IMPRESIONISMUS.
Impresionisté figurativního malířství
Vincent Van Gogh – Umělecký směr Svým stylem zapadá van Gogh nejvýrazněji mezi fauvisty, expresionisty, z části pak i mezi ranou.
Vincent van Gogh.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Impresionismus a postimpresionismus
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Malířství duše Edvarda Muncha
Podmíněné pravděpodobnosti
Bar ve Folies-Bergères – Obraz životního stylu podle Édouarda Maneta
Exotika obrazů Paula Gauguina
Řecko – sochařství 6. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140106
Světový oceán 26. ledna 2014 VY_52_INOVACE_230213
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Apollo a Marsyas Tizian
Tapiserie z Bayeux 21. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140107
De Civitate Dei Rozbor ilustrací
Athénská škola Raffael Santi
Socialistické pomníky
Pražské jaro března 2013 VY_32_INOVACE_140320
Číselné řady VY_32_INOVACE_ září 2013
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
Občané z Calais Auguste Rodin
Guernica Pablo Picasso
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
Výtvarná výchova pre 9. ročník
Transkript prezentace:

Obrazy jakou autobiografie Vincent van Gogh 1. ledna 2014 VY_32_INOVACE_140307 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

Dětství syn protestantského kněze rodina se zabývala náboženskou prací a uměním (obchod s obrazy) nejbližší vztah s bratrem Theem první kontakt s malováním na střední škole v Tilburgu Dostupné z: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Vincent_van_Gogh_1866.jpg> [2014_01_01]

Zaměstnání prodavač v galerii Goupil v Londýně učitel ve škole v Ramsgate u Londýna studia teologie v Amsterodamu – neúspěch kazatel v Borinage v Belgii – zde začíná malovat horníky Dostupné z: <http://alluvions.blogspot.cz/2012/11/des-cimetieres-et-des-vies-minuscules.html> [2014_01_01]

Haag studium malířství u Antona Mauveho existenční problémy pokus o rodinu s prostitutkou Sien odsouzen veřejností, odchod o Mauveho roztržka se Sien návrat k rodičům do Brabantska Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_1882-05_The_Hague_-_Carpenter's_Yard_and_Laundry_F_939_JH_150.jpg> [2014_01_01] Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_1883-03,_The_Hague_-_Girl_Kneeling_by_a_Cradle_F_1024_JH_336.jpg> [2014_01_01]

Brabantsko studie a malby zemědělců a tkalců často maluje v plenéru či ve venkovských domech typické zemní tóny – odstíny hnědé a zelené (Jedlíci brambor) 1885 umírá Vincentův otec – osobní tragédie odchází do Paříže za bratrem Theem Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Bauer_und_Bäuerin_beim_Kartoffelsetzen.jpeg> [2014_01_01] Dostupné z: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Van-willem-vincent-gogh-die-kartoffelesser-03850.jpg> [2014_01_01]

Paříž bydlí s bratrem na Montmartru stýká se s impresionisty a post-impresionisty (Gaugin, Cézanne, Toulouse-Lautrec) zesvětlení obrazů, přidává barvy inspirace orientální malbou Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vincent_van_Gogh_-_In_the_café_-_Agostina_Segatori_in_Le_Tambourin_-_Google_Art_Project_2.jpg> [2014_01_01] Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Angler_und_Boote_an_der_Pont_de_Clichy.jpeg> [2014_01_01]

Arles nejplodnější období typická je žlutá, oranžová a modrá barva často maluje slunce začíná se projevovat duševní choroba – manio-depresivní stavy výzdoba tzv. žlutého domu (Slunečnice) návštěva P. Gaugina – hádky, rvačky, absint halucinace – uřízl si ucho Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Weizenfeld_mit_Hocken_und_Schnitter.jpg> [2014_01_01] Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Das_gelbe_Haus_“Vincents_Haus“.jpeg> [2014_01_01]

Dostupné z: <http://commons. wikimedia

Dostupné z: <http://commons. wikimedia

St. Rémy hospitalizace v ústavu pro choromyslné – maluje zahradu a výhledy typické jsou vlnovky a malba noční oblohy umírá po pokusu o sebevraždu 1890 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VanGogh-starry_night_ballance1.jpg> [2014_01_01] Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Olivenbäume_mit_“Les_Alpilles“_im_Hintergrund.jpeg> [2014_01_01]

Co si pamatujete o životě Vincenta van Gogha: Pokuste se seřadit následující obrazy do chronologického sledu. Podle čeho jste se rozhodovali?

Citace viz předchozí slidy

2 3 1 4 6 5 Citace viz předchozí slidy 8 9 7 10

Zdroje: veškerá životopisná data čerpána z: Obrazový materiál: http://en.wikipedia.org/wiki/Vincent_van_Gogh Stone, I. Žízeň po životě. Praha 1985. Obrazový materiál: Slide 2: Dostupné z: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Vincent_van_Gogh_1866.jpg> [2014_01_01] Slide 3 Dostupné z: <http://alluvions.blogspot.cz/2012/11/des-cimetieres-et-des-vies-minuscules.html> [2014_01_01] Slide 4 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_1882-05_The_Hague_- _Carpenter's_Yard_and_Laundry_F_939_JH_150.jpg> [2014_01_01] Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_1883-03,_The_Hague_- _Girl_Kneeling_by_a_Cradle_F_1024_JH_336.jpg> [2014_01_01]

Slide 5 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_- _Bauer_und_Bäuerin_beim_Kartoffelsetzen.jpeg> [2014_01_01] Dostupné z: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Van-willem-vincent-gogh-die-kartoffelesser-03850.jpg> [2014_01_01] Slide 6 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vincent_van_Gogh_-_In_the_café_- _Agostina_Segatori_in_Le_Tambourin_-_Google_Art_Project_2.jpg> [2014_01_01] Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_- _Angler_und_Boote_an_der_Pont_de_Clichy.jpeg> [2014_01_01] Slide 7 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_- _Weizenfeld_mit_Hocken_und_Schnitter.jpg> [2014_01_01] Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_- _Das_gelbe_Haus_“Vincents_Haus“.jpeg> [2014_01_01] Slide 8 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_- _Terrasse_des_Cafés_an_der_Place_du_Forum_in_Arles_am_Abend1.jpeg> [2014_01_01] Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_- _Vincents_Schlafzimmer_in_Arles1.jpeg> [2014_01_01]

Slide 9 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_- _Vierzehn_Sonnenblumen_in_einer_Vase1.jpeg> [2014_01_01] Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_- _Selbstbildnis_mit_verbundenem_Ohr_und_Pfeife.jpeg> [2014_01_01] Slide 10 Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VanGogh-starry_night_ballance1.jpg> [2014_01_01] Dostupné z: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_- _Olivenbäume_mit_“Les_Alpilles“_im_Hintergrund.jpeg> [2014_01_01]