Anotace – Želvy Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, ověření při odpovídání na.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Živočichové v lesích Měkkýši.
Advertisements

Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Plazi - druhy.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o vodě AutorIng. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák chápe důležitost vody pro.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Plazi-želvy a krokodýli
Želvy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_534_Př8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Anotace – Motýli Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, odpovědi na doplňující otázky,
Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé čtení anglických.
Anotace Finanční gramotnost –Kvíz Hospodaření s penězi na svačinu AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Hospodaření s kapesným na svačinu.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
Anotace – Lichokopytníci - nosorožec, slon Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností,
Anotace - Ryby Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti rozlišit mořské.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Anotace – Zápor Anotace - Pracovní list k procvičení způsobu tvoření záporných vět, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina.
Anotace – Ulity, lastury Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností a odpovědí na doplňující.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Anotace – Předložky místa on, in, under Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby předložek místa, tvoření vět s předložkami, překlad vět a spojení.
Anotace – Přídavná jména Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby přídavných jmen, opozita, doplňování do věty, písmenkové přesmyčky Autor -
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Anotace Výklad, procvičení plynulého čtení s porozuměním, vlastní reprodukce textu a schopnost ukázat jednotlivé části na modelu. Autor Dagmar Kaisrová.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie II. Alternativní zdroje 1/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová Jazyk : Čeština Očekávaný výstup : Poznávání přírodních.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých bankovek a s ochrannými znaky bankovek Autor Čekalová Sylva ( Autor ) Jazyk.
Anotace – Kočkovité šelmy Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností na základě odpovědí.
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Anotace – Food and drinks
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Přírodní vědy DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
zpracovaný v rámci projektu
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
LÉKÁRNIČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Přírodní vědy DUM 17 Základní podmínky života VODA
Anotace Sčítání bankovek - kvíz Autor Holomková Lenka Jazyk Čeština
Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Anotace – Sudokopytníci
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Anotace – Hadi Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, schopnosti dedukce na základě.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Anotace – Žáby Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností a doplnění chybějících slov.
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU – SLOŽKY STÁTNÍ MOCI
Porozumění řeči – MÁ x NEMÁ interaktivní
Přírodopis DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ŽELVY A KROKODÝLI (po výkladu si zapiš do sešitu)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
PTÁCI – LETCI (BRODIVÍ)
Téma: Jaro v CHKO České středohoří Tobiášův vrch
PTÁCI - LETCI (VRUBOZOBÍ)
Transkript prezentace:

Anotace – Želvy Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, ověření při odpovídání na otázky k textům, doplnění chybějících slov do vět, schopnosti rozlišit pravdivost či nepravdivost vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština Očekávaný výstup - Plynulé čtení s porozuměním nahlas i potichu, zvládnutí učiva o želvách Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova - Želvy – suchozemské, mořské Druh učebního materiálu - Pracovní list Druh interaktivity - Aktivita Cílová skupina - Žák Stupeň a typ vzdělávání - základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina - 10 - 14 let Celková velikost - 4 139 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Želvy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Želvy jsou prastará skupina živočichů, kteří žijí na naší planetě již od dob dinosaurů. Patří mezi skupinu plazů. Jsou zvláštní tím, že mají jak vnitřní kostru, tak i pevný vnější krunýř, do kterého se mohou zcela ukrýt. Jsou to studenokrevní živočichové, tudíž nejsou schopni ovládat svoji tělesnou teplotu. Stejně jako ostatní studenokrevní živočichové ji mohou zvyšovat vyhříváním na slunci. Většina suchozemských želv žije v teplejších oblastech světa. V chladnějších částech musí přežívat zimu v jakémsi zimním spánku – období útlumu tělesných funkcí. Želv je několik druhů různého vzezření. Ve svém vývoji se přizpůsobily životu na souši, ve sladké vodě, v mořské vodě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Protože sis přečetl předchozí článek určitě pozorně, budeš umět doplnit chybějící informace ve stejném článku. Želvy jsou prastará skupina živočichů, kteří žijí na naší planetě již od dob ________. Patří mezi skupinu _____. Jsou zvláštní tím, že mají jak vnitřní kostru, tak i pevný vnější _______, do kterého se mohou zcela ukrýt. Jsou to ______krevní živočichové, tudíž nejsou schopni ovládat svoji tělesnou _______. Stejně jako ostatní studenokrevní živočichové ji mohou zvyšovat vyhříváním na _______. Většina suchozemských želv žije v teplejších oblastech světa. V chladnějších částech musí přežívat zimu v jakémsi zimním spánku – období útlumu tělesných funkcí. Želv je několik druhů různého vzezření. Ve svém vývoji se přizpůsobily životu na ______, ve ________ vodě, v _______ _______ . Správnost odpovědí si ověř na předchozí stránce. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Barevná rozličnost želvích krunýřů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Želví krunýř je složen z desek jako brnění Želví krunýř je složen z desek jako brnění. Vrchní část je vyklenutá, břišní část plochá. Tato spodní část chrání většinu měkkých částí živočicha. Želvy nemají zuby, ale mohou bolestivě kousnout silnými čelistmi lemovanými ostrými, rohovitými okraji, podobně jako pták zobákem. želva žlutohnědá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Největší suchozemské želvy žijí na ostrovech Galapágy Největší suchozemské želvy žijí na ostrovech Galapágy. Mohou dorůstat až 1,5 m, vážit 200 kg a dožívat se i více než 100 let. želva obrovská Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Nejznámější druh mořských želv jsou karety Nejznámější druh mořských želv jsou karety. Jsou to mimořádně rychlí plavci. Mořské želvy vylézají na břeh klást vejce do písku. Pak vejce opouští a malé želvičky se o sebe pak musí postarat sami. Na souši jsou tyto mořské želvy ale velmi pomalé. Karety patří mezi chráněné živočichy. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Pár kontrolních otázek: Vzpomeneš si na 3 jména želv, o kterých sis dnes četl(a)? želva žlutohnědá, kareta, želva obrovská Které z těchto želv jsou největší? želva obrovská Která z nich je mořská želva? kareta Jak mají mořské želvy přizpůsobené tělo k životu v moři? Zkus vyvodit pozorováním obrázku. plochý krunýř, nohy ve tvaru ploutví + nezatažitelná hlava a nohy Jak se rodí želvy? z nakladených vajec Kam kladou mořské želvy vejce? do písku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

U nás ve volné přírodě můžeme vidět želvu bahenní U nás ve volné přírodě můžeme vidět želvu bahenní. Řadí se mezi želvy, které jsou podobné suchozemským želvám končetinami a vodním želvám tvarem krunýře. Mezi prsty má ale blány. Krunýř má tmavý se žlutými skvrnkami. Je to želva dravá, živí se převážně malými rybami, obojživelníky, plži, mlži, hmyzem a jeho larvami. Při chovu v zajetí jí lze živočišnou potravu občas kombinovat s vodními rostlinami, salátem, trávou nebo květy a listy smetánky lékařské. Želva bahenní přezimuje u dna zahrabána do bahna (to jí zajišťuje stálou teplotu). Aktivní je především ráno a večer. Žít může přes sto let, některé zdroje dokonce uvádějí 120 let. Želva bahenní se vyskytuje v téměř celé Evropě (vyjma severských států). Nejčastěji ji najdeme ve stojatých slepých ramenech řek a rybnících. I když její aktivní teplota je poměrně nízká, dává přednost prohřátým mělčinám. Většinou se vyskytuje u stojatých vod. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Je věta pravdivá? U nás ve volné přírodě žije želva česká. Ne. Želva bahenní Mezi prsty má blány. Ano Je to želva dravá. Rostlinnou potravu nepřijímá. Ne. Při chovu v zajetí jí lze živočišnou potravu občas kombinovat s rostlinnou. Tato želva žije v proudících vodách. Ne. Dává přednost prohřátým mělčinám. Většinou se vyskytuje u stojatých vod. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Použité obrázky: http://www.cardiffreptilecentre.co.uk/images/catalogue/tortoise/tortoise002.jpg http://www.cardiffreptilecentre.co.uk/images/catalogue/tortoise/tortoise003.jpg http://www.cardiffreptilecentre.co.uk/images/catalogue/tortoise/leopard.jpg http://www.cardiffreptilecentre.co.uk/images/catalogue/tortoise/INDIAN_STAR.jpg http://www.cardiffreptilecentre.co.uk/images/catalogue/tortoise/map.jpg http://www.cardiffreptilecentre.co.uk/images/catalogue/tortoise/tortoise004.jpg http://1.bp.blogspot.com/-yzBPy1oc0OI/TceqmDc8ywI/AAAAAAAAOR4/qiEk8hFfwdk/s1600/tortoise.jpg http://opencage.info/pics/files/800_16470.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/27/Emys_orbicularis_2009_G1.jpg/250px-Emys_orbicularis_2009_G1.jpg Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kolářová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).